تیین

معنی کلمه تیین در فرهنگ فارسی

مادهای که دربرگ چای وجوددارد، مانندکافئین

جملاتی از کاربرد کلمه تیین

در سال ۱۹۹۵ آرون با تیا تیپین ازدواج کرد و پس از آن همراه با مدیر برنامه‌های‌ش و تیا کمپانی تیپین به نام «تیپ تاپ انترتیینمنت» را تأسیس کردند.
أحکوم روستایی از توابع استان تَعِز در کشور یمن و در شبه جزیره عربستان واقع می‌باشد. این روستا درناحیه (الشماتیین] در عزلهٔ قضاء (الحُجریة) واقه شده‌است.
مونتین (مونتنی) که دستنوشته دو لا بوئسی را خوانده بود، بدنبال نویسنده کتاب می‌گشت و با پیدا کردن او، دوستی صمیمانه‌ای بین آن دو برقرار شد بطوریکه هنگام مرگ دو لا بوئسی بر بستر او حضور داشت. مونتین بخش مربوط به دوستی را که در کتابش («تلاش‌ها» یا «مقالات») نوشته‌است به دوستی اش با اتیین دو لا بوئسی اختصاص داده و می‌نویسد «اگر از من بپرسند چرا دوستش داشتم فکر می‌کنم جوابی نداشته باشم جز اینکه بگویم: چون او، او بود و چون من، من بودم».
در این مرحله از تقسیم، دو کروماتید خواهری هر کروموزم مضاعف شده از محل سانترومر از یکدیگر جدا می‌شوند. در واقع با تجزیه پروتیینی در ناحیه سانترومر ار هم جدا می شوند.این پروتین در محل سانترومر سبب اتصال شان به یکدیگر میشود که در مرحله انافاز با تجزیه اش کروموزوم های مضاعف شده از هم جدا می شوند. کروماتیدها که هم‌اکنون کروموزوم (کروموزوم تک کروماتیدی) نام دارند، بر اثر کوتاه شدن رشته‌های دوک تقسیم به سوی قطب‌ها کشیده می‌شوند.