ارمزد

معنی کلمه ارمزد در لغت نامه دهخدا

ارمزد. [ اُ م ُ ] ( اِخ ) ارمز. هرمز. هرمزد. اورمزد. اهورمزدا. || مشتری. برجیس :
قوس و حوتست و طائر و ارمزد
جدی و دلو از زحل بجوید مزد.سنائی. || ( اِ ) روز اول از هر ماه شمسی. ( برهان )( غیاث ) :
روز ارمزد است شاها شاد زی
بر کت شاهی نشین و باده خور.بوشکور بلخی.یکی کودک آمدْش ارمزدروز
بنیک اختر و فال گیتی فروز.فردوسی.

معنی کلمه ارمزد در فرهنگ معین

(اُ مُ ) (اِ. )۱ - اهورامزدا. ۲ - سیارة مشتری . ۳ - اولین روز از هر ماه خورشیدی .

معنی کلمه ارمزد در فرهنگ فارسی

اورمزد، ارمز: ستاره مشتری، ونام روزاول ازهرماه خورشیدی
( اسم ) ۱ - اهورمزدا. ۲ - ستار. مشتری . ۳ - ( اسم ) روز اول از هر ماه شمسی .

معنی کلمه ارمزد در فرهنگ اسم ها

اسم: ارمزد (پسر) (اوستایی) (تلفظ: ormozd) (فارسی: ارمزد) (انگلیسی: ormozd)
معنی: نام خداوند در زبان اوستایی، ( = هرمز، اهورامزدا )، نام خدای مزدیسنا، ( هرمز و اهورا

معنی کلمه ارمزد در ویکی واژه

اهورامزدا.
سیارة مشت
اولین روز از هر ماه خورشیدی.

جملاتی از کاربرد کلمه ارمزد

در مقایسه با سوئیفت، سامانه پیام‌رسان مالی روسیه با تعدادی چالش مواجه است، به ویژه هزینه تراکنش‌های بالاتر، اگرچه در مارس ۲۰۱۸ کارمزد تراکنش به‌طور اساسی به ۰٬۸۰–۱٬۰۰ ₽ روبل روسیه (۰٬۰۱۲–۰٬۰۱۵ دلار) در هر تراکنش کاهش یافت. این سیستم فقط در داخل روسیه کار می‌کند، اگرچه برنامه‌هایی برای ادغام این شبکه با سامانه پرداخت بین‌بانکی فرامرزی مستقر در چین وجود دارد.
پس از شکل‌گیری جوامع در امپراتوری اطریش در سال ۱۸۴۹/۵۰، اقتصاد اشپیتال با الحاق شش منطقه شهری مجاور، یعنی بالدارمزدورف، مولتزبیخل، لندورف، لیزرهوفن، اِدلینگ و آملاخ، به یکدیگر و تشکیل یک جامعه بزرگ دچار آشفتگی شد، اگرچه مناطق الحاقی در سال ۱۸۸۶/۸۷ دوباره از یکدیگر جدا شدند و به اندازه و ابعاد قبلی خود بازگشتند. از آن زمان، تنها سنت پیتر و ادلینگ (در سال ۱۹۶۴) و مولتزبیخل (در سال ۱۹۷۳) بار دیگر به یکدیگر پیوستند و در سال ۱۹۷۳ مناطق میل‌اشتات و فرندورف به هم ملحق شدند و که طی این تغییرات، سهمی از ساحل جنوبی دریاچه میل‌اشتات به اشپیتال تعلق گرفت.
اگر می‌خواهید جز استخراج‌کنندگان بیت‌کوین باشید، اما به علت به صرفه نبودن هزینه‌ی برق و خرید سیستم قادر به انجام این‌کار را نیستید، می‌توانید از استخراج ابری استفاده کنید. شرکت‌هایی وجود دارند که به معدن بیت‌کوین مشهورند و در واقع ساختمان‌هایی عظیمی هستند که تعداد بسیار زیادی کامپیوتر در آن وجود دارد و شما می‌توانید با پرداخت کارمزدی (که غالبا کم هم نیست) در این معدن‌ها عضو شده و به وسیله‌ی اتصال از راه دور به کامپیوترهای این مجموعه، اقدام به استخراج بیت‌کوین کنید. البته استفاده از این روش همیشه به صرفه نیست.
این کارت بدهی از دارندگان کارت کارمزد دریافت نمی‌کند و حتی تا ۵٪ مبلغ تراکنش را به آن‌ها برمی‌گرداند و هزینهٔ کاشت درختان را از طریق دریافت کارمزد مبادله از تاجران اخذ می‌کند.
اولیور در سال ۱۹۱۷ به لس آنجلس نقل مکان کرد و برای چندین استودیو هالیوودی به صورت کارمزدی کار کرد. او بین سال‌های ۱۹۱۸ تا ۱۹۲۳ بیش از ۴۰ فیلم برای ویتاگراف ساخت که در بیشتر آن‌ها با لری سمون همبازی بود. هاردی در سال ۱۹۱۹ از همسرش جدا شد و این زندگی مشترک ابتدا در نوامبر ۱۹۲۰ با طلاق موقتی و سپس در ۱۷ نوامبر ۱۹۲۱ با طلاق قطعی به پایان رسید. اولیور در ۲۴ نوامبر ۱۹۲۱، با هنرپیشه‌ای به نام «میرتل ریوز» ازدواج کرد. این ازدواج نیز سرانجام خوشی نداشت چون گفته می‌شد که ریوز الکلی شده بود.