اکیل

معنی کلمه اکیل در لغت نامه دهخدا

اکیل. [ اَ ] ( ع ص ) اکول. ( اقرب الموارد ) ( ناظم الاطباء ). بسیارخوار. ( دهار ). || خورنده. ( ناظم الاطباء ) ( منتهی الارب ). || همکاسه. ( ناظم الاطباء ) ( منتهی الارب ) ( مهذب الاسماء ) ( دهار ) ( از اقرب الموارد ). همراه خورنده. ( آنندراج ) ( غیاث اللغات ). همخور. همکاسه.( نصاب الصبیان ). || بزی که جهت شکار گرگ ونحو آن استاده کنند. || چارپایی که آنرا سبع خورده باشد. ( منتهی الارب ) ( ناظم الاطباء ). || مأکول. ( اقرب الموارد ) : هزار و سیصد مرد بر آن صحرا ضجیع تراب و اکیل غراب گردانیدند.( ترجمه تاریخ یمینی ص 227 ). و رجوع به اکیلة شود.

معنی کلمه اکیل در فرهنگ معین

( اَ ) [ ع . ] (ص . ) همکاسه ، همخور.

معنی کلمه اکیل در فرهنگ فارسی

اکول، پرخور
( صفت ) همکاسه همخور.

معنی کلمه اکیل در ویکی واژه

همکاسه، همخور.

جملاتی از کاربرد کلمه اکیل

کانر سپس با ساموئل آدامز آشنا می‌شود و آدامز به او یاد می‌دهد که چگونه بدنامی‌اش در شهر را با کندن پوسترهای تحت تعقیب یا رشوه دادن به جارچی‌ها و اعلام‌گرها کاهش بدهد. سپس آدامز او را به بندر می‌برد تا او در امنیت به خانه بازگردد. وقتی کانر نزد اکیلیس برمی‌گردد، با ناراحتی به او می‌گوید که چرا در بوستون تنهایش گذاشته و اکیلیس خاطرنشان می‌کند که یک روز تجربه باارزش‌تر از ماه‌ها تمرین است و برای موفقیت‌هایش دو خنجر پنهان حشاشین را به او می‌دهد.
باکیلایدس منلائوس را پسر هر دوی آترئوس و پلیستنه می‌داند، بدین معنی که منلائوس احتمالاً از ازدواج نخست آئروپه و پسر آترئوس بوده و سپس پس از ازدواج مجدد مادرش با پلیستنه او قیمومیت شوهر جدید مادرش درآمده است. اگرچه احتمالاً این تلاشی بوده تا داستان‌های قدیمی را با هم وفق دهند.
اکیلی، روستایی از توابع بخش سردشت شهرستان دزفول در استان خوزستان ایران است.
وز پس آن نیز گاهی سوی کاخت آمدم خالی از آن وارث اکیل دیدم گاه را
کانر سعی می‌کند اکیلیس را سربلند کند و برای این کار وارد قلعهٔ نظامی جرج می‌شود و مشعلی که نشانهٔ محاصره کردن قلعه توسط کشتی‌هاست را روشن می‌کند. اما کانر پس از بمباران کشتی‌ها به شدت مجروح می‌شود. سپس کانر با گذر کردن از حفره‌هایی که توسط توپ‌های جنگی ایجاد شده به پدرش می‌رسد که با پیش‌بینی حضور او چارلز لی را فراری داده‌است.
پس از آن‌که کانر یک عضو تمام‌عیار از گروه برادری حشاشین می‌شود شروع به پاکسازی تمپلارها از مناطق مستعمره‌نشین می‌کند. در قدم نخست، در سال ۱۷۷۳، یکی از اهالی قبیلهٔ کانر، کاننتوکن به خانهٔ اکیلیس می‌آید و به او خبر می‌دهد که ویلیام جانسون قصد خرید اجبارانهٔ زمین‌های آن‌ها را دارد. کانر بر خلاف توصیه‌های اکیلیس که او را از تصمیم‌های عجولانه بر حذر می‌دارد، تصمیم می‌گیرد به دنبال جانسون برود.
فطابهم ذؤبان رعیان الفلاء فغذا اکیل ثعالها ضرغامها
سون، سوخولدی سورویه، بیر سورونی سؤکدی- داغیتدی اکیلیب، ایت گئدیب ایتدی
ابوالحسن احمد بن عبدالله بن محمد بن عباد اکیلی که به ابن عباد شهره است، شاعر یمنی است که در حوزه سیاست فعالیت داشته‌است. وی در جنگ‌هایی علیه فرمانروای صنعا عاملیت داشته‌است که در نهایت، به سرکوب و گریختنش به عراق انجامید.
به طرف جبهه بر اکیل دارد از پروین وگرچه هست به صوت چو فرقدان نرگس
سبک التراکیل، تیراندازی اول شخص است که در یک سری از سطوح بر اساس لایه‌های دانته از جهنم اتفاق می‌افتد. این بازی به یک مقدمه و سه اکت تقسیم می‌شود که مقدمه شامل یک منطقه (به نام لایه) با چهار سطح و یک سطح شامل باس اصلی است. هر اکت پیش‌رو شامل سه لایه است که دو لایه اول دارای سه سطح و یک سطح شامل باس اصلی هستند و سومین اکت، تنها یک سطح عادی و یک سطح باس دارد.
کشوری گیر بیک حمله که آن کشور را پادشاهست عزازیل و مهاکیل وزیر
سپس اکیلیس از کانر می‌خواهد تا همراهش برود و چیزی که دارایی می‌نامد را ببیند. در یک خلیج کوچک کانر یک کشتی اوراق و یک کلبهٔ کوچک در کنار خلیج را مشاهده می‌کند. کانر و آشیل وارد کلبه می‌شوند و رابرت فالکنر را در حال نوشیدن می‌بینند. کانر به او پیشنهاد می‌دهد که پول مورد نیاز تعمیر کشتی را بدهد و رابرت نیز با خوشحالی قبول می‌کند برای کشتی خدمه‌ای فراهم نماید و آن را آمادهٔ دریانوردی کند.
بیر (کافیه) اوندان باجاری یادگار اولسون باش یولمادا، بیرتئلدی قالان کاکیلمیزدن
در حالی که آکراتاری و داکیلیا بخشی از اتحادیه اروپا نیستند، با قوانین اتحادیه اروپا همسو هستند و از پایگاه‌های نظامی بریتانیا در آنجا برای عملیات‌های نظامی و اشغالگری در سراسر جهان استفاده می‌شود.
اکیل قرب را ز سر افکنده جبرئیل با خیل قدسیان مکرم گریتسه
آکراتاری در جنوب و داکیلیا در جنوب‌شرقی جزیره قبرس واقع شده‌است.