ارتقای سلامت

معنی کلمه ارتقای سلامت در فرهنگستان زبان و ادب

{health promotion} [علوم سلامت] فرایندی که در طی آن مردم میتوانند سلامت خود را واپایش کنند و بهبود بخشند

معنی کلمه ارتقای سلامت در ویکی واژه

فرایندی که در طی آن مردم میتوانند سلامت خود را واپایش کنند و بهبود بخشند.

جملاتی از کاربرد کلمه ارتقای سلامت

سلامت محیط کار بر پیشگیری و مداخله برای کاهش خطر سلامتی کارکنان تمرکز می‌کند. خدمات سلامت عمومی ایالت متحده به تازگی گزارشی با عنوان «فعالیت بدنی و سلامت» تهیه کرده‌است؛ گزارش جراح کل ایالات متحده آمریکا «یک بررسی جامع از شواهد علمی موجود در مورد رابطه بین فعالیت بدنی و وضعیت سلامت فردی» را فراهم می‌کند. این گزارش نشان می‌دهد که بیش از ۶۰ درصد آمریکایی‌ها به‌طور منظم فعالیت نمی‌کنند و ۲۵ درصد اصلاً فعال نیستند. شواهد بسیار قوی از ارتباط فعالیت بدنی با بهبود سلامت متعدد وجود دارد. ارتقای سلامت می‌تواند در مکان‌های مختلف انجام شود. از جمله زمینه‌هایی که توجه ویژه‌ای دریافت کرده کرده‌اند جامعه، تسهیلات مراقبت سلامت، مدارس و محل کار هستند.
براساس یافته‌های علمی، آب هیدروژنه به دلیل داشتن میزان بالایی از هیدروژنِ مولکولی که به عنوان قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان شناخته شده‌است خاصیت درمانی بسیاری دارد و سبب ارتقای سلامتی و شادابی بدن می‌شود. از جملهٔ این تأثیرات که تعدادی توسط محققان به اثبات نهایی رسیده‌است، کاهش خستگی و خستگی عضلانی، کاهش تأثیرات استرس اکسیداتیو، ضد پیری، درمانی برای آلرژی و ضدالتهاب، بهبود سلامت قلب و عروق و همچنین عروق مغزی، پیشگیری و درمان سرطان، از بین بردن عوارض جانبی شیمی‌درمانی و پرتودرمانی، بهبود دیابت، کمک به لاغری و کاهش وزن و همچنین پاکسازی کبد و سایر اندام‌ها می‌باشد.
شهروندان بومی و شهروندان جزیره تنگه تورس دراسترالیا دردو قرن گذشته سلامت ضعیفی داشته‌اند. دلیل پشت پرده شرایط سلامتی ضعیف به رویدادهای مهم درتاریخ استرالیا بر می‌گردد. یک پیشرفت روبه جلو در ارتقای سلامت برای جزیره نشینان تنگه تورس و شهروندان بومی وجود دارد، اما این پیشرفت بدون همکاری استرالیایی‌های غیربومی نمی‌تواند به دست آید. برای این موفقیت و پیشرفت در ارتقای سلامت، شهروندان استرالیایی نیاز به پشت سر نهادن تاریخ بین شهروندان غیر بومی و بومی وهمکاری متقابل و هماهنگ آن‌ها دارند.
هم‌چنین ارتقای سلامت جامعه و حفظ محیط زیست و اهتمام جدی به حقوق اعضا به عنوان سرمایه‌های انسانی و ارتقای توانمندی‌های آنان را از طریق آموزش مستمر، وظیفهٔ خود می‌داند.
آساناهای یوگا شامل حرکات کنترل شده بدن در وضعیت‌های مختلف، با تأکید بر هوشیاری نفس، تمرکز حواس می‌باشد. برخی آساناها ثابت هستند و برای مدتی نگه داشته می‌شوند، در حالی که برخی دیگر شامل حرکت و جریان هستند. هر آسانا فواید جسمی و روحی منحصر به فرد خود را دارد و تمرین آسانا برای کشش و تقویت بدن، بهبود انعطاف‌پذیری، تعادل و هماهنگی و ارتقای سلامت کلی بدن طراحی شده‌اند.
ازسال ۲۰۰۸ در استرالیا، تعدادی از دوره‌های تحصیلی وجود دارد که افراد این دوره‌ها را می‌گذرانند تا بتوانند در برنامه ارتقای سلامت فعالیت کنند. دولت ازسال ۲۰۰۸ یک طرح را در نظر گرفته که شهروندان بومی و شهروندان جزیره تنگه تورس را در برنامه‌های پیشگیرانه و سلامتی در بر می‌گیرد.
سازمان سلامت جهانی در همکاری با دیگر سازمان‌ها متعاقباً حامی کنفرانس‌های بین‌المللی در زمینه ارتقای سلامت شامل.