اسم مستعار

معنی کلمه اسم مستعار در فرهنگ معین

(اِ مِ مُ تِ ) (اِ. ) اسمی که شخص برای پنهان کردن هویت واقعی خود از آن استفاده می کند.

معنی کلمه اسم مستعار در ویکی واژه

اسمی که شخص برای پنهان کردن هویت واقعی خود از آن استفاده می‌کند.

جملاتی از کاربرد کلمه اسم مستعار

سرهنگ دوم فلیکس ال. اسپارکس ، فرمانده گردان یکم هنگ ۱۵۷ از لشکر ۴۵ پیاده نظام، ارتش هفتم ایالات متحده، در مورد این حادثه نوشت. وی اعدام حدود ۵۰ زندانی آلمانی که توسط هنگ ۱۵۷ پیاده نظام اسیر شده بودند را در منطقه ذخیره زغال سنگ اردوگاه مشاهده کرده‌است. این منطقه تا حدی توسط یک دیوار سنگ‌تراشی به شکل ال حدود ۸ فوت (۲.۴ متر) ارتفاع دارد و در کنار یک بیمارستان محصور شده‌است. وی همچنین از اعدام این اسرا به دست یک سرباز ۱۹ سال آمریکایی با اسم مستعار نظامی «بردی» سخن به میان آورده‌است.
ابوحمزه (عربی: أبو حمزة)، اسم مستعار جنگیِ یک رزمجوی فلسطینی است که سخنگوی سرایا القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین است.
جلی بعد از انقلاب اسلامی نیز فعالیت‌های قلمی خود را ادامه داد. مدت‌ها با اسم مستعار «ونداد» مقالاتش را در روزنامه‌ها به چاپ می‌رساند و پس از آن نیز اشعار و مقالات طنز خود را در روزنامه «نهیب آزادی» چاپ می‌کرد. طنزهای منتشر شده در این دوران، بعدها در دو کتاب با عنوان «خروس بی‌محل» و «دوالپا» انتشار یافت. در آبان ماه ۱۳۶۹ که اوّلین شماره هفته‌نامه طنز گل‌آقا با مدیریت کیومرث صابری فومنی منتشر شد، از همان ابتدا ابوتراب جلی همکاری خود را با گل‌آقا آغاز کرد و اشعارش با امضاهای مستعار «مزاحم»، «فلانی»، «جلیل» و … در هفته‌نامه و داستان کوتاه طنزش در ماهنامه گل‌آقا به چاپ رسانده می‌شد.
خذیفه کحلوت با اسم مستعار جنگی ابوعبیده (به عربی: أبو عُبَیدة) یک رزمجوی فلسطینی است که سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی سازمان اسلامگرای فلسطینی حماس، است.
نظریه جکسون این بود که ای گلد یک نظام ورودی کتابی است با تاریخچه حساب‌های کاربری، که تحقیق برای ردیابی و شناسایی کاربران که در فعالیت غیرقانونی پس از این واقعه شرکت داشته‌اند را آسان‌تر می‌کرد. در حالی که تصور عمومی این بود که حساب‌های ای گلد بی‌نام است، حساب‌ها اسم مستعار داشتند، واین سبب می‌شد که صاحب حساب کاربری از هر نام یا عنوانی که تمایل دارد استفاده کند. به‌هرحال گزارش حساب‌ها و معاملات - حتی تلاش‌های ورود به سیستم ناموفق - به‌طور دائمی ثبت می‌شد و همین امر ارتباط مخفیانه بین حساب‌های ظاهراً غیر مرتبط تحت نظارتی یکپارچه را امکان‌پذیر می‌کرد. بررسی اطلاعات که به این روش میسر شد، همراه با داده‌های خدمات ارزی مستقل، اجرای قانون برای شناسایی بسیاری از کاربران جنایی خدمات را ممکن ساخت.
نام گروه بارها تغییر یافت تا سرانجام در سال ۱۹۶۸ «الیس کوپر» را به عنوان نام ثابت برگزیدند. در واقع این نام را فرنیر برای گروه انتخاب کرد. به گفتهٔ فرنیر، الیس کوپر نام او در دوره قبلی زندگی‌اش(تناسخ) در قرن هفدهم میلادی بوده است. فرنیر بعدها این نام را به عنوان اسم مستعار خود برگزید.