اسکل
معنی کلمه اسکل در دانشنامه عمومی

اسکل

معنی کلمه اسکل در دانشنامه عمومی

آسکل. آسکل ( انگلیسی: Askoll ) شرکت خودروسازی ایتالیایی است، که در سال ۲۰۱۴ تأسیس شد.
اسکل (زابل). اسکل، روستایی در دهستان ژاله ای بخش کرباسک شهرستان زابل در استان سیستان و بلوچستان ایران است.
بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، جمعیت این روستا برابر با ۶۳۵ نفر ( ۱۹۶ خانوار ) بوده است.

معنی کلمه اسکل در ویکی واژه

احمق. مشنگ.

جملاتی از کاربرد کلمه اسکل

به بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس یا ام اس، ورزش‌های زیادی توصیه می‌شود که در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.
طبق تحقیقات باستان‌شناسی، استان‌های ساحلی دریای خزر احتمالاً از ۰۰۰‘۷۵ سال پیش محل زیست انسان بوده‌است. در سال ۱۳۳۰ کارلتون استیونز کون باستان‌شناس آمریکایی اسکلت‌هایی از انسان نئاندرتال را که ظاهراً نیای کهن اقوام ساکن کرانهٔ دریای خزر بوده‌است در مازندران پیدا کرد.
خارجه، انهار خراسان نبرد اسکله و شیله گیلان نبرد
جوزف بایدن گفت که اسرائیل «هم باید سهم خود را انجام دهد.» وی همچنین گفت: «کمک‌های بشردوستانه نمی‌تواند یک ملاحظه ثانویه یا معامله‌ای باشد. حفاظت و نجات جان بیگناهان باید در اولویت باشد.» اسرائیل کمک‌های بشردوستانه را در قبرس قبل از ترابری و دوباره پس از تحویل در اسکله در پست‌های بازرسی در غزه بازرسی خواهد کرد. این اسکله روزانه ظرفیت دریافت ۱۵۰ کامیون کمک را دارد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال اسکلمرسال یونایتد، باشگاه فوتبال چلسی، باشگاه فوتبال بارسکو، باشگاه فوتبال ساوتپورت، و باشگاه فوتبال برنتفورد اشاره کرد.
استخوان‌های اتصال‌دهنده اندام‌ها به تنه شامل کمربند شانه‌ای (کتف و ترقوه) و کمربند لگنی است. وظایف اصلی این اسکلت‌بندی ایجاد حمایت داخلی و قرارگیری صحیح دستها و پاها نسبت به تنه، حمایت و حرکت استخوان‌بندی محوری را برعهده دارد.
در رادیولوژی ورم استخوان مزمن ما کانون‌های تخریب شده‌استخوان همراه با حلقه‌های سفت‌شده (اسکلروز) را داریم.
استفاده از فولاد به عنوان مصالح ساختمانی حدوداً از اوایل قرن ۲۰ آغاز شد و در حین جنگ دوم جهانی به صورت قابل توجهی گسترش یافت. بعد از جنگ دوم جهانی تهیه فولاد امری به مراتب راحت‌تر از قبل شده بود و قیمت فولاد کاهش چشمگیری داشت که این مسئله باعث شد بسیاری از طراحان از اسکلت فلزی برای ساخت ساختمان‌های گوناگون استفاده نمایند
اسکلهٔ قدیمی بندرعباس واقع در بخش مرکزی شهرستان بندرعباس و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است. این اسکله در کنارهٔ جنوبی بلوار طالقانی در وسط شهر بندرعباس واقع شده‌است. این اسکله در سال ۱۳۱۸ شمسی ساخته شده و دارای ۱۸۵ متر طول و ۴٫۲۰ متر عرض است. هم‌اکنون این اسکله از مراکز دیدنی مورد توجه مسافران در استان هرمزگان است.
در بندر لافت آثاراسکله‌ای وجود دارد که به دوران مادها، هخامنشیان و ساسانیان مربوط است. طول این اسکله ۱۳۰ متر و ضخامت اصلی کف آن ۷ متر و دیوارهای روی اسکله ۳ متر می‌باشد که باسنگهای لبه دار ساخته شده‌است.
اسکلپ محل تولد احمد پکر کشتی گیر ترک است.