اسپاگتی
معنی کلمه اسپاگتی در فرهنگ معین

اسپاگتی

معنی کلمه اسپاگتی در فرهنگ معین

(اِ گِ ) [ ایتا. ] (اِ. ) غذایی شبیه ماکارونی مخصوص کشور ایتالیا که خمیر خوراکی آن به شکل رشته هایی به قطر باریک ولی عریض تر از ورمیشل و سفت و سخت (نه لوله ای مانند ماکارونی ) تهیه می شود، رشتار (فره ) .

معنی کلمه اسپاگتی در فرهنگ عمید

= ماکارونی

معنی کلمه اسپاگتی در فرهنگ فارسی

( اسم ) نوعی خمیر خوراکی که بشکل رشته هایی بقطر باریک ولی عریضتر از ورمیشل و سفت و سخت ( نه لوله یی مانند ماکارونی ) تهیه میشود .

معنی کلمه اسپاگتی در دانشنامه عمومی

اسپاگتی یا رشتار نوعی پاستای استوانه ای نازک و کشیده با ریشه ایتالیایی و سیسیلی است و به عنوان یکی از غذاهای محبوب ایتالیایی شمرده می شود که غالباً از سمولینا یا آرد معمولی و آب تهیه می شود. اسپاگتی در قرن دوازده میلادی در ایتالیا رواج یافت. اسپاگتی خشک ایتالیایی از آرد نوعی گندم سفت به نام Durum ساخته می شود ولی ممکن است در کشورهای دیگر از آردهای دیگر نیز تهیه گردد.
گاهی در اصطلاح رایج ایرانیان به همه نوع پاستای غیرورقه ای از جمله اسپاگتی، ماکارونی گفته می شود. با این وجود در جنوب ایتالیا و شهر ناپل به همه نوع پاستا "spaghetti e la pasta in generale" ماکارونی هم یک غذای لذیذ و متشابه با اسپاگتی است که مال کشور ایتالیا است. ( مانند اسپاگتی )
ابتدا در آب جوش رشته های اسپاگتی را اضافه می کنند و می گذارند تا کمی بپزد در حین قل زدن کمی روغن و کمی نمک هم به آن اضافه می کنند تا رشته ها به هم نچسبد، سپس به آن سس ماکارونی که غالباً ترکیبی است از سبزیجات ٬گوشت٬روغن زیتون و رب گوجه فرنگی، در ایران علاوه بر موارد قبلی سویا٬سیب زمینی، نخود فرنگی، قارچ، فلفل دلمه، هویج و پیاز نیز به انتخاب آشپز اضافه می گردد و بعد آن را سرو می کنند. در ایران پس از این کار آن را دم هم می کنند.
معنی کلمه اسپاگتی در فرهنگ عمید

معنی کلمه اسپاگتی در دانشنامه آزاد فارسی

اسپاگِتی
رجوع شود به:ماکارونی

معنی کلمه اسپاگتی در ویکی واژه

غذایی شبیه ماکارونی مخصوص کشور ایتالیا که خمیر خوراکی آن به شکل رشته‌هایی به قطر باریک ولی عریض‌تر از ورمیشل و سفت و سخت (نه لوله‌ای مانند ماکارونی) تهیه می‌شود، رشتار (فره).

جملاتی از کاربرد کلمه اسپاگتی

به عنوان مثال می‌توان به اسپاگتی (پاستای میله‌ای نازک)، ریگاتونی (پاستا به شکل لوله یا استوانه)، فوسیلی (پیچ‌خورده) و لازانیا (ورقه‌ای) اشاره کرد. غذاهای خمیری مانند نوکی (که با سیب زمینی یا کدو تنبل درست می‌شود) و نودل مانند اشپاتزل، را بعضی اوقات از انواع پاستا به حساب می‌آورند. هر دو غذاهای سنتی مناطقی از ایتالیا هستند.
آشپزی ایتالیایی را به استفاده از گونه‌های متنوع پاستا می‌شناسند (و این تنوع را یکی از محاسن غذاهای ایتالیایی قلمداد می‌کنند). پاستا رشته فرنگی‌ای است که در عرض، ‌طول و شکل‌های مختلف تولید می‌شود. انواع پاستا اغلب بر اساس شکلشان نام‌گذاری می‌شوند: پنه، ماکارونی، اسپاگتی، لینگوئینی، فوسیلی، لازانیا، و پاستاهای مغزپُر مانند راویولی و تورتلینی.
در طول قرن‌ها، فلاسفهٔ خداباور، دلایلی برای اثبات وجود خدا آورده‌اند. اکثر این دلایل به چهار ردهٔ اصلی هستی‌شناسی، کیهان‌شناسی، غائی و اخلاقی تقسیم می‌شوند. به‌طور کلی، بی‌خدایان بر این باورند که این دلایل رد شده‌اند. در دوره معاصر، برخی فلاسفه خداناباور چون برتراند راسل ارائه برهان در اثبات عدم وجود خدا را اصولاً ناممکن دانستند، و اشیای موهومی را مثال آوردند که رد کردنشان ممکن نیست، اما این ردناپذیری باعث نمی‌شود که باور به وجودشان موجه باشد. راسل در مقام تمثیل از اصطلاح قوری چای سماوی بهره جست. با استقبال از مفهوم قوری آسمانی، اژدها در گاراژ من توسط کارل سیگن، و هیولای اسپاگتی پرنده به وسیله بابی هندرسون مطرح شدند.
اما در دورهٔ معاصر، برخی فلاسفه خداناباور چون برتراند راسل ارائه برهان در اثبات عدم وجود خدا را اصولاً ناممکن دانستند، و اشیای موهومی را مثال آوردند که رد کردنشان ممکن نیست، اما این ردناپذیری باعث نمی‌شود که باور به وجودشان موجه باشد. راسل در مقام تمثیل از اصطلاح قوری چای سماوی بهره جست. با استقبال از مفهوم قوری آسمانی، اژدها در گاراژ من توسط کارل سیگن، و هیولای اسپاگتی پرنده به وسیله بابی هندرسون مطرح شدند.
از فیلم‌هایی که وی در آن نقش داشته‌است، می‌توان به هالو و اسپاگتی در نیمه‌شب اشاره کرد.
آسلات در طی مدت کار خود، نقش یه جاسوس دو و سه جانبه را در میان سازمان‌های مختلف از جمله میهن‌پرستان بازی می‌نمود. آسلات متخصص در شکنجه‌گری، هفت‌تیرکشی ماهر و یکی از طرفداران بزرگ وسترن اسپاگتی بود. او حتی قادر به شلیک هدف‌های خارج از دید با اصابت گلوله به اشیاء جانبی و کمانه کردن آن بود.
آمریکاییان ایتالیایی‌تبار سهم قابل توجهی را برای زندگی آمریکایی در انواع هنر، تئاتر، موسیقی و فرهنگ‌های مردمی، ایفا کرده‌اند. آنها به عنوان مالکان رستوران‌ها و خرده‌فروشی‌های غذایی، مواد خاص، انواع غذاها و نوشیدنی‌هایی که توسط اغلب آمریکایی‌ها مصرف می‌شوند – بویژه پیتزا، کلم بروکلی، اسپاگتی و شراب - تغییر شکل داده‌اند. آنها همچنین در صنایع پوشاک و ساختمان‌سازی صاحب امتیاز شده‌اند. شمار زیادی از آمریکایی‌های ایتالیایی‌تبار در حرفه‌هایی همچون پزشکی و حقوق، مشغول به فعالیت هستند.
او بابت فیلم‌هایش در سبک وسترن اسپاگتی در دههٔ ۱۹۶۰ شناخته می‌شود.