ارسین
معنی کلمه ارسین در فرهنگ اسم ها

ارسین

معنی کلمه ارسین در فرهنگ اسم ها

اسم: آرسین (پسر) (فارسی) (تلفظ: arsin) (فارسی: آرسین) (انگلیسی: arsin)
معنی: پسر آریایی

معنی کلمه ارسین در دانشنامه عمومی

آرسین (شهر). آرسین ( به ترکی استانبولی: Arsin ) شهری است در کشور ترکیه که در استان ترابزون واقع شده است. جمعیت این شهر بر اساس سرشماری سال ۲۰۰۸ میلادی ۱۰٬۷۱۵ نفر و بر اساس برآوردهای سال ۲۰۰۹ میلادی ۱۲٬۹۷۷ نفر می باشد.
ارسین (روستا). ارسین ( روستا ) ( به لاتین: Ərəzin ) یک منطقهٔ مسکونی در جمهوری آذربایجان است که در شهرستان جلفا ( جمهوری آذربایجان ) واقع شده است. ارسین ۱٬۸۷۳ نفر جمعیت دارد.
معنی کلمه ارسین در دانشنامه عمومی

معنی کلمه ارسین در دانشنامه آزاد فارسی

آرسین. آرْسین (arsine)
هیدرید آرسنیک (AsH۳). از واکنش اسید سولفوریک رقیق با آرسنیدهای سدیم یا روی حاصل می شود. گازی بی رنگ، به شدت سمّی، با بوی نامطبوع، و عامل کاهندهای بسیار قوی است. در هوا با شعلۀ آبی روشن می سوزد و بخارآب، و جرم سیاه رنگ آرسنیک تولید می کند.

معنی کلمه ارسین در ویکی واژه

از اسامی زنانه در دروان ایران‌باستان و احتمالا نام خواهر داریوش هخامنشی که در مسئولیت‌های دیوانی بسیار کاردان بود. ارسین ممکن است در زبان معیار باستان به دو بخش ار - سین قابل تجزیه باشد و سین ظاهراً نام خدای جنگ بین‌النهرین باستان بوده است.

جملاتی از کاربرد کلمه ارسین

‫سیخ تنور عمّه عجب ناگوار بود !‬ ‫عمّه مینده ارسینینین شاپپاسی‬
ارسون یک روستا در ایران است که در دهستان خانندبیل غربی واقع شده‌است. ارسون (ارسین) از روستاهای بسیارقدیمی خلخال است،پیشه اهالی ارسون دامداری وکشاورزی وزنبورداری است. درختان گردو باقدمت بالایی دراین روستا وجوددارد،مردمان خونگرم ارسون برای آبادانی روستایشان همیشه با هم متحد هستند.گردوی ارسون بهترین کیفیت گردو را دارد.روستای سرسبز ارسون با وجود چشمه های پرآبش نگین سبز منطقه خلخال محسوب می شود.
اگر شما اخیراً این مقاله را به‌عنوان صفحهٔ نیازمند ترجمه برچسب زده‌اید، لطفاً عبارت{{جا:نیاز به ترجمه|صفحه=کارسینوم سلول سنگفرشی |زبان=نامشخص |نظر= }} ~~~~را به پایین این بخش از فهرست صفحه‌های نیازمند ترجمه به فارسی بیفزایید. لطفاً
دانشمندان دربارهٔ نام وی بحث کرده‌اند. تاریخ‌نگاری به نام آریان (حدود 86 – بعد از ۱۴۶) در فهرست ازدواج‌های شوش، او را «بارسینه» نامیده‌است. او معمولاً با بارسینه دیگری که در همان دوره توسط اسکندر اسیر بود، نیز اشتباه گرفته می‌شود. ویلیام وودتورپ تارن تاریخ‌نگار، ادعا می‌کند که نام رسمی وی «بارسینه» بود، اما به احتمال زیاد او را «استاتیرا» می‌خواندند. تارن موارد دیگری از سردرگمی را ذکر می‌کند و خاطرنشان می‌کند که در پایان سده ۳ پیش از میلاد، افسانه‌ها اغلب روشنک را با استاتیرا به عنوان دختر داریوش اشتباه می‌گرفتند.
‫قوری به روی سیخ تنور آمده به جوش‬ ‫چایدانیمیز ارسین اوْسته قایناردی‬
نشان داده شده که برخی از روش‌های سنتی نگهداری مواد غذایی دارای یک رد پای پایین‌تر ورودی انرژی و کربن، در مقایسه با روش‌های مدرن هستند. با این حال، برخی از روش‌های نگهداری مواد غذایی شناخته شده برای تولید ماده سرطان‌زا یا کارسینوژن هستند، و در سال ۲۰۱۵، آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان وابسته به سازمان بهداشت جهانی، «گوشت فرآوری شده» را، که شامل گوشتِ پخت شده، نمک‌زده، تخمیر، و دوددهی، هستند به عنوان مواد «سرطان زا برای انسان» دانسته‌است.
میرزا محمد توکلی، در دهه های 20 و 30 شمسی، به سوادآموزی و آموزش قرآن به کودکان و نوجوانان این روستا می پرداخت. مرحوم میرزا محمد، یکی از نزدیکان میرزاکوچک خان جنگلی بود که پس از شکست نهضت جنگل و از سوی حکومت به اردبیل و بعدها به آوارسین تبعید شده بود.
توجه: از اوکتروتاید در کودکان فقط جهت درمان اسهال ناشی از سندرم کارسینوئید، به میزان ۱ تا ۱۰ میکروگرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در هر روز، در ۲ تا ۴ دوز منقسم و به صورت زیرجلدی استفاده می‌شد.
آب هوای این روستا ییلاقی بوده و تابستان های خنک و زمستان های سردی دارد این روستا دارای قشلاقی در بالا دست رودخانه ی کلیبرچایی نیز بوده که درفصل های سرد سال به آنجا کوچ میکردند‌.آوارسین دارای دو قنات بزرگ و چشمه های معدنی نیز میباشد.از میوه های این روستا میتوان به گلابی گردو تمشک زالزالک انگور گیلاس و غیره ‌را نام برد.
تندیرین طور تکین عرشیده ن آلسین ایشیغی ارسینین بیرق احرار کیمی میللنسین
ارسینی تندیرلرین گودوشلاریندا اویناییر کیمدی بو گودوشلارا وئرسین بو ارسیندن نجات
کول فرح یا نیایشگاه نارسینا در شمال و اشکفت سلمان یا نیایشگاه تاریشا در جنوب شهر ایذه مکان‌هایی هستند که بیشترین نقش برجسته‌های ایلامی را در آنجا می‌توان دید. در کول فرح ۶ و در اشکفت سلمان ۴ نقش برجسته از مراسم مذهبی ایلامیان در حدود ۲۷۰۰ سال پیش بر سنگ‌ها حک شده‌است. در نقش برجسته شماره ۳ کول فرح یکی از مراسم مذهبی ایلامیان را که همراه با حمل مجسمه و قربانی کردن برای خدایان است، نشان داده شده‌است.
وی نخستین کسی است که تومور کارسینوئید را تشریح و توصیف نمود.
قلعه تاریخی آوارسین با قدمتی از دوران ساسانیان، در نزدیکی و جنوب این روستا واقع شده است.