سیم کشی

معنی کلمه سیم کشی در لغت نامه دهخدا

سیم کشی. [ ک ُ ] ( حامص مرکب ) عمل اتلاف کننده و مبذر :
سیم خدا چون بخدا بازگشت
سیم کشی کرد و از آن درگذشت.نظامی.آنکه خود را ز رنج و بیم کشی
زرپرستی بود نه سیم کشی.نظامی.

معنی کلمه سیم کشی در فرهنگ معین

(کِ ) (حامص . ) ۱ - عمل و شغل سیم کش . ۲ - مجموعة سیم ها و کلید و پریزهایی که به کمک آن ها برق یا تلفن را به نقاط مختلف ساختمان یا دستگاه می رسانند.

معنی کلمه سیم کشی در فرهنگ عمید

شغل و عمل سیم کش.

معنی کلمه سیم کشی در فرهنگ فارسی

عمل و شعل سیمکش .

معنی کلمه سیم کشی در فرهنگستان زبان و ادب

{wire drawing} [مهندسی مواد و متالورژی] فرایندی که در آن، مفتول یا میل گرد از درون قالب یا حدیده کشیده و به سیم تبدیل شود

معنی کلمه سیم کشی در ویکی واژه

عمل و شغل سیم کش.
مجموعة سیم‌ها و کلید و پریزهایی که به کمک آن‌ها برق یا تلفن را به نقاط مختلف ساختمان یا دستگاه می‌رسانند.

جملاتی از کاربرد کلمه سیم کشی

از آن سو، نیوتون رابطه‌ای میان فرکانس یک سیم کشیده با طول، تنش (کشش) و چگالی آن به دست آورد. جیووانی باتیستا رابطه‌ای میان پیچ صوت و فرکانس لرزش تارهای فلزی محاسبه نمود. در انگلستان، رابرت هوک که بر روی نور تحقیق می‌کرد به معادلهٔ نوسان دست یافت. این رابطه بر اساس قانون دوم نیوتون به دست آمده‌است با این حال هوک در عصر خود نیوتون جوان را مورد آزار و اذیت قرار می‌داد! نخستین کسی که تئوری انتشار صدا را به صورت مدون درآورد، نیوتون بود. او در کتاب «اصول ریاضی فلسفهٔ طبیعت» به فرمولهایی هوشمندانه دست پیدا کرده‌است. از جمله رابطهٔ سرعت صدا، فشار صدا و چگالی محیط.
یکی پر ساخت کف از صفحه سیم کشیدش جدول از سرخی چو تقویم
پیروزه همچو سیم کشیده فرو رود از گوشۀ مزمل زرین بآبدان
چون سیم کشیده شده مویم بجوانی از راز نهان کردن و اندیشه کشیدن
در مرحله بعد سیم از طریق مویرگ خارج می‌شود و دستگاه بیش از چند میلی‌متر به محلی که تراشه نیاز به سیم کشی دارد منتقل می‌شود (که معمولاً آن را به عنوان قاب‌‌پایه می‌نامند).
پروژهٔ پیشرفت دهندهٔ استانداردهای لازم و مشخصات لازم برای پوشش دهی دید صدا و سرویس‌های اطلاعاتی در انتقال برق اصلی و شبکهٔ توزیع و / یا در سیم کشی الکتریکی در ساختمان خواهند بود.
دایم شهاده گویان باشد دهان زر تا من بدست سیم کشی اندر پی زرم
از اشک دیده بر ورق روی چون زرم گویی مگر به سیم کشیدند باب‌ها
آسمان نویس در حال حاضر از برجسته‌سازی نحو برای اچ‌تی‌ام‌ال، شیوه‌نامه آبشاری، پی‌اچ‌پی، پایتون، سی شارپ، سی، روبی، جاوا اسکریپت و سیم کشی (که توسط بن‌سازه آردوینو استفاده می‌شود) پشتیبانی می‌کند.