آرو

معنی کلمه آرو در لغت نامه دهخدا

( آرو ) آرو. ( اِخ ) نام موضعی از توابع طهران دارای معدن ذغال سنگ.
ارو. [ ] ( اِخ ) قصبه ای بمشرق بهبهان.
ارو. [ اَرْ رو ] ( اِخ ) مجمعالجزایر ( گنگبار ) ماله در شمال استرالیا که قریب 80 جزیره است و آن تقریباً بین 5 و 7 درجه عرض جنوبی و 135 درجه طول شرقی واقع است و قریب 80 میل از جنوب غربی بابوا مسافت دارد. طول بزرگترین آنها نزدیک به 70 میل و عرض آن 20 میل است و در جانبی از این گنگبار سلسله بزرگی از مرجان هست و لؤلؤ و صدف سنگپشت فراوان است و مرکز تجاری همه این جزایر شهر ( ( دبّو ) ) واقع در جزیره ( ( ومّا ) ) است و عدد سکنه کل جزایر 60000 تن است که بت پرست و اندکی مسیحی باشند. ( ضمیمه معجم البلدان ).
ارو. [ اِ رُ ] ( اِخ ) پیر. مشاور قضائی فرانسه ، متولد در آنژر ( 1536 - 1601 م. ).

معنی کلمه آرو در فرهنگ فارسی

( آرو ) نام موضعی از توابع طهران دارای معدن ذغال سنگ
قصبه به مشرق بهبهان

معنی کلمه آرو در فرهنگ اسم ها

اسم: آرو (پسر) (کردی) (تلفظ: aro) (فارسی: آرو) (انگلیسی: aro)
معنی: نام فرشته ای در آیین زرتشت

معنی کلمه آرو در دانشنامه عمومی

آرو (آردن). آرو ( به فرانسوی: Arreux ) یک کمون در فرانسه است که در canton of Renwez واقع شده است. آرو ۴٫۲۳ کیلومتر مربع مساحت دارد ۲۴۶ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.
آرو (پلی نزی فرانسه). آرو ( به فرانسوی: Arue ) یک منطقهٔ مسکونی در فرانسه است که در پلی نزی فرانسه واقع شده است. آرو ۲۰٫۵ کیلومتر مربع مساحت و ۱۰٬۲۴۳ نفر جمعیت دارد.
آرو (شرکت). آرو ( انگلیسی: ARO؛ مخفف Auto Romania ) یک تولیدکنندهٔ خودروهای بیابانگرد رومانیایی بود که در کمپولون واقع شده بود. اولین خودروهای آرو در سال ۱۹۵۷ و آخرین آن ها در سال ۲۰۰۳ تولید شدند. خودروهای ساخت آرو که مجهز به موتور دایهاتسو بودند، برای مدت کوتاهی در پرتغال تولید می شدند و در اسپانیا به فروش می رسیدند. خودروهای آرو در ایتالیا با نام تجاری ای سی ام تولید و فروخته می شدند که اغلب به موتورهای فولکس واگن مجهز بودند.
آرو (لوند). آرو ( به فرانسوی: Arue ) یک کمون در فرانسه است که در canton of Roquefort واقع شده است. آرو ۴۸٫۱۱ کیلومتر مربع مساحت دارد.
آرو (کرس جنوبی). آرو ( به فرانسوی: Arro ) یک منطقهٔ مسکونی در فرانسه است که در canton of Cruzini - Cinarca واقع شده است. آرو ۰٫۸ کیلومتر مربع مساحت دارد ۱۵۰ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.
ارو (بلژیک). شهر ارو ( به فرانسوی: Herve ) در شهرستان ورویه در استان لیئژ در منطقه فدرال والوون در کشور بلژیک واقع شده است.
ارو (رود). رودخانه ارو ( به انگلیسی: Arroux ) رودخانهای است که در فرانسه جریان دارد.

معنی کلمه آرو در ویکی واژه

آهار زده، آهاری. در اصل نام تجارتی است. پیراهن یقه آرو.

جملاتی از کاربرد کلمه آرو

و حسود مسکین، هر دم به واسطه حسد به انواع الم قرین است پس حسد، آدمی را به کام دل دشمنان می کند و مراد ایشان را بر می آرود پس هر حسودی فی الحقیقه دشمن خود و دوست دشمنان است و چنان که کسی در آنچه مذکور شد تأمل نماید و دشمن خود نباشد، البته سعی در ازاله صفت حسد از خود می نماید.
افزون بر آرواره‌های مقابل هم، آرواره‌دهانان هم‌چنین دارای دندان، ضمائم جفتی، و مجرایی افقی و نیمه‌مدور در گوش درونی هستند.
این شرکت در تولید برخی از مواد اولیه محصولات پتروشیمیایی، که از بیشترین حجم مصرفی و سریع‌ترین نرخ رشد برخوردار است، جایگاه نخست را دارد و به عنوان نمونه، بزرگ‌ترین تولیدکننده آروماتیکها، شامل؛ بنزن و پارازیلین در جهان است. اکسان‌موبیل یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان اولفین‌ها، شامل: اتیلن و پروپیلن و پلی‌اولفین‌ها، شامل: پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن، در جهان است.
ز امتلا چو قناعت، همی زند آروغ ز خوان جودوی از بس که خورد معدۀ آز
همیشه لب مرد بسیار خوار در آروغ بد باشد از ناگوار
سیم برهنه و سره میگیرو میفروش تو ز نو و کتانه بدست آرو می نوند
آروغ همچو صبح برآرد زقرص مهر آنرا که تو بخوان کرم میهمان کنی
آندرس در مدرسه عالی معماری دولتی مجارستان در بوداپست تحصیل کرد. پس از جنگ جهانی اول و سپس تشکیل جمهوری شورایی مجارستان در سال ۱۹۱۸ به دلیل وضعیت سیاسی و اقتصادی آن زمان آندرس و برادرش خورخه (که او نیز معمار بود) مجبور شدند که از طریق اروپا به بندر ناپل، به مقصد آمریکا حرکت کنند. کشتی ای که آنها با آن سفر می‌کردند آنها را در بندر سان نیکلاس د لس آرویوس برد. کالنای و برادرش از آنجا به بوئنوس آیرس رفتند.
آرون جوزف برنستین در ۲ ژوئیه ۱۹۸۴ به دنیا آمد. او در سال ۲۰۰۳ از دبیرستان منطقه اتحادیه، در سال ۲۰۰۶ از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا با مدرک لیسانس مدیریت بازرگانی و در سال ۲۰۱۳ از دانشگاه پیتزبورگ با مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی فارغ‌التحصیل شد او به عنوان کارمند پاره وقت در دانشگاه پیتسبورگ کار می‌کرد.
گویان فرانسه - پورتوریکو (ایالات متحده) - آنتیل (هلند) - گوادلوپ (فرانسه) - برمودا (بریتانیا) - مارتینیک (فرانسه) - ویرجین (آمریکا و انگلیس) - مونتسرات (بریتانیا) - آروبا (هلند) و…
عبداللّه رازی گوید محمّدبن الفضل گفت کی راحت جستن اندر زندان از آروزی نفس است.
به منظور اندازه‌گیری خلوص دی‌ان‌ای، میزان جذب محلول حاوی دی‌ان‌ای در طول موج ۲۶۰ و ۲۸۰ نانومتر اندازه‌گیری می‌شود. دی‌ان‌ای، نور یو وی را در طول موج ۲۶۰ و ۲۸۰ نانومتر جذب می‌کند. این در حالی است که پروتئین‌های آروماتیک، نور یو وی را در ۲۸۰ نانومتر جذب می‌کند. نسبت جذب در طول موج‌های ۲۶۰ و ۲۸۰ نانومتر در یک نمونه خالص دی‌ان‌ای ،۱:۸ (۱برای طول موج ۲۶۰ و ۸ برای طول موج ۲۸۰) است. اگر این نسبت برقرار بود می‌توانیم بگوییم نمونه ما فاقد آلودگی پروتئینی است. نسبت طول موج ۲۶۰ به ۲۸۰ در نمونه دی‌ان‌ای واجد آلودگی، کمتر از ۱:۸ است.
در آرزوی فلانی گذشت عمرم و شادم چو عمر می گذرد هم در آروزی فلانی
اگر (از گرفتن فر پادشاهی) پا پس نکشی، من از پس تو در تو وارد می‌شوم و شعله‌هایم تا آرواره‌های هر سه سرت زبانه خواهد کشید. تا دیگر نتوانی بر زمین اهورا قدم بگذاری.
چون در حکایت آید بانگ شتر کند و آروغ‌ها زند چو خورد ترب و گندنا
چندانکه توئی آرزوی جان عزیزان با آروزی خویش رسیدن که تواند
آروم‌نرو بالا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان مینودشت در استان گلستان ایران.
پر طرفدارترین نژاد آرواناهای آسیایی، خانواده آرواناهای قرمز محسوب می‌شود که به چندین زیر گونه و نژاد مختلف تقسیم می‌شود. آروانا چیلی رد یا قرمز چیلی، آروانا سوپر رد یا قرمز بی‌نهایت، آروانا قرمز خونی، آروانا نارنجی و … از زیر گونه‌های آروانا قرمز محسوب می‌شوند که در مارکت‌های گوناگون و متفاوتی هستند.
ورکاپیچ که همیشه آروزی مهاجرات به آمریکا را در سر می‌پروراند، بالاخره در سال ۱۹۲۰ به این کشور سفر کرد و مدت کوتاهی ساکن شهر نیویورک شد. پس از آن حدود یک سال به عنوان نقاش دوره‌گرد به سفر در ایالات مختلف مشغول بود تا اینکه سرانجام در ۱۹۲۱ به عنوان بازیگر وارد هالیوود شد.
در مصاف قیامت آشوبش که رو آرو بلشکر اندازد