ایوانک

ایوانک

معنی کلمه ایوانک در فرهنگستان زبان و ادب

{balcony , balcon (fr. )} [عمومی] ایوان کوچک جلو کاشانه

معنی کلمه ایوانک در دانشنامه عمومی

ایوانک، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ابهر در استان زنجان ایران است.
این روستا در دهستان دولت آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۴۴ نفر ( ۹۹خانوار ) بوده است.

معنی کلمه ایوانک در ویکی واژه

ایوان کوچک جلو کاشانه.

جملاتی از کاربرد کلمه ایوانک

ایوانکوویچ (۲۰۰۳–۰۶) ·
آب‌انبار روستای احمدآباد مربوط به دوره پهلوی دوم است و در شهرستان گرمسار، بخش ایوانکی، دهستان ایوانکی، روستای احمدآباد واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۸۷ با شمارهٔ ثبت ۲۶۰۵۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.
آسیاب آبی شماره ۲ ایوانکی مربوط به سده‌های متاخر دوران‌های تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان گرمسار، بخش ایوانکی، شمال شهر ایوانکی، شرق مسیل رودخانه فصلی شهر واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۸۷ با شمارهٔ ثبت ۲۶۰۶۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
امامزاه اسحاق مربوط به سده‌های متاخر دوران‌های تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان گرمسار، بخش ایوانکی، دهستان ایوانکی، مرکز روستای کرک واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۸۷ با شمارهٔ ثبت ۲۶۰۸۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
امامزاده علی اسماعیل مربوط به دوره قاجار است و در ایوانکی، مجاور امامزاده عاقب واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۸۰ با شمارهٔ ثبت ۵۶۶۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
طایفه الیکایی (الیکائیج) یکی از اقوام بومی منطقهٔ کلارستاق (چالوس، مرزن آباد و کلاردشت)، کجور (نوشهر و نور) مازندران هستند که جمعیت قابل توجهی از آنها در شهرستان‌های سمنان، آرادان، گرمسار و ایوانکی استان سمنان و همچنین شهرستان‌های تهران، فیروزکوه، دماوند و ورامین و استان‌های البرز و قم سکونت دارند.
آسیاب آبی شماره ۱ مربوط به دوره قاجار است و در شهرستان گرمسار، بخش ایوانکی، غرب رودخانه اصلی شهر ایوانکی، داخل زمینهای مزروعی جنوب شهر ایوانکی واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۸۷ با شمارهٔ ثبت ۲۶۰۷۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
آسیاب آبی شماره ۵ ایوانکی مربوط به دوره قاجار است و در شهرستان گرمسار، بخش ایوانکی، ۳۰۰ متری غرب جاده شهر ایوانکی به دماوند واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۸۷ با شمارهٔ ثبت ۲۶۰۶۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
ترا فتح تهران نه در این شک است که موقوف بر فتح ایوانک است
از باشگاه‌هایی که پانادیچ در آن بازی کرده‌است می‌توان به هامبورگ، دینامو زاگرب، باشگاه فوتبال اشتورم گراتس، و ناگویا گرامپوس اشاره کرد. وی برای مدتی دستیار برانکو ایوانکوویچ در باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران بود.
در ژانویه ۲۰۰۸ چلسی با به خدمت گرفتن نیکلاس آنلکا از بولتون وندررز، برانیسلاو ایوانکوویچ از لوکوموتیو مسکو و فرانکو دی استفانو از آئودا ایتالیانو تیم خود را تقویت کرد.