آگو
معنی کلمه آگو در لغت نامه دهخدا

آگو

معنی کلمه آگو در لغت نامه دهخدا

( آگو ) آگو. ( اِ ) بوم. جغد. رجوع به آکو شود.

معنی کلمه آگو در فرهنگ معین

( آگو ) ( اِ. ) نک آکو.

معنی کلمه آگو در فرهنگ عمید

لوله کشی زیرزمینی که فاضلاب در آن می ریزد.

معنی کلمه آگو در فرهنگ فارسی

زیر آب که فاضلاب حمام ومطبخ وغیره در آن برود، گنداب رو، لوله کشی زیرزمینی که فاضلاب خانه هارابه گنداب روببرد

معنی کلمه آگو در دانشنامه عمومی

آگو. رودخانه آگو ( به انگلیسی: Agout ) رودخانهای است که در فرانسه جریان دارد.
معنی کلمه آگو در فرهنگ معین
معنی کلمه آگو در فرهنگ عمید
معنی کلمه آگو در فرهنگ فارسی
معنی کلمه آگو در دانشنامه عمومی

معنی کلمه آگو در دانشنامه آزاد فارسی

رجوع شود به:من (خود)

معنی کلمه آگو در ویکی واژه

نک آکو.

جملاتی از کاربرد کلمه آگو

امیر او را بخویشتن خواند و در آگوش‌ گرفت و بسیار نیکویی گفت. و مرا همچنان بنواخت. و بازگشتیم. و مسعدی را بخواند و خالی کرد و من نسخت کردم‌ تا آنچه نبشتنی بود بظاهر و معمّا نبشت و گسیل کرده آمد. و پس از آن بیک هفته بوالقاسم دامغانی را خواجه نامزد کرد تا بخوارزم رود، و این بوالقاسم مردی پیر و بخرد و سخنگوی بود و ز خویشتن نامه‌یی نبشت سخت نیکو نزدیک خوارزمشاه و من از مجلس عالی نامه‌یی نبشم برین نسخت.
ارنست آگوستوس (۵ ژوئن ۱۷۷۱ - ۱۸ نوامبر ۱۸۵۱) از ۲۰ ژوئن ۱۸۳۷ تا زمان مرگ پادشاه هانوفر بود. وی پنجمین پسر و هشتمین فرزند جرج سوم بود که یازده سال قبل از تولد ارنست آگوستوس به سلطنت بریتانیای کبیر و ایرلند و نیز هانوفر، که در آن زمان بخشی از امپراتوری مقدس روم بود، رسیده بود. بعد از درگذشت برادر بزرگ وی ویلیام چهارم و به سلطنت رسیدن ملکه ویکتوریا در بریتانیا، با توجه به آن‌که قوانین هانوفر به زنان اجازه سلطنت نمی‌داد، سلطنت هانوفر به ارنست آگوستوس رسید. پیش از این و بعد از انحلال امپراتوری مقدس روم، هانوفر به صورت یک پادشاهی مستقل درآمده بود. وی در ۱۸ نوامبر ۱۸۵۱ درگذشت و بعد از وی سلطنت هانوفر به پسرش گئورگ رسید.
گرم فرو جست ز تخت بلند کرد به آگوش تن ارجمند
بود مرد خرد، کرپاس بر دوش هم آگوش زنان، ابریشمی پوش
بعطا دست . . . گر حاتم دیدی از شرم دست خود را بکشیدی ز عطا در آگوش
این عاریتی تن عدوی توست عدو را دانا نگرد خیره چنین تنگ در آگوش
زین دو هم‌آگوش دل آمد پدید آن خلفی کاو به خلافت رسید
رُ وون(로운 متولد 7 آگوست 1996)ووکالیست اصلی، ویژوآل، چهره اصلی گروه
آگوسته در شهر اوردیزان که واقع در مرز اسپانیا و فرانسه است متولد شد. پدرش یک سرگرد بود و الکسیس دولیک پدر بزرگ مادرش در انقلاب فرانسه به نام آزادی، برادری و برابری شرکت داشت. او در ۶ اوت ۱۸۴۲ از بوردو به قصد آمریکا فرانسه را ترک کرد و قبل از استقرار در نیو مکزیکو در ۹ سپتامبر ۱۸۴۲ وارد تالما در ایالت نیواورلئان شد.
به نظر می‌رسد که محوطهٔ آگوراها در یونان باستان، از نوعی حرمت و قداست نیز برخوردار بوده‌اند. چراکه متهمین و کسانی که مرتکب جرم یا جنایتی می‌شدند، تا روز شروع محاکمه‌شان از اماکن مقدسه دور نگاه داشته می‌شدند و در عین حال قانون اجازه نمی‌داد که این افراد حتی به محوطهٔ میدان آگورا نیز وارد شوند.
در ۲۴ آگوست، شاخص سهام اصلی شانگهای ۸٫۴۹ درصد از ارزش خود را از دست داد. در نتیجه، میلیاردها پوند در بازارهای سهام بین‌المللی از دست رفت و برخی از مفسران بین‌المللی روز دوشنبه سیاه را برچسب‌گذاری کردند. زیان مشابهی با بیش از ۷ درصد در ۲۵ اوت وجود داشت که باعث شد برخی از مفسران آن را سه شنبه سیاه بنامند.
جوانی شد، او را فراموش کن سر ناتوانی در آگوش کن
بی قدرترین کس منم امروز بر تو یاد آیدت آن گه که تهی ماند آگوش
هانری کربن بین ابن‌سیناگرایی ایرانی و ابن‌سیناگرایی لاتین تفاوت قائل می‌شود. او نشان‌می‌دهد که ما می‌توانیم سه مکتب متفاوت ابن‌سیناگرایی ببینیم: کربن آن‌ها را آگوستین‌گرایی ابن‌سینایی و ابن‌سیناگرایی ایرانی و ابن‌سیناگرایی لاتین می‌خواند.
در آگوست ۲۰۲۰، مولا از یک سرباز ترک به نام موسی اورهان انتقاد کرد که با وجود متهم شدن به تجاوز جنسی در سیرت، از زندان آزاد شد و قربانی کرد او یعنی ایپک ار، در بیمارستان درگذشت. در ژوئن ۲۰۲۱، هم وکیل اورهان و هم دفتر دادستان عمومی علیه مولا به «اتهام توهین با پیام صوتی، نوشتاری و تصویری» شکایت کردند و خواستار مجازات حبس تا ۲ سال و ۴ ماه شدند.
آگوست ویتمن در ۲۰ ژوئیه ۱۸۹۵ در مونیخ متولد شد. او مدت کوتاهی پس از شروع جنگ جهانی اول در اوت ۱۹۱۴ داوطلبانه به ارتش باواریا پیوست و وارد هنگ توپخانه صحرایی باواریا شد. در سال ۱۹۱۷ به درجه ستوانی دست یافت و در دسامبر ۱۹۱۸ ارتش را ترک کرد. ویتمن پس از ترک ارتش به پلیس ایالت باواریا پیوست و تا سال ۱۹۳۵ در آن سازمان مشغول به کار بود.
از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به برخورد تایتان‌ها، اینک بهشت، آگورا، ۳۰۰: ظهور یک امپراتوری، لبنان، پادشاهی، ستمگر و فرحه اشاره کرد.
سوزنی دایه اطفال مدیحت بادا پرورش داده سخن را بکنار و آگوش
بیا و دست در آگوش من حمایل کن که دیرگشت و بپا ایستاده‌اند اصحاب
آگوستا ای۱۲۹ مانگوستا در پاسخ به نیاز ارتش ایتالیا به یک هلیکوپتر مدرن تهاجمی است که توسط کارخانه آگوستا در اوایل دهه ۱۹۷۰ طراحی و ساخته شده‌است. این بالگرد در زمان خود یکی از پیشرفته ترین‌ها از نوع خود بوده‌است و با دارا بودن سیستم‌های اتوماتیک بار زیادی را از دوش خدمه خود برداشته است