آموزش دادن

معنی کلمه آموزش دادن در ویکی واژه

آموزش‌دادن
آموختن. به بچه آموزش دادند که چگونه نظافت را رعایت کند.

جملاتی از کاربرد کلمه آموزش دادن

اما با تمام این توصیفات، بسیاری از روش‌ها و متودهای آموزش سگ در دنیا به مرور زمان منسوخ می‌شوند و متودهای به روز و جدیدی توسط مربیان حرفه‌ای سگ ارائه می‌شود. همان‌طور که خواندید بسیاری از روش‌های آموزش دادن سگ که در گذشته استفاده می‌شد، به کلی منسوخ شده و با بکاربردن آنها در آموزش به سگ‌تان، اشتباه بزرگی می‌کنید.
ابن شهرآشوب پس از سالیانی اقامت در حوزه‌های علمیهٔ ایران و استفاده از محضر دانشمندان و استادان بزرگ و مسافرت‌های علمی در سرزمین‌های مختلف ایران (مازندران، مشهد مقدّس، نیشابور، سبزوار، ری، کاشان، اصفهان و همدان) در سال ۵۴۷ ق. با کوله‌باری از دانش و معنویت از شهر همدان به بغداد ره سپَرد. وی در بغداد که پایتخت عباسیان و مشهورترین مرکز علوم اسلامی آن روزگار بود و دانشمندان بسیاری درش زندگی می‌کردند اقامت گزید و به آموزش دادن دانش‌ها و فنون مختلف پرداخت و هم در آن رشته‌ها کتاب‌ها نوشت. ابن شهرآشوب در همان سال‌های جوانی که در ایران و عراق تحصیل می‌کرد، آموزش هم می‌داد. «وی هر علمی از علوم اسلامی را که به حدّ کمال دارا بود، شروع به تدریس آن علم می‌کرد».
اگرچه درمان قطعی برای آی‌بی‌اس وجود ندارد، می‌توان از برخی درمان‌ها برای تسکین علائم بهره گرفت، از جمله تنظیم وضعیت غذایی بیمار، برخی داروها و مداخلات روان‌پزشکی. همچنین آموزش دادن به بیمار و وجود یک رابطهٔ خوب میان پزشک و بیمار نیز حائز اهمیت است.
میل مبهم درونی صدیقی را به سوی مجسمه‌سازی می‌کشاند و در حالی که در آن زمان هیچ استاد مجسمه‌سازی در ایران وجود نداشت و در هیچ‌کجا از جمله مدرسهٔ صنایع مستظرفه آموزش داده نمی‌شد، او در سال ۱۳۰۱ با وسایلی ابتدایی مجسمه‌ای گچی از نیم‌تنه کودکی می‌سازد و به کمال‌الملک عرضه می‌کند. کمال‌الملک با دیدن مجسمه متوجه استعداد صدیقی که اکنون دیگر یکی از آموزگاران نقاشی در مدرسه بود می‌شود و گلخانه مدرسه را تبدیل به کارگاه مجسمه‌سازی می‌کند و صدیقی ضمن آموزش دادن نقاشی به تجربه‌اندوزی در زمینهٔ مجسمه‌سازی می‌پردازد و با خواندن کتاب‌هایی که کمال‌الملک از اروپا با خود آورده بود تا اندازه‌ای با جنبه‌های نظری مجسمه‌سازی نیز آشنا می‌شود.
آموزش تجارت شامل آموزش دادن تئوری‌ها و اصول و مراحلی از تجارت است. آموزش در این زمینه در چند سطح آموزشی اتفاق می‌افتد. شامل آموزش در دبیرستان در پیش دانشگاهی و دانشگاه می‌شود. تخمین زده می‌شود ۳۸٪ دانش آموزان در طول دبیرستان معمولاً در یک یا چند دوره ثبت نام می‌کنند.
در سال ۱۹۷۹ او وارد مرکز ریاضیات در آزمایشگاه بل شد او تا بازنشستگی در آنجا به عنوان عضو برجسته هیئت تکنیکی تا ۲۰ سال بعد ماند. بعد از یک سال محدود ماندن در مؤسسه تکنولوژیکی نیو جرسی او به دانشگاه کلمبیا در سال ۲۰۰۰ با منصب علوم کامپیوتر –مهندسی الکترونیک و مهندسی صنایع و پژوهش عملیاتی بازگشت. او از سال ۲۰۰۸ از آموزش دادن بازنشسته شد و اکنون یک پروفسور شایسته است که هنوز کاملاً مشغول تحقیقات و فعالیت‌های حرفه‌ای می‌باشد.
ابن شهرآشوب درس استادان بسیاری را درک کرده که از جمله آنها می‌توان از احمد غزالی، جارالله زمخشری، ابوعلی طبرسی، ابوالحسن بیهقی فرید خراسان، خطیب خوارزمی و قطب‌الدین راوندی نام برد. شنید ابن شهرآشوب از ابوحامد غزالی برخلاف آنچه از ظاهر عبارت مناقب (۱/۱۱) برمی‌آید، بعید به نظر می‌رسد، زیرا غزالی از ۵۰۰ ه‍.ق برابر ۴۸۵ یا ۴۸۶ ه‍.خ کرسی آموزش دادن را رهاند، و ابن شهرآشوب در این تاریخ تنها یازده سال داشته و نمی‌توانسته به سفر بپردازد.