بوفه

معنی کلمه بوفه در لغت نامه دهخدا

بوفه. [ ف ِ ] ( فرانسوی ، اِ ) محل فروش نوشابه و مواد خوراکی در رستورانها و اماکن عمومی. || جای غذا خوردن در باشگاهها، تماشاخانه ها، ایستگاههای راه آهن و غیره. || قفسه چوبی یا فلزی که لوازم سفره را در آن جای دهند. ( فرهنگ فارسی معین ).

معنی کلمه بوفه در فرهنگ معین

(فِ ) [ فر. ] ( اِ. )۱ - قفسة ظروف ، چینی جا (فره ). ۲ - محل فروش نوشابه و خوراکی در مکان های عمومی .

معنی کلمه بوفه در فرهنگ عمید

۱. محل مخصوص برای فروش مواد خوراکی، از قبیل نوشابه ها، تنقلات در مکان های عمومی چون مدرسه، اداره، هتل، سینما، و مانندِ آن.
۲. کمد یا قفسه ای با در شیشه ای که ظروف و وسایل زینتی را در آن قرار می دهند.

معنی کلمه بوفه در فرهنگ فارسی

۱ - محل فروش نوشابه و مواد خوراکی در رستورانها و اماکن عمومی . ۲ - جای غذا خوردن در باشگاهها تماشاخانه ها ایستگاههای راه آهن و غیره . ۳ - قفسه ای چوبی یا فلزی که لوازم سفره را در آن جای دهند .

معنی کلمه بوفه در فرهنگستان زبان و ادب

{buffet} [گردشگری و جهانگردی] محلی برای فروش غذا و نوشابه در مکان های عمومی

معنی کلمه بوفه در ویکی واژه

dispensa
قفسة ظروف، چینی جا (فره)
محل فروش نوشابه و خوراکی در مکان‌های عمومی.

جملاتی از کاربرد کلمه بوفه

پس از ورشکستگی کنج برگر و حدود ۷۰۰ هزار تومان بدهی، او بوفه مدرسه‌ای را اجاره کرد و دوباره مشغول به کار شد. کارش در بوفه مدرسه به خوبی پیش می‌رفت و از آنجایی که او از همان ابتدا رویای راه‌اندازی یک بیزنس زنجیره‌ای مانند مک‌دونالد را داشت، تصمیم گرفت بوفه سایر مدارس را هم اجاره کند.
بابک بختیاری در زمان بیکاری به خرید و فروش لوازم اداری پرداخت تا در نهایت از کار بوفه مدرسه کناره‌گیری کرد.
این مجموعه با مساحت حدود ۲۰۰۰متر مربع در قسمتی از طبقه چهارم و پنجم شامل سالن کنفرانس و غرفه‌های نمایشگاهی در نظر گرفته شده‌است. و ۴ سالن اختصاصی جلسات و مشاوره، بوفه صبحانه، مرکز مالی و فاینانس، آژانس‌های هواپیمایی و مسافرتی صرفاً جهت سرویس دهی به برج در نظر گرفته شده‌است.
«موکلم آتنا فرقدانی متوجه مسموم بودن غذایش در زندان قرچک شده و از خوردن آن خودداری کرده است. وقتی به بوفه زندان برای تهیه غذا مراجعه کرده توسط چند مجرم خطرناک که از سوی نظام اجیر شده‌اند، مورد ضرب و جرح قرار می‌گیرد و مجروح می‌شود.‌ هچنین، آنان قصد داشتند که با زور به آتنا غذای زندان را بخورانند که با مقاومت وی روبرو شدند. بنابراین، ۹ روز است که وی به علت مسموم بودن غذای زندان، از خوردن غذا امتناع کرده و جانش با خطر جدی روبرو است».