بی ربط

معنی کلمه بی ربط در لغت نامه دهخدا

بیربط. [ رَ ]( ص مرکب ) ( از: بی + ربط ) بی پیوستگی و ارتباط. که ربط ندارد. که منظم و منتسق نیست. || بی ترتیب. بی نظم. ( آنندراج ): سخن بیربط گفتن ؛ سخنان نامنظم و غیرمنسجم گفتن. پرت و پلا گفتن. رجوع به ربط شود.

معنی کلمه بی ربط در فرهنگ معین

(رَ ) [ فا - ع . ] ۱ - (ق مر. ) بدون ارتباط ، بی رابطه . ۲ - بی اساس ، مهمل .

معنی کلمه بی ربط در فرهنگ عمید

۱. بی ارتباط، بی رابطه.
۲. بی نظم وترتیب.
۳. بی اساس و مهمل.

معنی کلمه بی ربط در فرهنگ فارسی

۱ - بدون ارتباط بی رابطه . ۲ - بی اساس مهمل . ۳ - ( صفت )بی اطلاع بی علم ۴ - بی ترتیب بی نظم .

معنی کلمه بی ربط در ویکی واژه

sconnesso
بدون ارتباط، بی رابطه.
بی اساس، مهمل.

جملاتی از کاربرد کلمه بی ربط

به جای بد کشانیدی سخن را بسی بی ربط چرخاندی دهن را
یک مجموعه کامل از کلیشه‌های قومی علاوه براین نمودهای غذایی مغایرت فرهنگی وجود دارد. در نگاه اول، نمودهای غذایی و کلیشه‌های قومی دو رده لفظی مستقل، و از لحاظ معنایی بی ربط را شکل می‌دهند. در واقع، همان‌طور که خواهیم دید، جدا از پارادایم‌های تشکیل دهنده مستقل، اسامی مستعار غذایی و کلیشه‌های قومی بخشی از یک کلان سیستم نمودها را تشکیل می‌دهند که در آن گونه‌های غذا و خلق و خو به همدیگر مرتبط و با هم متناظراند.
علی‌رغم علاقهٔ شدید وی به تحصیلات او یک سخنران خوب نبود، سخنرانی‌های او به سختی قابل دنبال کردن بود و گاهی به موضوعاتی بی ربط منحرف می‌شد لمب که رینولدز را به خوبی می‌شناخت نوشته: شخصیت رینولدز شبیه نوشته‌هایش به شدت فردی بود با وجودی که از حجم بالای کارش آگاه بود و از این که دنیای علم در مورد کارش قضاوت خوبی خواهند کرد راضی بود او علاقه‌ای به تبلیغات نداشت و پاسخش به ادعاهای بی جهت دیگران لبخندی بردبارانه بود و برای شاگردانش در فرصت برای کارهای با ارزشی که سر راهشان قرار می‌داد و در شراکت و همکاری با آنان بخشنده‌ترین بود.
پیام‌های حیاتی و مولکول‌های مشابه که در این موقعیت بی ربط است، متفاوت باشد. تاکنون پنج
لوییجی گالوانی نیز مانند ولتا یک دانشمند ایتالیایی بود. گالوانی هنگامی که دو فلز متفاوت به صورت سری توسط پای قورباغه به یکدیگر متصل می‌شوند چیزی مشاهده کرد که نام آن را «الکتریسیته جانوری» نامید؛ بعدها ولتا متوجه شد که پای قورباغه به عنوان رسانای الکتریکی (که اکنون به عنوان الکترولیت می شناسیمش) و آشکارساز الکتریکی عمل می‌کند. هم چنین وی اظهار کرد که پاهای قورباغه به جریان الکتریکی که توسط دو فلز متفاوت ایجاد شده بود بی ربط است.
برو عارف که اینجا خبط کردی مر این اندیشه را بی ربط کردی
در خلق اگر به این بعد بی ربطی وفاق‌ست پیغام سر توان برد دشوار تا به گردن
این سازه در طول ۱۷۴۰–۱۷۳۵ ساخته شده‌است و در طول زندگی توسط شرف النساء بیگم به عنوان اتاق مدیتیشن مورد استفاده قرار گرفت. شرف النساء بیگم ساختاری را به عنوان محلی برای خواندن قرآن در صبح‌ها ساخته بود. او با استفاده از نردبان چوبی از ساختمان بالا رفت و از ساختمان پایین رفت. پس از مرگ، اتاق تعمق به مقبره او تبدیل شد، به گونه ای که حتی در مرگ نیز می‌تواند در پوردا و از نظر مردان بی ربط بماند.