اشمیت

معنی کلمه اشمیت در لغت نامه دهخدا

اشمیت. [اِ ] ( اِخ ) فلُران. آهنگساز فرانسوی که در بلامنت بسال 1870 م. متولد شد وی مصنف چهل وهفتمین آهنگ تراژدی سالومه و عضو آکادمی هنرهای زیبای فرانسه بود.
اشمیت. [ اَ ] ( اِ ) از اصطلاحات تاریخ هندیان است. رجوع به تحقیق ماللهند ص 404 شود.

معنی کلمه اشمیت در فرهنگ فارسی

از اصطلاحات تاریخی هندیان است

معنی کلمه اشمیت در ویکی واژه

ای. اشمیت، باستان‌شناس یا زبان‌شناس و متخصص زبان‌های باستان، احتمالا اهل آمریکا. E. Schmidt, The Second Holmes Expedition to Luristan Bull the American Institute for Iranian Art and Archeology, 1938 سفر دوم هولمز به لرستان (مفرغ‌های لرستان). مؤسسه امریکایی هنر و باستانشناسی ایران.

جملاتی از کاربرد کلمه اشمیت

اشمیتویلر ۲٫۳۳ کیلومترمربع مساحت و ۲۸۹ نفر جمعیت دارد و ۳۷۰ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده‌است.
آنا ام ریورز (متولد ۱۹۶۵ یا ۱۹۶۶) یک سیاستمدار و مربی آمریکایی است که از زمانی که در سال ۲۰۱۲ پس از استعفای جو زارلی به نمایندگی از ناحیه ۱۸ منصوب شد، به عنوان یکی از اعضای جمهوری‌خواه سنای ایالت واشینگتن خدمت می‌کرد. قبل از این او عضو مجلس نمایندگان واشینگتن بود. ریورز به عنوان اکثریت شلاق در جلسه منصوب شد، انتصابی نادر برای یک سناتور سال اول. او در سال ۲۰۱۲ با ۶۷ درصد آرا در مقابل ۳۲ درصد رقیب خود، رالف اشمیت، برای یک دوره چهار ساله دیگر در سال ۲۰۱۲ انتخاب شد.
این پروژه یکی از معروف‌ترین مأموریت‌های علمی تاریخ آمریکا و جهان بود که طی آن ۱۲ انسان با ۶ فضاپیما (آپولو ۱۱: نیل آرمسترانگ و باز آلدرین، آپولو ۱۲: پیت کنراد و آلن بین، آپولو ۱۴: آلن شپارد و ادگار میچل، آپولو ۱۵: دیوید اسکات و جیمز بنسن اروین، آپولو ۱۶: جان یانگ و چارلز دوک، آپولو ۱۷: یوجین کرنان و هریسون اشمیت) بر کرهٔ ماه گام نهادند. همهٔ فضاپیماهای این پروژه با موشک ساترن ۵ از پایگاه فضایی کندی به فضا پرتاب می‌شدند. در طول این پروژه، ابتدا طی ۲٫۵ دقیقه، فشاری ۷٫۶ میلیون پوندی بر فضاپیما وارد می‌شد تا فضاپیما با سرعت ۹٬۶۰۰ کیلومتر بر ساعت (۶٬۰۰۰ مایل بر ساعت)، ۶۵ کیلومتر (۴۰ مایل) از سطح دریا فاصله بگیرد. هزینهٔ پروژهٔ آپولو در کل ۲۰٬۴۴۳٬۶۰۰٬۰۰۰ دلار بود.
اشمیت پس از جنگ مدتی سال ۱۹۱۹ با فرایکور بود. سپس سال ۱۹۲۰ به رایشسور پیوست و در هنگ ۱۲ پیاده‌نظام در هالبرشتات قرار گرفت. بعداً به گروهان ۱۱ در ماگدبورگ منتقل شد. سال ۱۹۲۳ به درجه ستوان یکم ترفیع گرفت. سال ۱۹۲۴ دوره آموزشی ستاد کل را در ستاد لشکر یکم پیاده‌نظام در کونیکسبرک آغاز کرد. به ممنوعیت ستاد کل در نیروهای مسلح آلمان بر مبنای پیمان ورسای، بین سال‌های ۱۹۲۶ و ۱۹۲۷ دوره مخفی راینهارت (اِر) را در برلین گذراند و به عنوان افسر ستادی به هالبرشتات بازگشت. سال ۱۹۲۸ به درجه سروان ترفیع گرفت.
بایگانی‌های اداری تخت جمشید به دو مجموعهٔ بزرگِ «الواح خزانه‌داری تخت جمشید» و «الواح باروی تخت جمشید» از بایگانی‌های اداری حک‌شده بر روی الواح گلی گفته می‌شود که در تخت جمشید یافت شده‌اند. این الواح در طی حفاری‌های قانونی مؤسسه خاورشناسی دانشگاه شیکاگو در دههٔ ۱۹۳۰ یافت شدند. این کاوش‌ها از سال ۱۹۳۰ تا ۱۹۳۴ تحت سرپرستی ارنست هرتسفلد و از ۱۹۳۴ تا ۱۹۳۹ به‌دست اریک اشمیت انجام می‌شد.
خداشناس و کشیش مشهور آلمانی، مارتین لوتر، با ترجمهٔ کتاب مقدس به زبان آلمانی، اعتبار زیادی به این زبان بخشید. از میان شاعران و نویسندگان مشهور آلمانی‌زبان، می‌توان به گوتهولد افرایم لسینگ، یوهان ولفگانگ گوته، فریدریش شیلر، هانریش فون کلایست، ارنست هوفمان، برتولت برشت، هاینریش هاینه و آرنو اشمیت اشاره کرد.
جابز همواره احساس می‌کرد که اریک اشمیت (که در زمان توسعهٔ آی‌فون و آی‌پد، مدیرعامل گوگل و عضو هیئت مدیرهٔ اپل بود) و لری پیج و سرگئی برین (مؤسسان گوگل که جابز را معلم خود می‌دانستند) به او خیانت کرده‌اند. این حس زمانی بیشتر شد که رابط کاربری اندروید، ویژگی‌های بیشتر و بیشتری را از آی‌اواس اقتباس می‌کرد.
اشمیت (۱۹۲۱–۱۹۲۴) ·
تلسکوپ اشمیت-کاسگرین به تلسکوپی گفته می‌شود که از هر دو فناوری کاسگرین و تیغه اشمیت در آن استفاده شده باشد. این روش عموماً برای تلسکوپ‌های ۸ اینچ به بالا به کار می‌رود.
به منحنی عملکرد اشمیت تریگر به ازای ورودی‌های مختلف، منحنی هیسترزیس می گویند.