انسان‌گرایانه

معنی کلمه انسان‌گرایانه در فرهنگستان زبان و ادب

{humanistic/ humanistical} [جامعه شناسی] مربوط به انسان گرایی متـ . انسان گرا2

معنی کلمه انسان‌گرایانه در ویکی واژه

مربوط به انسان‌گرایی

جملاتی از کاربرد کلمه انسان‌گرایانه

مزلو همچنین به عنوان پدر روان‌شناسی انسان‌گرایانه شناخته می‌شود.
بنابراین، ایمان را به‌طور کامل به‌عنوان پایه‌ای برای اقدام رد می‌کند. هدف اخلاق انسان‌گرایانه جستجوی اصول و رفتارهای پایدار عملی فردی، اجتماعی و سیاسی است، و آن‌ها را بر اساس توانایی‌شان در ارتقاء به‌زیستی انسان و مسئولیت فردی قضاوت می‌کند، و بدین‌گونه نهایتاً رنج انسان را از بین می‌برد.
پس از فارغ‌التحصیلی، وی در دانشگاه برندایس ثبت نام کرد، جایی که وی زیر نظر اساتیدی مانند روان‌شناس برجسته آبراهام مزلو، که اغلب پدر روان‌شناسی انسان‌گرایانه محسوب می‌شد، تحصیل کرد. وی همچنین دانشجوی نظریه‌پرداز مارکسیست هربرت مارکوزه بود، که به گفته هافمن تأثیر زیادی بر نگاه سیاسی وی داشت. هافمن بعداً از تأثیر مارکوزه در جریان فعالیت خود و نظریه‌هایش دربارهٔ انقلاب استناد کرد. او در تیم تنیس برندیز بود، که مربی آن یک روزنامه‌نگار بود. در پاییز، او در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی ثبت نام کرد ، و در آنجا دوره‌های کارشناسی ارشد روان‌شناسی را گذراند. اندکی بعد، وی در مه ۱۹۶۰ با دوست دختر باردار خود شیلا کارکلین ازدواج کرد.
بنابراین، ایمان را به‌طور کامل به عنوان پایه‌ای برای اقدام رد می‌کند. هدف اخلاق انسان‌گرایانه جستجوی اصول و رفتارهای پایدار عملی فردی، اجتماعی و سیاسی است، و آن‌ها را بر اساس توانایی‌شان در ارتقاء بهزیستی انسان و مسئولیت فردی قضاوت می‌کند، و بدینگونه نهایتاً رنج انسان را از بین می‌برد.