آینده
معنی کلمه آینده در لغت نامه دهخدا

آینده

معنی کلمه آینده در لغت نامه دهخدا

( آینده ) آینده. [ ی َ دَ / دِ ] ( نف ، اِ ) آنکه آید :
زآنکه عشق مردگان پاینده نیست
چونکه مرده سوی ما آینده نیست.مولوی. || وارد. || مستقبل. مستقبله. قادم. قادمه. آتی. آتیه. زمان پس از حال. وقتی که نیامده است : آینده نیامده ست و بگذشته گذشت.
- آینده و رونده ؛ صادر و وارد.
- سال آینده ؛عام قابل. عام مقبل. سال دیگر.

معنی کلمه آینده در فرهنگ معین

( آینده ) (یَ دِ ) (اِفا. ) ۱ - کسی یا چیزی که می آید.۲ - داخل شونده . ۳ - زمان پس از حال .

معنی کلمه آینده در فرهنگ عمید

( آینده ) ۱. زمان بعد از حال.
۲. (اسم ) (ادبی ) در دستور زبان، فعلی که بر زمانِ پس از حال دلالت دارد.
۳. کسی که از جایی بیاید.
۳. آنچه بعد بیاید.

معنی کلمه آینده در فرهنگ فارسی

( آینده ) ( اسم ) ۱ - آنکه آید آنچه آید. ۲ - وارد . ۳ - مستقبل آتی زمان پس از حال . یا آینده و رونده . وارد و صادر کسانی که وارد شوند و کسانی که خارج گردند .
آنکه آید

معنی کلمه آینده در دانشنامه عمومی

آینده (آلبوم فیوچر). آینده آلبومی از هنرمند اهل هائیتی فیوچر است که در ۱۷ فوریه ۲۰۱۷  ( ۲۰۱۷ - 02 - ۱۷ ) منتشر شد. در این آلبوم هنرمندانی از جمله مترو بومین و دی جی خالد نیز حضور دارند.
آینده (آلبوم لئونارد کوهن). آینده ( به انگلیسی: The Future ) نهمین آلبوم استودیویی خواننده و ترانه سرای کانادایی لئونارد کوهن است. این آلبوم در سال ۱۹۹۲ منتشر شد.
این آلبوم در جدول موسیقی انگلستان به رتبه ۳۶ رسید و در کانادا به طور شگفت انگیزی موفق شد. کوئن همچنین جایزه جونو را برای بهترین خوانندۀ مرد در سال ۱۹۹۳ برای این آلبوم کسب کرد.
سه ترانه از این آلبوم در سال ۱۹۹۴ در فیلم قاتلین بالفطره به کارگردانی الیور استون استفاده شد. همچنین از ترانه های این آلبوم در فیلم پسران شگفت انگیز نیز استفاده شد.
آینده (ترانه). «آینده» ( به انگلیسی: Future ) ترانه ای از مدونا خواننده و ترانه سرا با همراهی کویوو رپر آمریکایی برای چهاردهمین آلبوم استودیویی خود مادام اکس ( ۲۰۱۹ ) است. ترانه توسط مدونا، دیپلو، کویوو و Starrah سروده شد و تهیه کنندگی آن را مدونا همراه با دیپلو انجام داد. این ترانه در ۱۷ مه ۲۰۱۹ از طریق اینترسکوپ رکوردز بعنوان دومین تک آهنگ تبلیغاتی از این آلبوم به انتشار رسید.
در ۱۸ مه ۲۰۱۹، مدونا با همراهی کویوو، ترانه آینده را در مسابقه آواز یوروویژن در تل آویو، اسرائیل اجرا کردند.
آینده (ترانه لوان). «آینده» ( به فرانسوی: Avenir ) تک آهنگی از هنرمند اهل فرانسه لوان امرا است که در ۱ دسامبر ۲۰۱۴  ( ۲۰۱۴ - 12 - ۰۱ ) منتشر شد.
این تک آهنگ در چارت های فرانسه در رتبه اول و در چارت های، والونیا، اتریش، جزو ده ترانه اول قرار گرفت.
آینده (فیلم ۲۰۰۷). آینده ( به انگلیسی: Next ) فیلمی علمی - تخیلی و محصول سال ۲۰۰۷ کشور آمریکا است. این فیلم تا حدودی براساس داستان کوتاهی به نام «مرد طلایی» نوشته فیلیپ کی دیک ساخته شده است. کارگردان این فیلم لی تاماهوری است و ستاره های آن عبارت اند از نیکلاس کیج، جولین مور، جسیکا بیل، توماس کرتشمن، توری کیتلز، پیتر فالک، جیم بیور، ژوزه زونیگا، جیسون باتلر هارنر، مایکل توروکو و سرگی ترایفانوویچ.
فیلم دربارهٔ مردی است که می تواند وقایع دو دقیقهٔ آیندهٔ زندگی خود را ببیند.
کریس جانسون ( نیکلاس کیج ) شعبده بازی در یک هتل کوچک در لاس وگاس است. او از توانایی اش در دیدن دو دقیقهٔ بعد زندگی خود استفاده می کند تا در بازی های شرط بندی کوچک برنده شود. او در یک عملیات دزدی با هدف قتل دو نفر، که باید کشته شوند، از قتل جلوگیری کرده و اسلحه را از دزد می گیرد. اما به خاطر این که فکر می کنند اسلحه به او تعلق دارد تحت تعقیب قرار می گیرد. با استفاده از توانایی اش می گریزد و…
آینده (فیلم ۲۰۱۶). آینده ( فرانسوی: L'Avenir ) یا آنچه در پیش است ( انگلیسی: Things to Come ) یک فیلم به کارگردانی میا هانسن - لووه محصول کشورهای فرانسه و آلمان است. که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. تصویربرداری فیلم در ۲۲ ژوئن ۲۰۱۵ در پاریس آغاز شد. از بازیگران آن می توان به ایزابل هوپر اشاره کرد. این فیلم برای رقابت کسب جایزهٔ خرس طلایی در شصت و ششمین دورهٔ جشنواره بین المللی فیلم برلین برگزیده شد.
• ایزابل هوپر در نقش ناتالی
• آندره مارکن در نقش هاینز
• Édith Scob
• Roman Kolinka
• Sarah Le Picard
• Yves Heck
معنی کلمه آینده در فرهنگ معین
معنی کلمه آینده در فرهنگ عمید
معنی کلمه آینده در فرهنگ فارسی

معنی کلمه آینده در دانشنامه آزاد فارسی

آینده. ماهنامۀ سیاسی و ادبی، چاپ تهران. به صاحب امتیازی محمود افشار، نخستین شماره در تیر ۱۳۰۴ منتشر و پس از ۲۴ شماره در ۱۳۰۶ توقیف شد. در دورۀ دوم، از مهر ۱۳۲۳ تا دی ۱۳۲۴، پانزده شماره، منتشر شد که باز چاپ آن متوقف شد. در دورۀ سوم، از ۱۳۳۸ منتشر و پس از چاپ شش شماره، در اردیبهشت ۱۳۳۹، مجدداً تعطیل شد. در ۱۳۵۸ش، ایرج افشار آینده را جانشین ماهنامۀ راهنمای کتاب کرد که انتشار آن تا ۱۳۷۲ ادامه داشت.

معنی کلمه آینده در ویکی واژه

avvenire
futuro
seguente
کسی یا چیزی که می‌آید.
داخل شونده.
زمان پس از حال.

جملاتی از کاربرد کلمه آینده

مستی حالم خورد هرجا فریب جام هوش چون عسس اوهام پیش آینده می‌گیرد مرا
در همین حال گروه اخوان المسلمین که یکی از قوی‌ترین و جدی‌ترین گروه‌های مخالف دولت حسنی مبارک محسوب می‌شد در پیامی ارتباط خود با دولت حسنی مبارک برای مذاکره را رد کرد. اخوان المسلمین همچنین طرحی را برای آیندهٔ مصر و درگیری‌ها اعلام نمود.
گذشته، پایه و بنیان حال و آینده است سوابق است که هر شغل را نظام دهد
بدان که ضد اصرار بر معاصی، توبه و پشیمانی است و اصل توبه به معنی بازگشت و رجوع است و مراد در اینجا بازگشت به خداست به خالی ساختن دل از قصد معصیت، و رجوع از دوری از درگاه إلهی به قرب و نزدیکی و حاصل آن ترک معاصی است در حال، و عزم بر ترک آنها در آینده، و تلافی تقصیرات و حقیقت توبه به سه چیز متحقق می گردد:
مایه دار سیرت دیرینه او رفته و آینده را آئینه او
اکسپو ۲۰۱۰ یا نمایشگاه جهانی ۲۰۱۰ شانگهای چین از ۱ مه تا ۳۱ اکتبر در شانگهای چین برگزار شد. این نمایشگاه بخشی از نمایشگاه جهانی بود که هر ۵ سال در کشورهای مختلف برپا می‌شود. نمایشگاه با شعار «شهر بهتر-زندگی بهتر» و با نگاهی به آینده شهر شانگهای بعنوان بزرگترین شهر دنیا در آینده آغاز به کار کرد. این نمایشگاه گران‌ترین نمایشگاه در تاریخ جهان بود. فضای اختصاص داده شده به این نمایشگاه دو برابر کشور موناکو (۵٫۳ کیلومتر مربع) و هزینه آن طبق گفته مقامات دولتی بالغ بر ۴٫۲ میلیار دلار می‌باشد.
ز رفته سپاسی برآراستی به آینده هم یاریی خواستی
بشنو ای مرد خدا طالب اسرار هدی یک دمی از قول رسول دو سرا عائده و فایده و خاصیت قصه اصحاب کسا تا که شوی طالب و راغب به شناسایی این پنج تن پاک بسائی ز ره دوستی جمله سر فخر و مباهات بە افلاک: چنین گفت پیغمبر به علی مظهر داور به خدایی که مرا ساخته مبعوث به حق بر همه خلق سراسر به نبوت و رسالت که به هر منزل و هر مجلس و هر محفل از روی زمین جمع شود شیعه ما از پی بشنیدن این طرفه خبر رحمت حق بر همه نازل شود و خیل ملایک به طواف همه آیند ز اطراف و ز یزدان طلب مغفرت از بهر یکایک بنمایند و بە هر همی و غمی هر که گرفتار بود دفع شود این غم وی  هر که نماید طلب حاجت خود را ز خداوند برآرد ز کرم حاجت او قاضی حاجات و از این مژده امیر بشر و شیر خدا شوهر زهرای مطهر به تبسم لب شیرین چو گل سرخ ز هم باز و بفرمود پی شکر جبین را به زمین سود و قسم خورد به ذات احدیت که چو ما شیعه ما رسته شد از لطف و سعادت همه را یار شد از بخشش دادار خوشا حال کسانی که پس از ما ز شبستان عدم جانب اقلیم وجود آمده کنجی به فراغت بگزینند و پی ذکر چنین قصه شیرین مبارک بنشینند و گل از گلشن اوصاف و ثنای نبی و آل نکو فال بلند افسر و اقبال بچینند و برآرند ز بهر طلب مغفرت زمره احباب خود از معشر اسلام ز بگذشته و آینده به نزد احد فرد ز اخلاص زن و مرد همه دست دعا را.
برنامه ساخت این موشک در پی توافق ایالات متحده و چند عضو دیگر ناتو برای طراحی یک موشک هوا به هوای جدید آغاز شد. اولین مطالعات این برنامه در سال ۱۹۷۵ انجام شد که در آن توصیه شده بود درگیری‌های هوایی آینده بایستی برای مسافت‌های ۵ تا ۶۵ کیلومتری برنامه‌ریزی شوند. ویژگی‌های این موشک بر اساس نیازهای جنگی سال ۱۹۸۵ به بعد مشخص شده بود. مرحله طراحی مفهومی این برنامه در سال ۱۹۷۹ تکمیل شد و دو شرکت ریتیون و هیوز برای ساخت این موشک انتخاب شدند. هواپیماهای اف-۱۵، اف-۱۶ و پروژه در حال طراحی اف-۲۲ در نیروی هوایی آمریکا، اف-۱۴ دی، اف-۱۸ هورنت در نیروی دریایی آمریکا، اف-۴هایِ نیروی هوایی آلمان و تورنادوها و سی هریرهای ِ بریتانیایی هم به عنوان هواپیمای پایه برای طراحی این موشک انتخاب شدند.
استقلال نخستین باشگاه ایرانی‌ست که اقدام به تأسیس شعب مختلف در شهرهای دیگر کرد، شعبه اهواز باشگاه در ۱۳۲۷ تأسیس شد و پس از آن نیز در شهرهای دیگر نیز شعبه‌های مختلفی را تأسیس کرد. تاج از اولین باشگاه‌هایی بود که در ایران مدارس فوتبال نیز راه‌اندازی کرد و بازیکنان این مدارس فوتبال، پشتوانه‌ای برای آینده باشگاه بودند.
در کف سال نو، آینده اسرارآمیز همچو مرغی به نوائی هجن و لحن ستیز
اگر به اکروفوبیا مبتلا هستید، احتمالاً از موقعیت‌هایی که باعث می‌شود زمانی در ارتفاع باشید نیز وحشت دارید. برای مثال نگران باشید که در تعطیلات آینده به اتاق هتلی می‌روید که در طبقهٔ بالا قرار دارد یا از تعمیر خانه به دلیل ترس از نردبان صرف‌نظر کنید یا حتی از رفتن به خانهٔ دوست‌تان به‌خاطر داشتن بالکن یا قرار داشتن پنجره‌ای بالای پله‌ها امتناع کنید.
اندرین پرده بایدش نگری که خوش آینده نیست پرده دری
اسلام عبدالله‌اف همچنین معلم بود. وی به عنوان مربی نقش بزرگی در پرورش خوانندگانی مانند خان شوشینسکی، یعقوب محمدف و «صاحب شوکوروف» ایفا کرد. برای مدتی ریاست مدرسه موسیقی شوشی را بر عهده گرفت و یک ارکستر سازهای محلی در گنجه بنیانگذاری کرد. اندکی قبل از پایان عمر به آغ‌دام نقل مکان کرد و در یک مدرسه موسیقی به تدریس موسیقی مقامی پرداخت و معلم بسیاری از خوانندگان معروف آینده شد.
گرچه امسال هست سال قران تا چه آید ز سال آینده
از تاریخ ۲۸ جون سال ۲۰۱۱ میلادی (برابر ‎۷ تیر ۱۳۹۰)، گروه پی‌اچ‌پی برنامه‌ای مدون برای انتشار نسخه‌های آیندهٔ این زبان را منتشر کرد. بر اساس این برنامه، هر ماه یک انتشار جزئی و هر سال یک انتشار اصلی اتفاق خواهد افتاد. از هر نسخه از پی‌اچ‌پی تا ۳ سال پشتیبانی می‌شود. تا ۲ سال تمامی به‌روزرسانی‌ها و سال سوم تنها به‌روزرسانی‌های امنیتی برای هر نسخه منتشر می‌شود.
اسکندر قصد داشت تا به صورت نمادین فرهنگ ایرانی و یونانی را با ازدواج خود با یک زن ایرانی و برگزاری جشن ازدواجی بزرگ مطابق رسومات ایرانی در کنار با افسران، که برای آن‌ها نیز همسران اصیل ایرانی در نظر گرفته بود، متحد کند. این اتحاد صرفاً نمادین نبود، زیرا فرزندان آیندهٔ آن‌ها نیز قرار بود فرزندان هر دو تمدن باشند.
نسخه‌ای موزیکال از داستان معروف چارلز دیکنز به نام سرود کریسمس است که در مورد مردی خسیس به نام کلینت می‌باشد که با همه اطرافیانش با خودخواهی رفتار می‌کند. او به طور غیرمنتظره‌ای با سه روح کریسمس (گذشته، حال و آینده) روبه‌رو می‌شود و آنها با یکدیگر راهی یک سفر جادویی و اسرارآمیز می‌شوند. کلینت در این سفر به گذشته، حال و آینده خود می‌رود تا بفهمد چرا اینقدر بدبخت و تنها شده است.
یارب گنهم اگر کم ار بیش ببخش بیش و کم از آینده و از پیش ببخش
سال ۱۳۹۱ مجددا فشارهای امنیتی بر مطبوعات از سوی دولت احمدی‌نژاد افزایش یافت و در بهمن ماه آن سال اکبر منتجبی مجدداً به همراه ۲۰ روزنامه‌نگار دیگر بازداشت شد. سه روز بعد از بازداشت جمعی روزنامه نگاران، وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای از بازداشت روزنامه نگاران دفاع و تهدید کرد در روزهای آینده برخی دیگر از روزنامه نگاران و خبرنگاران را بازداشت خواهد کرد. با این حال اکبر منتجبی شب سال نو آزاد شد و یک ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم فعالیت مطبوعاتی خود را آغاز کرد. در انتخابات ریاست جمهوری حسن روحانی پیروز شد و فشارهای امنیتی بر روزنامه نگاران کاهش پیدا کرد.