آشکار شدن

معنی کلمه آشکار شدن در فرهنگ فارسی

( آشکار شدن ) ( مصدر ) ظاهر شدن تجلی کردن.

معنی کلمه آشکار شدن در ویکی واژه

آشکار‌شدن
نمایان شدن، ظاهر شدن. چون شود خورشید رویت آشکار/ ماه زیر میغ در پنهان رَوَد. «عطار‌نیشابوری

جملاتی از کاربرد کلمه آشکار شدن

با وجود اینکه بعضی از معاصران معتمدالسلطنه از او به نیکی یاد کرده‌اند، مورگان شوستر، مستشار مالی آمریکا که در استخدام دولت ایران بود، او را به رشوه‌گیری و سوء استفاده از مناصبش متهم کرده‌است. به گفته او، معتمدالسلطنه در امور مالیاتی ایالت آذربایجان اخلال و تقلب می‌کرد که با آشکار شدن این امر در نتیجه رسیدگی‌های او، رابطه وثوق‌الدوله و قوام‌السلطنه، فرزندان معتمدالسلطنه با شوستر به سردی گرایید.
حکیمی گفت: حد مروت آن است که کاری را که آشکار شدنش شرمسارت می کند، به نهان نکنی. دیگری گفت: مروت ترک لذائذ است. چنان که لذت نیز ترک مروت گفتن است.
در نامه‌هایی که در سال ۲۰۱۵ آشکار شدند اینشتین به ماری وینتلر که زمانی به او علاقه داشت در مورد ازدواجش با میلوا و همچنین احساس زیادش به ماری گفته بود. اینشتین، این نامه را در سال ۱۹۱۰ و زمانی که میلوا ماریچ، دومین پسر خود را باردار بود نوشت. او در این نامه گفته‌است: «من هر لحظه به تو فکر می‌کنم با همه قلبم فکر می‌کنم و (از این‌که، شرایط ما به این‌جا رسید) مانند هر مرد دیگری غمگینم.» او همچنین در مورد «عشق گمراه کننده» (میلوا ماریچ) و زندگی از دست رفته‌ای که می‌توانست با نخستین معشوقه‌اش، ماری داشته باشد سخن گفته‌است.
در این دوره در رشته حقوق اسلامی از دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. در سال ۱۳۴۹ به بهانه معالجه پدر به اتریش رفت، از آنجا به لبنان و سپس پایگاه‌های فلسطینی، برای طی دوره‌های چریکی و عملیات نظامی عزیمت نمود. وی پس از آن به ایران بازگشت اما دوباره جهت ادامه تحصیل راهی اتریش شد. در این زمان با آشکار شدن روابط او با آموزش‌دیده‌های دوره‌های چریکی در سازمان الفتح، دستور دستگیری وی توسط ساواک داده شد و بار دیگر در ۳۰ تیر ۱۳۵۱ و هنگام ورود به ایران دستگیر گردید.
در ۱ ژوئن ۲۰۲۰، اولین گروه مسابقه دهندگان آشکار شدند و در ۴ ژوئن ۲۰۲۰ از گروه چهارم رونمایی شد.
آلباین پس از ائتلاف بزرگی از متحدینش، در سال ۵۶۸ از آلپ عبور کرد و وارد ایتالیا شد. او به سرعت کنترل بیشتر ونیا و لیگوریا را به دست گرفت. در سال ۵۶۹ میلادی شهر اصلی ایتالیا، میلان را به دست گرفت. با این وجود پاویا به سختی مقاومت کرد و تنها پس از محاصره سه ساله تسلیم شد. در این مدت آلبوین توجه خود را به توسکانی جلب کرد، اما علائم جناح گرایی در بین هواداران وی و کاهش کنترل آلبوین بر ارتش وی به‌طور فزاینده ای شروع به آشکار شدن نمود.
بسیاری از شیعیان در پی کشف اسم اعظم هستند. همه آنها در این عقیده مشترک هستند که اسم اعظم در قرآن پنهان شده‌است و جز برای خواص آشکار شدنی نیست.
داستان این فیلم در قرن نوزدهم میلادی و در کشور ایرلند اتفاق می‌افتد. آلبرت نابز (گلن کلوز) پیشخدمت وظیفه‌شناسی است که سال‌هاست در هتل موریسون شهر دوبلین در حال خدمات رسانی به مشتریان می‌باشد. آلبرت در این هتل شخصیت شناخته شده‌ای به حساب می‌آید و همگان به خوبی با او آشنا هستند چراکه او با احترام کامل با مشتریان برخورد می‌کند و امکان ندارد که کسی تحت تأثیر ادب و نزاکت او قرار نگیرد. اما با اینکه آلبرت سال‌هاست به عنوان یک پیشخدمت مرد مورد احترام اطرافیانش هست، اما وی راز مهمی را در دل خود نگه داشته که آشکار شدن آن سبب پاشیده شدن زندگی اجتماعی اش خواهد شد…
آشکار شدن هویت اصلی نویسنده پس از انتشار «آوای فاخته»، فروش این کتاب را به طرز چشم‌گیری افزایش داد تا جایی که اثر رولینگ در صدر جدول پرفروش‌ترین کتاب‌های ادبیات داستانی انگلیس قرار گرفت.
در سوره ی اعراف فرموده است، «انه یریکم هو و قبیله من حیث لاترونهم ». در تفسیر کشاف در این باره آمده است که: در این آیه دلیلی است که جن دیده نمی شود و بر آدمی آشکارا نمی گردد چه آشکار شدن در توانائیشان نیست. و از این رو هر کس مدعی دیدنشان شود، یا تزویر کند یا خرافه گوید.
فصل دوم، کرم ابریشم، با مراجعه زنی ساده‌دل برای پیدا کردن شوهرش، نویسنده‌ای ورشکسته آغاز می‌شود. اون کواین پس از فرستادن نسخه آخرین کتابش برای ناشر مفقود شده‌است. کتابش با نام بامبیکس موری (برگردان لاتین کرم ابریشم) داستانی استعاری و پر از هجو دربارهٔ دوستان و همکارانش است که ناراحتی زیادی به وجود آورده. پس از پیدا شدن جسد نویسنده در شرایطی که در انتهای کتابش توصیف کرده، شکی نیست که یکی از شخصیت‌های کتاب قاتل اوست. معما پیچیده‌است و آشکار شدن هویت قاتل مخاطب را شگفت‌زده می‌کند.
استنباط یا استنتاج به فرایند یافتن و اثبات‌کردن نتیجه‌های منطقی از پیش‌فرض‌ها یا حقیقت‌ها گفته می‌شود. قاعده‌های استنباط معتبر در علم منطق بحث و بررسی می‌شوند. استنباط در لغت به معنی «به آب رسیدن چاه‌کن» است و در اصطلاح به معنی آشکار شدن مجهول است.