آمارگیر

معنی کلمه آمارگیر در لغت نامه دهخدا

( آمارگیر ) آمارگیر. ( نف مرکب ) آماره گیر. آمارگیره. محاسب.
امارگیر. [ اَ] ( نف مرکب ) حساب گیرنده. ( آنندراج ). آمارگیر. ( شرفنامه منیری ). رجوع به آمارگیر و امار و اماره شود.

معنی کلمه آمارگیر در فرهنگ فارسی

حساب گیرنده . آمار گیر
( آمار گیر ) محاسب

معنی کلمه آمارگیر در ویکی واژه

آنکه کارش جمع‌آوری آمار است.

جملاتی از کاربرد کلمه آمارگیر

کشف رابطه ریاضی در قرآن، موجب شد برخی از پژوهشگران مسلمان برای کشف اسرار و رموز بیشتری از قرآن، به آمارگیری از تعداد حروف و واژه‌های قرآن بپردازند. برخی از شاگردان یا پیروان رشاد، چون عبدالله آریک با چاپ کتاب‌هایی، نظریات او را در باب «عدد ۱۹» تکمیل نمودند. با این حال برخی دیگر از اندیشمندان اسلامی نیز به طرح نظریات جدید ریاضی و مستقل از رشاد پرداختند.
بر اساس آمارگیری در سال ۲۰۰۶، آیووا جمعیتی در حدود ۲٬۹۸۲٬۰۸۵ نفر دارد، که ۱۷٬۸۹۲ یا ۰٫۶٪، از سال گذشته‌اش افزایش داشته‌است و افزایش ۵۵٬۷۶۱ یا ۱٫۹٪ از سال ۲۰۰۰.
مساحت کلی روستای ارشتناب اعم از زراعی و ملی تقریباً ۲۸۰۰ هکتار هست و نزدیک ۱۳۰۰ هکتار زمین زراعی دارد و تقریباً ۳۰۰ هکتار آن آبی و بقیه دیم هست طبق تقسیمات محلی، روستای ارشتناب به ۷ جوخه (همان جو) و ۷۲ گاو نر (اوکوز) یا گاوبند و هر گاوبند ۹۶ سهم و در کل ۶۹۱۲ سهم تقسیم شده‌است و تقریباً به هر گاوبند ۱۶ هکتار زمین واگذار شده‌است و اصلاحات ارضی نیز بر این اساس صورت گرفته‌است، در تقسم اراضی در آمارگیری اولیه نزدیک ۱۰۰ دهقان شمارش شده و بین ۱۰۰ نفر زمین‌های ارشتناب تقسیم شده‌است و اسناد آن‌ها که به صورت ورقهای بزرگ است موجود هست.
نظرسنجی هم توسط مؤسسه پیپا از دانشگاه مریلند انجام شد که نتیجه انتخابات را بر اساس آمارگیری گسترده "پس از انتخابات " مورد بررسی قرار می‌داد و حاکی از صحت نظرسنجی واشینگتن پست و غلط بودن حدس برخی مبنی بر تغییر بسیار گسترده نظر مردم به سمت موسوی پس از انتخابات است. بر این اساس در صورت وجود تخلفات، میزان آن‌ها تعیین‌کننده نبوده‌است.
اسلام در کرواسی دومین دین در کرواسی از لحاظ جمعیت پس از مسیحیت است. بنا بر آمارگیری سال ۲۰۱۱، ۱٬۴۷٪ از مردمان کرواسی پیروان دین اسلام هستند و ۹۷٪ مسیحی و ۲٬۵٪ بی‌دین، آتئیست، آگنوستیک یا غیرمذهبی هستند.
الحواویش (عربی: الحواويش) یکی از روستاهای وابسته به مرکز «اخمیم» در استان سوهاج در جمهوری عربی مصر بر اساس آمارگیری انجام شده در سال ۲۰۰۶ ساکنان «الحواویش» ۱۶۱۳۵ نفر از جمله ۸۳۰۰ مرد و ۷۸۳۵ نفر زن بودند.
بر اساس نتایج آمارگیری از نیروی کار استان در سال ۱۳۹۱ نرخ بیکاری استان ۱۱٬۳ درصد و ۱ درصد پایین‌تر از نرخ بی‌کاری کشور است. نرخ مشارکت اقتصادی در استان هم ۳۴٬۶ درصد و ۲ درصد پایین‌تر از نرخ کشوری است.
اللاهون (به عربی: اللاهون) یک منطقهٔ مسکونی در مصر است که در استان فیوم واقع شده‌است. براساس آمارگیری سال ۲۰۰۶ جمعیت این روستا به‌طور کلی و رویهم رفته ۱۵۳۰۶ نفر بوده‌است، از این میزان ۷۹۶۷ نفر مرد و ۷۳۳۹ نفر زن بوده‌است.
بنا بر آمارگیری سال ۲۰۱۱، ۲٬۹۶۵ نفر آلمانی در کرواسی زندگی می‌کنند.
ساتون و ورتیگانس دیدگاه‌های غرب از اسلام را بر اساس کلیشه دین ذاتاً خشن و با مشخصه 'دین شمشیر' توصیف می‌کنند. از این نظر، دیدگاه غربی نسبت به اسلام دینی «تحت سلطه مناقشات، پرخاشگری، بنیادگرایی و تروریسم در مقیاس جهانی است.»" برای مثال مواردی چون حملات ۱۱ سپتامبر به این دیدگاه در نظر غیرمسلمانان دامن می‌زند که اسلام با خشونت در رابطه است. طبق آمارگیری از گروهی مسیحیان باپتیست جنوبی، از هر سه کشیش پروتستان دو تا اسلام را دینی «خطرناک» می‌دانند.