انجین

معنی کلمه انجین در لغت نامه دهخدا

انجین. [ اَ ] ( اِ ) ریزه ریزه. ( برهان قاطع ) ( انجمن آرا ) ( آنندراج ) ( ناظم الاطباء ) ( فرهنگ فارسی معین ). || ( نف )ریزه ریزه کننده. ( برهان قاطع ) ( هفت قلزم ) ( فرهنگ سروری ) ( ناظم الاطباء ) ( فرهنگ فارسی معین ) :
دایم آتش بود تنور آشوب
اگر انجینش این بود پیوند.ابن یمین ( از فرهنگ سروری ).|| کاهگل مالنده. ( برهان قاطع ) ( هفت قلزم ) ( ناظم الاطباء ). || امر به معنی اول نیز هست یعنی ریزه ریزه کن. ( از برهان قاطع ) ( از انجمن آرا ) ( از آنندراج )( از هفت قلزم ). و رجوع به انجیدن شود.

معنی کلمه انجین در فرهنگ معین

( اَ ) ۱ - (ص . ) ریزه ریزه . ۲ - (اِفا. ) ریزه کننده .

معنی کلمه انجین در فرهنگ عمید

ریزه ریزه، ریزریزشده، بریده شده.

معنی کلمه انجین در فرهنگ فارسی

ریزه ریزه، ریزریزشده، بریده شده ، ونیزبه معنی ریزه کننده(ازمصدرانجیدن )
۱ - ریزه ریزه. ۲ - ( اسم ) ریزه کننده

معنی کلمه انجین در ویکی واژه

ریزه ریزه.
ریزه کننده.

جملاتی از کاربرد کلمه انجین

از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به نیس، آنژه، بوردو، بلکبرن راورز، باستیا هوفنهایم، کلن، تیانجین چوانجیان، سن-اتین و دورتموند اشاره کرد.
گزین کرده تغار و لانجینی دقیق آورده و کرده عجینی
قوله: «یا بَنِی إِسْرائِیلَ» قول اینجا مضمر است، ثم قلنا و اوحینا یا بنی اسرائیل و کانوا یومئذ الف الف ستمائة الف، مع کثرة ما کان یذبح فرعون من ذکور اولادهم دهرا عظیما. قوله: «قَدْ أَنْجَیْناکُمْ مِنْ عَدُوِّکُمْ» قرأ حمزة و الکسائی، انجیتکم و واعدتکم ما رزقتکم بالتاء فیهن علی التوحید. و الوجه انّه علی اخبار اللَّه تعالی عن نفسه بانه فعل بهم هذه الاشیاء. و قرأ الآخرون انجیناکم و واعدناکم ما رزقناکم، بالنون و الالف فیهن علی لفظ الجمع، و الوجه انّه اخبار عن النفس ایضا علی سبیل التعظیم و لم یختلفوا فی نزلنا لانّه مکتوب بالالف و المعنی اذکر و انعمتی علیکم بانّی قد انجیتکم من عدوکم و وعدت نبیکم ان یأتی الجانب الایمن من الطور لا کلّمه و هذا شرف لکم، «وَ نَزَّلْنا عَلَیْکُمُ الْمَنَّ وَ السَّلْوی‌» لطعامکم و ادامکم فی التیه «کُلُوا مِنْ طَیِّباتِ» ای من حلال ما رزقناکم، «وَ لا تَطْغَوْا فِیهِ» بتحریم الحلال و تحلیل الحرام. و قیل معناه استعینوا به علی طاعة اللَّه لا نستعینوا به علی معصیته، «فَیَحِلَّ عَلَیْکُمْ غَضَبِی» قرأ الکسائی فیحل بضم الحاء و من یحلل بضم اللّام الاولی، من قولهم حلّ بالمکان اذا نزل یحل بضم الحاء و یستعمل فی العذاب، فیقال حلّ به العذاب کما یستعمل فیه لفظ نزل، قال اللَّه تعالی: «أَوْ تَحُلُّ قَرِیباً مِنْ دارِهِمْ» و اجری الغضب مجری العذاب ما کان یتبعه من العذاب فاستعمل فیه لفظ الحلول. و قرأ الآخرون فیحل: بکسر الحاء و من یحلل بکسر اللام الاولی، من قولهم حل الشی‌ء اذا وجب یحل بالکسر قال ابو زید: یقال حلّ علیه امر اللَّه یحل بالکسر حلولا، و حل الدار یحلها بالضم حلولا، اذا نزلها و یقوی وجه الکسر اتفاقهم فی قوله: «أَنْ یَحِلَّ عَلَیْکُمْ» و فی قوله: «وَ یَحِلُّ عَلَیْهِ عَذابٌ مُقِیمٌ» علی الکسر. «وَ مَنْ یَحْلِلْ عَلَیْهِ غَضَبِی فَقَدْ هَوی‌» ای هلک و صار الی الهاویة و هی قعر جهنم.
بئی یانگ شناخته می‌شود. انگیزه جنگ اتحاد چین در انقلاب شین‌های ۱۹۱۱ به فرماندهی چیانگ کای‌شک در پایان دوره جنگسالاران چین بود. این جنگ به دو مرحله تقسیم شد یک مرحله که تا ۱۹۲۷ به طول انجامید و نتیجه‌اش تقسیم نانجینگ – ووهان در شرق چین بود. مرحله دوم از آوریل ۱۹۲۸ آغاز شد و آن سرنگونی دولت بئی یانگ به فرماندهی چیانگ کای‌شک که با نزدیک شدن لشکر به پکن ژانگ زولین رهبر منچوری فرار کرد و در پایان چین مجدداً متحد شد و آغاز دهه نانجینگ آغاز گردید.
این کورپوریشن دارای ۱۳۳٬۷۸۲ کارمند و ۱۶ دفتر در کشورهای آلمان، فرانسه، بریتانیا و اسپانیا است. مونتاژ پایانی هواپیماهای ایرباس در شهرهای تولوز در فرانسه، هامبورگ در آلمان، سویل در اسپانیا و تیانجین در چین انجام می‌پذیرد. این شرکت همچنین دارای شعب در کشورهای ایالات متحده آمریکا، ژاپن و چین است.
عدم انتشار نسخه جدید در سال ۲۰۲۱ از سوی کونامی به دلیل دنیاگیری کووید-۱۹ و مشکلات بوجود آمده برای صنعت بازی و همچنین زمان بیشتر برای توسعه نسل جدید بازی (ئی‌فوتبال) بود که در آن از موتور جدید آنریل انجین استفاده شده و آن‌ها می‌خواستند تا از بروز مشکلاتی مشابه با نسخه ۲۰۱۴ جلوگیری کنند.
ارتش آزادی‌بخش خلق (به چینی: 中国人民解放军) ارتش ملی جمهوری خلق چین است که در ۱ اوت ۱۹۲۷ همزمان با قیام نانجینگ با نام «ارتش سرخ کارگران و دهقانان چینی» تشکیل شد و در سال ۱۹۴۹ با فتح سرزمین اصلی چین به حکومت جمهوری چین بر این سرزمین پایان داد. ارتش آزادی‌بخش خلق چین از لحاظ تجهیزات بعد از ارتش ایالات متحده آمریکا و نیروهای مسلح روسیه سومین ارتش نیرومند در جهان است و از لحاظ تعداد پرسنل و نیروهای نظامی در جایگاه نخست قرار دارد.
این قبر طبق وصیت ویلیام آدامز ساخته شده‌است. شکل سنگ قبر هوکیواینتو، برج سمت راست ساخته شده از توف (سنگ) مقبره انجین و برج سمت چپ ساخته شده از آندزیت مقبره همسرش ژاپنی او است.
«وَ نَصَرْناهُ مِنَ الْقَوْمِ» یعنی انجیناه من القوم، و قیل من هاهنا بمعنی علی ای نصرناه علی القوم. «الَّذِینَ کَذَّبُوا بِآیاتِنا إِنَّهُمْ کانُوا قَوْمَ سَوْءٍ فَأَغْرَقْناهُمْ» فاهلکناهم بالماء. «أَجْمَعِینَ» صغیرهم و کبیرهم، ذکرهم و انثاهم.
آتلانتیس دیزل انجینز یک سازنده موتورهای دیزلی و قطعات در آفریقای جنوبی است، به ویژه برای معادن، کاربردهای جاده‌ای، غیرجاده‌ای و همچنین صنایع دفاعی. این شرکت در ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی فعالیت می‌کند.
آلفاگو زیرو برنامه رایانه‌ای مبتنی بر هوش مصنوعی و توسعه داده شده توسط گوگل دیپ‌مایند است که توانست در کمتر از یک روز قدرتمندترین انجین شطرنج استوکفیش را شکست دهد روش کار این برنامه بدین صورت است که فقط حرکات مهره‌ها به وی آموزش داده شده و این برنامه پس از هر بار اشتباه آن را در بازی بعدی اصلاح و به اصطلاح به خود آموزش می‌دهد این نوع شیوه آنالیز که بسیار شبیه شیوه آنالیز انسان است در کنار توانایی پردازش میلیونها بیت دیتا به این برنامه قدرتی مخوف داده‌است.
این شرکت پس از خرید شرکت سیدلی-دیزی به وسیلهٔ آرمسترانگ ویتورث پدید آمد. سیدلی-دیزی تولیدکنندهٔ خودروهای سواری بود که بازار آن در میان طبقات بالای جامعه بود. پس از ادغام این شرکت‌ها این تمرکز روی کیفیت در تولید خودروی سواری، موتور هواپیما، گیربکس برای تانک و اتوبوس، موتور راکت و اژدر و ساخت وسیله نقلیه ریلی ادامه یافت. ادغام کنندگان این شرکت با شرکت‌های هاوکر اوییشن و بریستول آیرو انجینز ادامهٔ تولید خودرو را در نظر داشتند، ولی تولید خودرو در اوت ۱۹۶۰ متوقف شد. این شرکت جذب شرکت خوشه‌ای رولز-رویس لیمیتد که علاقه‌مند به تولید هواگرد و موتور هواگرد بود شد.
«إِنَّا کَذلِکَ نَجْزِی الْمُحْسِنِینَ» ای سائر المحسنین ننجّیهم و نثنی علیهم کما انجینا نوحا و اثنینا علیه.
بریتانیایی‌ها از اوایل قرن هفدهم با پرتغالی‌ها، اسپانیایی‌ها و هلندی‌ها برای منافع خود در آسیا رقابت کرده بودند و در اواسط قرن نوزدهم، بخش زیادی از هند (از طریق شرکت بریتانیایی هند شرقی)، و همچنین برمه، سیلان، مالایا و سنگاپور را در اختیار داشتند. . پس از شورش‌های ۱۸۵۷ در هند، ملکه ویکتوریا به عنوان ملکه هند اعلام شد و بدین ترتیب حکومت بریتانیا در شبه قاره مستحکم شد. آخرین دست‌آورد بریتانیا در آسیا، سرزمین‌های جدید هنگ‌کنگ بود که در سال ۱۸۹۷ از دودمان چینگ اجاره شد و مستعمره بریتانیا را که در اصل در پیمان نانجینگ در سال ۱۸۴۲ واگذار شد، گسترش داد.