آبجو ساز

معنی کلمه آبجو ساز در فرهنگ فارسی

( آب جو ساز ) ( اسم ) سازند. آب جو آنکه آب جو بعمل آورد .

معنی کلمه آبجو ساز در ویکی واژه

سازنده آبجو.

جملاتی از کاربرد کلمه آبجو ساز

آبجو سازی یک کسب و کار بین‌المللی است که عمدتاً توسط چندین شرکت چندملیتی بزرگ و صدها تولیدکننده کوچک از مغازه‌های آبجوسازی گرفته تا آبجوسازهای منطقه‌ای اداره می‌شود. هرساله بیش از ۱۳۳ میلیارد لیتر (۳۵ میلیارد گالن) آبجو به فروش می‌رسد و در سال ۲۰۰۶ میلادی مجموع درآمد حاصل از فروش آبجو ۲۹۴٬۵ میلیارد دلار بوده‌است.
(قند سنج) اصولاً به‌وسیلهٔٔ شراب سازها و آبجو سازها استفاده می‌شود و همچنین می‌تواند در شربت ساختن و بستنی ساختن استفاده شود. اولین قند سنج آبجو ساز در سال ۱۷۸۴ توسط جان ریچاردسون ساخته شد. (قند سنج) شامل یک حباب شیشه‌ای بزرگ پر شده با یک ساقهٔ لاغر دارای درجه‌بندی است که از بالای آن هم بالاتر می‌رود. درجهٔ شکر می‌تواند با خواندن مقدار جایی که سطح مایع درجه‌ای را نشان می‌دهد مشخص شود. محلول دارای شکر بیشتر چگال تر است و سبب بیشتر شناور شدن حباب می‌شود. شکر کمتر باعث چگالی کمتر و نتیجتاً کمتر شناور شدن حباب می‌شود.
شکلات و آبجو سازی‌های گوناگونی در این شهر فعالیت می‌کنند. در ماه اوت، فستیوال آبجوی بولکه فست برگزار می‌شود که در آن آبجوهای محلی از جمله آبجو سازی معروف د کونینک میزبان برگزاری این فستیوال هستند.