بارگیری
معنی کلمه بارگیری در لغت نامه دهخدا

بارگیری

معنی کلمه بارگیری در لغت نامه دهخدا

بارگیری. ( حامص مرکب ) گرفتن بار خواه برای حمل بر روی ستور و یا حمل در کشتی. ( ناظم الاطباء ). عمل پر کردن جوالها و غیره از محمولی برای بردن بر ستور و غیره. بار بستن و مهیا نمودن : قافله اصفهان هنوز بارگیری خود را نکرده. ( فرهنگ نظام ). || الزام و اثبات گناه. ( ناظم الاطباء ).

معنی کلمه بارگیری در فرهنگ عمید

گرفتن بار برای حمل ونقل، عمل بار بستن و بار گرفتن.

معنی کلمه بارگیری در فرهنگ فارسی

گرفتن بار برای حمل
گرفتن بار برای حمل و نقل .

معنی کلمه بارگیری در فرهنگستان زبان و ادب

{loading} [حمل ونقل دریایی] گذاشتن بار در شناور
{loading} [مهندسی منابع طبیعی- محیط زیست و جنگل] قرار دادن بار چوبی بر روی وسیلۀ حمل ونقل
{tapping} [مهندسی مواد و متالورژی] باز کردن مجرای تخلیۀ کوره و سپس تخلیۀ مذاب آماده از کوره در پاتیل

معنی کلمه بارگیری در دانشنامه عمومی

بارگیری ( به انگلیسی: Download ) در شبکه های رایانه ای به معنای دریافت اطلاعات است. برداشت اطلاعات و داده های الکترونیکی از طریق شبکه یا اینترنت، از یک سامانه[ پانویس ۱] دور که معمولاً یک کارساز[ پانویس ۲] است انجام می گیرد، این کارساز می تواند سامانه ایمیل، پروتکل انتقال پرونده و … باشد.
این اطلاعات یا داده ها می توانند پرونده هایی[ پانویس ۳] از نوع نوشته، آوا، نمای تصویری، پرونده های اجرایی و… باشد.
طی بارگیری عموما تمامی پرونده ها به یک حافظه منطقه ای[ پانویس ۴] منتقل می شود تا بعدا مورد استفاده قرار گیرد. از این نظر بارگیری با جریان[ پانویس ۵] ، که داده ها تقریبا در همان زمان استفاده می شوند و انتقال نیز در حال پیشرفت است، متفاوت است. تارنماهایی مانند یوتیوب که امکان جریان گرفتن[ پانویس ۶] داده های صوتی تصویری[ پانویس ۷] یا جریان تصویری[ پانویس ۸] در مرورگر را می دهند، به طور فزاینده ای امکان ذخیره سازی را از کاربران می گیرند. بارگیری با انتقال داده[ پانویس ۹] متفاوت است. انتقال داده شامل انتقال یا رونویس گرفتن بین دو دستگاه می شود اما در بارگیری، داده ها از اینترنت دریافت می شوند.
بارگذاری داده های صوتی تصویری همراه با استفاده از ابرپیوند ها[ پانویس ۱۰] و چارچوب ها[ پانویس ۱۱] در اینترنت می شود و از این حیث زیرمجموعه قوانین حق تکثیر[ پانویس ۱۲] قرار می گیرند. بارگذاری و جریان می توانند همراه با رونویس برداری از آثاری باشند که مورد حق تکثیر یا دیگر حقوق باشند. در نتیجه شرکت هایی که چنین تارنماهایی را مدیریت می کنند مسئولیت نقض حق تکثیر کاربران را برعهده دارند.
راه اندازی کارسازهای میزبانی[ پانویس ۱۳] به مردم اجازه بارگذاری پرونده ها در یک حافظه مرکزی[ پانویس ۱۴] را می دهد که هزینه های پهنای باند و حافظه را در بر خواهد داشت. کارسازهای ناشناس و باز[ پانویس ۱۵] امکان مسئولیت پذیری برای میزبان را سخت می کنند. امکان برخورد قانونی علیه فناوری هایی که پشت اشتراک پرونده های غیرقانونی قرار دارند در مورد شبکه های مرکزی ( مانند نپستر ) موفق بوده است اما برای شبکه های مرکززدایی شده مانند بیت تورنت و ناتلا ناموفق بوده است.
بارگیری و جریان مربوط به استفاده عام تری از اینترنت در جهت نقض حق تکثیر که به «دزدی نرم افزاری» نیز شناخته می شود، بوده است.
معنی کلمه بارگیری در فرهنگ عمید
معنی کلمه بارگیری در فرهنگ فارسی

جملاتی از کاربرد کلمه بارگیری

او از پدرش آموخت که رنگ پوست یک فرد کم‌اهمیت تر از شخصیت و رفتار اوست. از مادرش اهمیت آموزش و دفاع فیزیکی در مقابل کسانی که می‌خواهند به خانواده او صدمه برسانند را آموخت. راندولف شبی را به خاطر می‌آورد که مادرش در اتاق جلویی خانه‌شان با یک تفنگ بارگیری شده نشست و پدرش راندولف به آرامی شب را یادآوری کرد مادرش در اتاق جلوی خانه‌اش با یک اسلحه بارگیری شده در دامانش نشسته بود، در حالی که پدرش زیر کتش یک تپانچه گذاشت و برای جلوگیری از اعدام یک مرد در زندان محلی رفت.
و در بعضی اخبار آمده است که فریشته بوی آمد کاری را و از وی بترسید، پس اللَّه سبحانه و تعالی او را فرو آورد بید صنعت خویش تا بالای وی بشصت گز باز آورد، و آدم ع از شنیدن آواز فریشتگان باز ماند و مستوحش شد، و بخداوند عز و جل نالید، جبرئیل آمد و گفت اللَّه میگوید که مرا در زمین خانه ایست، رو کرد آن طواف کن، چنانک فریشتگان را در آسمان دیدی که گرد بیت المعمور طواف میکردند. آدم برخاست از زمین هندوستان که منزل وی آنجا بود و بدریای عمان بر آمد بحج، و این دلیل است که آن گز که بالای وی شصت گز بود نه این گز ما بود، پس چون به مکه رسید، فرشتگان باستقبال وی آمدند و گفتند یا آدم برّ حجک طف فقد طفنا قبلک بالفی عام. ای آدم نیک باد او پذیرفته بادا حج تو! ای آدم طواف کن که ما پیش از تو طواف کردیم بدو هزار سال. و گفته‌اند که آدم پنجاه و چند حج کرد. و همه پیاده که در روی زمین بارگیری نبود که آدم را بر توانستی داشت. و گفته‌اند میان دو گام وی سه روزه راه بود، هر جا که پای بر زمین می‌نهاد آنجا شهری است آبادان، و هر چه میان دو گام وی بود دشت است و بیابان، چون به مکه آمد فریشتگان از بهر وی خیمه از نور آوردند از بهشت بدو در، و آن را بر موضع کعبه زدند، یک دراز سوی مشرق و یکی از سوی مغرب، و قندیل در آویختند، و کرسی آوردند از بهشت از یک دانه یاقوت سپید و در میان خیمه بنهادند، تا آدم بر آن می‌نشست. پس چون آدم ع از دنیا بیرون شد آن خیمه را بآسمان بردند که یاقوت هم چنان نهاده بود درخشان و روشن، جهانیان بوی تبرک میکردند، و بوی از آفتها و عاهتها و دردها شفا می‌جستند، از بس که دست کافران و حائضان و ناشستگان بوی رسید سیاه شد. پس چون آب گشاد طوفان نوح را خداوند عز و جل نوح را فرمود تا بر گرفت و بر کوه بو قبیس پنهان کرده همانجا می‌بود تا روزگار ابراهیم ع. پس اللَّه تعالی خواست که کعبه را بر دست وی آبادان کند و ابراهیم را بآن گرامی کند، و آیین آن مؤمنانرا تازه کند، فرمود وی را که مرا خانه‌ایست در زمین رو آن را بنا کن، ابراهیم رفت بر براق و سکینه با وی و جبرئیل با وی، به مکه آمد، اسماعیل را دست باز گرفت، و جبرئیل کار فرمای بود، و سکینه در هوا باز ایستاده بود چون پاره میغ، چهار سوی و آواز میداد که «ابن علیّ » بنا بر من نه ابراهیم بر سایه وی اساس نهاد و بنیاد ساخت. اسماعیل سنگ می‌آورد
این ابزار نیز مانند ابزار پیشین، نرم‌افزاری برخط است که آرم توالی هم ترازی چندگانهٔ آمینواسیدها را به شکل‌ها و با روش‌های مختلف تولید می‌کند. این ابزار در سال ۲۰۱۲ توسط جمعی از پژوهشگران دانشگاه فنی دانمارک طراحی و ساخته شده‌است و هم‌اکنون نسخه ی دوم آن در دسترس است. این نرم‌افزار یک نسخهٔ قابل بارگیری نیز دارد که برای داده‌های خیلی بزرگ که پردازش آن‌ها به صورت برخط بیشتر از دو ساعت (که حداکثر محدودیت زمانی سرور است) طول می‌کشد، مناسب است.
هشت ساعت ناوبری در طول روز ، فرماندهی تخلیه و بارگیری کالا و همچنین آموزش دانشجویان عرشه بر عهده ی اوست .
در سال ۱۸۷۲ میلادی، جیمز ای. پالمر از استونینگتون، کانتیکت، پانزده اردک سفید این نوع را برای حمل و نقل به یک تاجر به نام مک‌گراث در ایالات متحده بارگیری کرد. پرندگان در شانگهای بارگیری شدند، اما در پکن (که اکنون بِیچینگ خوانده می‌شود) به دنیا آمدند. نُه تا از آن‌ها – شش اردک و سه تا اردک نر – جان سالم به در بردند در این سفر طولانی دریایی، که ۱۲۴ روز طول کشید و در ۱۳ مارس ۱۸۷۳ به نیویورک رسیدند. پنج تن از پرندگان زنده مانده به مک‌گراث فرستاده شدند، اما قبل از اینکه به او برسند خورده شده بودند. چهار پرنده پالمر به عنوان پایه ای از اردک سفید آمریکایی تبدیل شدند؛ تا ژوئیه سال ۱۸۷۳ میلادی، سه اردک او بیش از سی صد تخم گذاشته بودند.
مرا گفت چون بارگیری نخواهی که از خدمتت نیست روی رهایی
در آی‌نچرالیست، سایر کاربران برای تأیید یا بهبود شناسایی مشاهدات، شناسایی‌ها و نظرات را به مشاهدات یکدیگر اضافه می‌کنند. مشاهدات بر اساس کیفیت داده‌های ارائه‌شده و فرایند شناسایی طبقه‌بندی می‌شوند. هر کیفیتی از داده‌ها را می‌توان بارگیری کرد و مشاهدات در سطح مناسب اغلب در سایر پایگاه‌های داده آنلاین مانند مرکز اطلاعات جهانی تنوع زیستی و اطلس حیات استرالیا گنجانده می‌شوند.
آکادمیا یک شبکه اجتماعی است برای انتشار مقالات علمی توسط دانشجویان، محققان و اساتید دانشگاه که در سال ۲۰۰۸ تأسیس شده‌است. اعضای این وبسایت می‌توانند علاوه بر انتشار مقاله خود تعداد مشاهدات و بارگیری آن را پیگیری کرده و فعالیت‌های علمی دیگر محققان در رشته‌های مورد علاقه را نیز دنبال کنند.
بارگیریست تن کاهل تو جان ترا می کند میل بدنیا که چراگاه اینست
کشتی‌های هلندی بارگیری شده با ابریشم خام تقریباً هر سال به پست تجاری هلند در هیرادو می‌رسند و انحصار پرتغال در منطقه شروع به از بین رفتن کرد. هلندی‌ها توانستند «گذرنامه تجاری» خود را در هیرادو و سپس در دجیما در ناگاساکی در طی دو سده بعد که در ژاپن فعالیت می‌کردند، حفظ کنند.
وقتی آرایه اصلیِ پنتیوم کامپایل شد، پنج مقدار به‌طور درست در قطعه‌ای که آرایه را روی تراشه‌ها وارد می‌کرد بارگیری نشده بودند - به همین دلیل پنج خانه آرایه دارای مقدار صفر بودند در حالی که باید دارای مقدار +۲ می‌بودند.
هر کمان ابری بود بارنده پیکان ژاله‌وار هر سنان برقی شود هر بارگیری صرصری
بدادند خانشاهی آنکوست خاص زخود رنگ یک بارگیریش خاص
والاس و گرومیت در موتورسیکلت خود تعقیب می‌کنند. وقتی اتاقک موتورسیکلت گرومیت جدا می‌شود، حالت هواپیما خود را فعال می‌کند و تعقیب را از هوا از سر می‌گیرد. والاس در کامیون به دام می‌افتد و او، وندولن و گوسفندان به کارخانه پرستون منتقل می‌شوند، جایی که پرستون یک گره گشاد و بزرگ را ساخته‌است. اسیرها در حوضه شستشو بارگیری می‌شوند، اما بره ناقلا فرار می‌کند. بره ناقلا علائم نئونی را برای آشکار کردن محل کارخانه به گرومیت، که به پرستون حمله می‌کند، فعال می‌کند. بره ناقلا پرستون را به بافتنی گره می‌زند و خز خود را از بین می‌برد. وندولن فاش می‌کند که پرستون در حقیقت یک روبات است که توسط پدر مخترع خود به خاطر خیر ساخته شده‌است، اما شر شد.
عیبجویی زشت و از معیوب باشد زشت تر سنگ کم دربار دارم بارگیری چون کنم
کامد به شهر شیراز از یک دو روزه راه گم‌گشت بارگیری بارش همه زرا
در طول اعتصاب کامیون‌داران، حملات و آسیب‌هایی نسبت به کامیون‌هایی که اقدام به بارگیری می‌کردند صورت گرفت
من ضعیف و خسته و بار گران بر خاطرم هر که را باری است و هست از بارگیری ناگزیر