آشکارسازی

معنی کلمه آشکارسازی در لغت نامه دهخدا

( آشکارسازی ) آشکارسازی. [ ش ْ / ش ِ ] ( حامص مرکب ) عمل آشکار ساختن جریانهای برق مغناطیسی. ( فرهنگستان ).

معنی کلمه آشکارسازی در فرهنگ فارسی

( آشکار سازی ) ۱ - عمل آشکار ساختن هویدا کردن ۲- عمل آشکار ساختن جریانهای برق مغناطیسی

معنی کلمه آشکارسازی در فرهنگستان زبان و ادب

آشکارسازی
{coming out} [علوم سلامت] آشکار کردن هم جنس گرا یا دوجنس گرا بودن

جملاتی از کاربرد کلمه آشکارسازی

در سال ۱۸۷۶ میلادی، فرانسیس گالتون برای اولین بار پی به وجود امواج فراصوت برد. در زمان جنگ جهانی اول کشور انگلستان برای کمک به جلوگیری از غرق شدن کشتی‌هایش توسط زیردریایی‌های کشور آلمان در اقیانوس اطلس شمالی دستگاه کشف‌کننده زیردریایی‌ها به کمک امواج صوتی به نام سونار ابداع کرد. این دستگاه امواج فراصوت تولید می‌کرد که در پیدا کردن مسیر کشتی‌ها استفاده می‌شد. این تکنیک در زمان جنگ جهانی دوم تکمیل گردید و بعدها به‌طور گسترده‌ای در صنعت این کشور برای آشکارسازی شکاف‌ها در فلزات و سایر موارد مورد استفاده قرار می‌گرفت. از کاربرد بخصوصی که انعکاس صوت در جنگ و صنعت داشت صوت‌یاب به علم پزشکی وارد شد و تبدیل به یک وسیله تشخیصی بزرگ در علم پزشکی گردید.
شرایط آشکارسازی داده‌های تست، توسط قانون تنظیم شده‌است.
پس از محاسبه مشتق، گام بعدی عبارت است از: اعمال‌کردن یک آستانه برای کشف نقاطی که بخشی از یک لبه هستند. هر چه آستانه کمتر باشد، خط‌های بیشتری آشکارسازی می‌گردند و نتایج بیشتر نسبت به نویز، و ویژگی‌های نامرتبط تصویر حساس می‌شوند، از سوی دیگر یک آستانه زیاد ممکن است خط‌های ضعیف یا بخش‌هایی از خط‌ها را از دست بدهد.
تفاوت اساسی بین اسپکتر و ملتداون در این است که می‌توان از اسپکتر برای دستکاری یک فرایند جهت آشکارسازی داده‌های خود استفاده کرد. از طرف دیگر، از ملتداون می‌توان برای خواندن حافظه ممتاز در فضای آدرس فرایند استفاده کرد که حتی خود این فرایند نیز قادر به دستیابی به آن نیست (در برخی از سیستم عامل‌های حافظت نشده این امر شامل داده‌های متعلق به هسته یا سایر فرایندها می‌باشد).
وقتی که از اصل آشکارسازی برای طراحی سازوکار یک بازی بهره می‌جوییم، مجموعه تعادل‌ها در حالتی که هیچ شرط محدود‌کننده‌ای در بازی نداریم همیشه برابر با مجموعه تعادل‌ها در حالتی که شرط محدود‌کنندهٔ صداقت و و مستقیم بودن را داریم نمی‌باشد. در واقع هر تعادلی که در حالت غیر مستفیم و غیر صادق داریم را حتماً در حالت سازوکار با مدل مستقیم و صادق نیز داریم. برای مثال اگر در سازوکار بدون شرط محدودکننده تنها یک تعادل داشته باشیم اگر سازوکار را با استفاده از اصل آشکارسازی در نظر بگیریم ممکن است یک تعادل جدید و نامطلوب نیز به لیست تعادل‌هایمان اضافه شود.
جنبش آزادی گی [الف] یک جنبش اجتماعی و سیاسی از اواخر دهه ۱۹۶۰ تا اواسط دهه ۱۹۸۰ بود [ب] که لزبین‌ها و مردان همجنسگرا را ترغیب به اقدام عملی رادیکال و مقابله با شرم جامعه با افتخار به همجنسگرایی می‌کرد. در روحیه فمینیستی شخص سیاسی اساسی‌ترین شکل فعالیت، تأکید بر آشکارسازی برای خانواده، دوستان و همکاران و زندگی به عنوان یک آشکارا لزبین یا گی بود.
. البته بازده کوانتومی را اینگونه هم می‌توان بیان کرد: احتمال اینکه یک فوتون فرودی با فوتوالکترون‌های به وجود آمده آشکارسازی شود.
او اولین بوکسوریست که در دوران فعالیت ورزشی اش دست به آشکارسازی همجنسگرا بودنش زد.
آشکارساز تداخل سنجی موج گرانشی یک نوع آشکارساز موج گرانشی است که از تداخل‌سنجی لیزری برای آشکارسازی تاثیر امواج گرانشی بر نوری که بین جرمهای آزمون عقب و جلو می شود، استفاده می کند. در ۱۱ فوریه ۲۰۱۶ لیگو، ویرگو و ژئو۶۰۰ مشاهده اولین امواج گرانشی را اعلام کردند. .
او در سال ۲۰۰۶ در فیلم-مستندی با عنوان «برادرم الکسیس» دربارهٔ آشکارسازی و مراحل تطبیق و بازتایید جنسیت خود حضور یافت و تجربه خود را بیان کرد.