آدمکشی
معنی کلمه آدمکشی در لغت نامه دهخدا

آدمکشی

معنی کلمه آدمکشی در لغت نامه دهخدا

( آدم کشی ) آدم کشی. [ دَ ک ُ ] ( حامص مرکب ) فعل و صفت آدمکش.

معنی کلمه آدمکشی در فرهنگ فارسی

( آدم کشی ) صفت و فعل آدم کش

معنی کلمه آدمکشی در دانشنامه عمومی

آدم کشی. آدم کشی یا دیگرکشی ( به انگلیسی: Homicide ) به کشتن انسان به دست انسانی دیگر گفته می شود؛ چه اینکه این کشته شدن قانونی باشد یا نباشد. اگر این کشتن غیرقانونی انجامیده باشد، قتل است که اصولاً به دو دستهٔ قتل عمد و قتل شبه عمد بسته می شود. امروزه در سیستم قضایی ایران قتل به عمد، شبه عمد و خطای محض دسته بندی می شود. اگر قتل با نیت آسیب رساندن ولی نه کشتن رخ داده باشد، شبه عمد شمرده می شود. اگر از بین بردن انسانی دیگر به صورت کاملاً تصادفی و بدون قصد کشتن یا آسیب زدن باشد، این مرگ در برخی کشورها در رده مرگ تصادفی ( نه قتل ) جای می گیرد و در برخی دیگر از کشورها از جمله ایران «قتل خطای محض» یا «غیرعمد» خوانده می شود.
بر پایه تاریخِ ادیان ابراهیمی نخستین قتل، کشته شدن هابیل فرزند آدم به دست برادرش قابیل است.
آدم کشی (فیلم ۱۹۹۱). آدم کشی ( انگلیسی: Homicide ) یک فیلم جنایی درام به کارگردانی دیوید ممت است که در سال ۱۹۹۱ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به جو مانتگنا، ویلیام اچ میسی، ربکا پیدگئون و وینگ ریمز اشاره کرد.
معنی کلمه آدمکشی در فرهنگ فارسی

معنی کلمه آدمکشی در ویکی واژه

آدمکش بودن.‌ قتل. قاتل. تبهکارانی ... که خیال‌های شوم و آدمکشی ... در دیگِ کله بپزند. «جمال‌زاده»

جملاتی از کاربرد کلمه آدمکشی

داستان فیلم در سال ۱۹۸۱ رخ می‌دهد و دربارهٔ ماجرای انتقام شیخی در عُمان است که آدمکشی حرفه‌ای بنام دنی(جیسون استاتهام) را برای کشتن افسرهای نیروی ویژه هوابرد بریتانیا که مسئول مرگ سه پسرش بوده‌اند، استخدام می‌کند. برای مجبور کردن دنی به این کار، شیخ دوست و همکار وی معروف به هانتر(رابرت دنیرو) را به اسارت می‌گیرد و شرط آزادی اش را پایان مأموریت دنی یعنی کشتن هر سه افسر تعیین می‌کند؛ ولی در این بین یک مأمور ویژه هوابرد دیگر به نام اسمایکل لونگ(کلایو اوون)متوجه نقشه آن‌ها می‌شود.
در سال۱۹۶۰ پرکینز برای ایفای نقش، نورمن بیتس، در فیلم روانی ساخته آلفرد هیچکاک انتخاب شد. او با اجرای نقش صاحب و متصدی مُتل بیتس که از جنون آدمکشی رنج می‌برد، موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد از طرف کمیته جهانی منتقدین فیلم شد. فیلم روانی با موفقیتی انتقادی و تجاری همراه بود و پرکینز را به شهرت جهانی رساند.
تام لوگان (با بازی جک نیکلسون) یک دزد اسب است که به باغداری و مزرعه داری پرداخته است. او با دختر دیوید براکستون که از مزرعه داران است (جین براکستون با بازی کاتلین لوید ) آشنا می شود. دیوید براکستون و سایر مزرعه‌داران و متمولین مونتانا با سارقین احشام به جدال می‌پردازند و آدمکشی حرفه‌ای (رابرت لی کلایتون با بازی مارلون براندو) را برای مقابله با دزدان استخدام می‌کنند...
اکتشاف استخوان‌های درشت و جمجمه‌هایی که به شکل کاملاً" مشخص به رنگ آجری یا قرمز اُخرایی لکه‌گذاری شده بودند، این بقایای استخوانی، به شکل جداگانه خاکسپاری شده بودند. این آداب ممکن است ریشه و شروع مقدس پنداری برخی عتیقه‌های باستانی بوده باشد. شمایل ونوس کهن‌ترین اکتشافی است که در گورها پیدا شده‌است، برخی از آن‌ها عمداً" شکسته شده یا به دفعات با خنجر سوراخ و شکافته شده بودند، احتمالاً این آدمکشی‌ها به خاطر برخی از رفتارهای اجتماعی ناشناخته بوده‌است.