( آکادمی ) آکادمی. [ دِ ] ( فرانسوی ، اِ ) ( مشتق از نام یلی اساطیری از مردم یونان موسوم به آکادمُس که اراضی منسوب بدو را آکادمی مینامیدند، در شمال غربی اَطینه «آتن »، و مَدْرَس افلاطون بدانجا بود. ) اقاذیمیا. فرهنگستان. و رجوع به اقاذیمیا شود. اکادمی. [ اَ دِ ] ( فرانسوی ، اِ ) آکادمی. ( فرهنگ فارسی معین ) ( یادداشت مؤلف ). رجوع به آکادمی شود.
معنی کلمه آکادمی در فرهنگ معین
( آکادمی ) (دِ ) [ فر. ] ( اِ. ) فرهنگستان ، آکادمی نام باغی بوده در آتن که افلاطون در آن تدریس می کرد و کم کم با گذشت زمان معنای انجمن علمی یا فرهنگستان را به خود گرفت .
معنی کلمه آکادمی در فرهنگ عمید
( آکادمی ) انجمنی رسمی در هر کشور که از بزرگان علوم و فنون برای بحث و تحقیق در مسائل علمی و ادبی تشکیل می شود، فرهنگستان.
معنی کلمه آکادمی در فرهنگ فارسی
( آکادمی ) ( اسم ) ۱ - انجمنی مرکب از بزرگان علم و ادب و فن فرهنگستان فرهنگستان نام باغی در آتن که افلاطون در آن فلسفه درس می داده، مجامعی که جهت بحث وتحقیق درمسائل علمی تشکیل می شد ( آکا دمی ) باغی بود در آتن ( اثنیه ) پایتخت یونان قدیم که در آن افلاطون به شاگردان خود فلسفه درس می داد و بعد ها این اسم بانجمنهای دانشمندان و ادیبان اطلاق گردید
معنی کلمه آکادمی در دانشنامه عمومی
آکادمی (دوره ای). آکادمی ( به انگلیسی: The Academy ) مجله ای است که مروری بر ادبیات و موضوعات کلی دارد و از سال ۱۸۶۹ تا ۱۹۱۵ در لندن منتشر می شد، همچنین از ۱۹۰۲ تا ۱۹۰۵ عنوان آن آکادمی و ادبیات بود که توسط چارلز اپلتون تأسیس شد. اولین شماره این مجله در ۹ اکتبر ۱۸۶۹ تحت عنوان آکادمی: گزارش ماهانه ادبیات، یادگیری، علم و هنر منتشر گردید. از اکتبر ۱۸۶۹ تا ژانویه ۱۸۷۱ به صورت ماهانه، سپس به صورت شش ماه یکبار از فوریه ۱۸۷۱ تا ۱۸۷۳، و از سال ۱۸۷۴ تا ۱۹۰۲ به صورت هفتگی با عناوین آکادمی: بررسی هفتگی ادبیات، علم و هنر و سپس آکادمی: بررسی هفتگی منتشر می شد. ادبیات و زندگی. آخرین شماره آن ۱۵۴۹ بود که در ۱۱ ژانویه منتشر شد. در ژانویه ۱۹۰۲ آکادمی با نشریه ادبیات ادغام شد و به آکادمی و ادبیات تبدیل گردید. با این حال، نشریه ادغام شده همچنان شماره تسلسل آکادمی را حفظ کرد و در سال ۱۹۰۵ به نام آکادمی بازگشت.
معنی کلمه آکادمی در دانشنامه آزاد فارسی
آکادمی. آکادمی (academy) (در یونانی: آکادمیا) در اصل، مدرسۀ فلسفی یونانی که افلاطون آن را در باغ های آکادمه، متعلق به پهلوانی با نام آکادموس، در شمال غربی آتن تأسیس کرد. این مدرسه، و سایر مدارس غیردینی یا کافرکیشانه به دستور یوستی نیانوس اول، امپراتور بیزانس، در ۵۲۹م تعطیل شد. نخستین آکادمی (به معنای امروزیِ کلمه، یعنی انجمنی به رسمیت شناخته شده که برای پیشبرد یک یا چند رشته از هنرها و علوم تأسیس شده باشد) موزۀ اسکندریهبوده است که در قرن ۳پ م بطلمیوس سوتر، بنیاد نهاد. شارلمانی در ۷۹۶م، به پیشنهاد آلکوئین، مدرسه یا مؤسسه ای شبیه به آکادمی در کلیسای سن مارتنِ شهر تور بنا نهاد. نظام آکادمی پس از مرگ افلاطون تغییراتی یافت که بر مبنای آن دوره های مختلف آکادمی را چنین ترسیم کرده اند: آکادمی افلاطون، ۳۹۸ـ۳۴۷پ م؛ آکادمی قدیمبه سرپرستی اسپوزیپوس، کسنوکراتس، پولمو؛ آکادمی میانه (وسطا)به سرپرستی آرکستیلائوس؛ آکادمی جدیدبه سرپرستی کارنیادس. پس از آن نیز دو آکادمی دیگر تأسیس شد: آکادمی چهارمرا فیلون لاریساییو آکادمی پنجمرا آنتیوخوس آسکالونیپایه نهادند. آکادمی اخیر در ۷۹پ م تعطیل شد. تا دورۀ رنسانس، صومعه ها و دیرها را، مخصوصاً در اروپا و امریکا، که دبیرستان های مذهبی نیز به شمار می آمدند، آکادمی می خواندند بعدها یعنی پس از دوران قرون وسطا و رنسانس، این عنوان، معنایی غیر دقیق یافت و انواع مؤسساتی را شامل بود که در آن فنونی چون اسب سواری، شمشیربازی، رقص و غیره تعلیم داده می شد. پس از این دوران، آکادمی به انجمن های ادیبان و دانشمندان و هنرمندان اطلاق شده است مانند آکادمی ونیز که آکادمی نو یا نئاکادمیانامیده می شد و در ۱۵۰۰ برای احیای زبان و فرهنگ یونانی تأسیس شد؛ آکادمی هلندیان، در ۱۶۱۷ در هلند به منظور آموزش ریاضیات، فلسفه و زبان شناسی شکل گرفت؛ آکادمی فرانسه، که در ۱۶۳۵ بنیاد نهاده شد و الگوی تمامی آکادمی های جهان بوده است و آکادمی سلطنتی هنرهاکه در ۱۷۶۸ در انگلستان تأسیس شد. از آن پس آکادمی های بسیاری از کشورهای مختلف تأسیس شده است. این اصطلاح را امروزه در ایران فرهنگستان می نامند. قدیمی ترین فرهنگستان ایران در ۱۳۱۴ش تأسیس شد که صرفاً در حوزۀ زبان و ادبیات فارسی فعالیت داشت. امروزه این فرهنگستان با نام فرهنگستان زبان و ادب فارسی به کار خود ادامه می دهد (نیز← فرهنگستان_زبان_و_ادب_فارسی). فرهنگستان های دیگر عبارت اند از: فرهنگستان هنر (تأسیس ۱۳۷۸ش)، فرهنگستان علوم (تأسیس ۱۳۶۹ش) و فرهنگستان علوم پزشکی (تأسیس ۱۳۶۹ش).
معنی کلمه آکادمی در ویکی واژه
آدکامی آکادمی نام باغی بوده در آتن که افلاطون در آن تدریس میکرد و کمکم با گذشت زمان معنای انجمن علمی یا فرهنگستان را به خود گرفت. او را ... عضو آکادمی کرده بودند. «آلاحمد»
جملاتی از کاربرد کلمه آکادمی
در ۲۷ مارس ۲۰۲۲ در نود و چهارمین دوره جوایز اسکار، کریس راک، کمدین آمریکایی و یکی از اهدا کنندگان برنامه، با جیدا پینکت اسمیت، همسر ویل اسمیت که به دلیل بیماری موهای سرش ریخته، شوخی کرد و گفت:«جیدا، دوستت دارم، جی.آی. جین ۲، بیصبرانه منتظر دیدنش هستم» سپس ویل اسمیت به روی صحنه رفت و به او سیلی زد. حاضران در مراسم ابتدا تصور کردند که این اتفاق بخشی از یک شوخی و نمایشی بودهاست. ویل اسمیت بعداً وقتی به عنوان برنده جایزه بهترین بازیگر مرد برای فیلم شاه ریچارد اعلام شد روی صحنه از آکادمی و حاضرین عذرخواهی کرد، او بعد از گذشت چند روز از کریس راک نیز عذرخواهی کرد.
اِلمار ولییف (متولد ۳ اکتبر ۱۹۶۰) شهردار شهر گنجه در کشور جمهوری آذربایجان است. وی دارای دو مدرک تحصیلی از دانشگاه فنی جمهوری آذربایجان و آکادمی دولتی جمهوری آذربایجان است.
استار آکادمی یکی از برنامههای تلویزیونی در فرانسه است که در آن جوانان شرکت کننده برای مدت محدودی در کلاسهای تعلیم خواندن و رقص شرکت میکنند. در آخر هر هفته شرکت کنندگان برنامهای را به طور مستقیم به مدت دو ساعت اجرا میکنند. در طول برنامه مردم به کاندیدای مورد علاقه خود رأی میدهند.
در پنجاه و ششمین جوایز گلدن گلوب، سه نامزدی دریافت کرد؛ از جمله جایزه بهترین فیلم درام و بهترین بازیگر زن که بلانشت برنده آن شد. این فیلم دوازده نامزدی در پنجاه و دومین دوره جوایز فیلم آکادمی بریتانیا دریافت کرد که برنده پنج جایزه از جمله جوایز فیلم برجسته بریتانیا و بهترین بازیگر زن برای بلانشت شد. در هفتاد و یکمین دوره جوایز اسکار، هفت نامزدی دریافت کرد، از جمله برای بهترین فیلم و بهترین بازیگر زن (برای بلانشت) که در نهایت جایزه اسکار بهترین گریم را از آن خود کرد.
وی در ۲۸ مارس ۱۹۲۸ در ایروان به دنیا آمد و از آکادمی دولتی هنرهای زیبای ارمنستان فارغالتحصیل گشت. وی در ۲۸ فوریهٔ ۱۹۹۹ (۱ سپتامبر ۱۹۹۹) در سن ۷۰ سالگی در ایروان درگذشت.
برای هنرمندان اروپایی از قرون وسطا تا قرنهای ۱۸ و ۱۹ این شیوه، معیار بود. در اروپای قرون وسطی، این شیوهٔ کار توسط صنوف محلی، تنظیم میشد. شاگردان از سنین کم شروع به کار در زمینههای ساده میکردند و پس از چند سال مهارت مییافتند تا این که خود استاد شوند. این نظام با افول صنوف تدریجاً جایگزین شد و آکادمیها، شیوهٔ آموزش برتری تلقی شدند، گرچه بسیاری از هنرمندان به استفاده از هنرجویان ادامه دادند.
یک استراتژیست فردی است که توانایی تهیه و تدوین استراتژی تولید محتوا را دارد. استراتژیست میتواند با توجه به نوع کسبوکار، یک استراتژی موفق را برای بازههای زمانی کوتاه ( 3 تا 6 ماه) یا بلند مدت (6 تا 13 ماه)، تدوین کند. برای این کار نیاز به اطلاعات دقیقی از نوع کسبوکار، جامعه هدف، نوع محصولات و خدمات، وضعیت رقبا و بودجه محتوایی کارفرما دارد. استراتژیستهای محتوا معمولاً با طیف وسیعی از استراتژیها، روشها و ابزارها آشنایی دارند. یک استراتژیست محتوا نیاز به تحصیلات آکادمیک ندارد و عاملی که باعث موفقیت وی در تدوین استراتژی میشود، دانش و تجربه وی در زمینه شناخت پرسونای مخاطب است.
فعالیتهای گروه در قالب خوشههای مجزا و هر یک با مدیریت مستقل صورت میپذیرد. برخی از فعالیتها مانند نشستهای حضوری هفتگی، علیرغم مدیریت مستقل، بر روی وب سایت آکادمی فانتزی پوشش داده میشوند. گروه زیر نظر هیئت سیاستگذاری با مدیریت سردبیر گروه ادبی اداره میشود.
در سال ۱۹۹۵ ساختمان وزارت امور خارجه آلمان تخریب شد و از آن زمان درخواست برای بازسازی ساختمان آکادمی معماری برلین با مقامات فدرال مطرح شد.در سال ۲۰۰۱ موزه معماری برلین برای محل برگزاری این آکادمی پیشنهاد شد.
در اکتبر ۲۰۲۰، گارناچو از اتلتیکو مادرید به آکادمی منچستر یونایتد پیوست. یونایتد مبلغ ۴۲۰ هزار پوند به اتلتیکو پرداخت کرد. او اولین قرارداد حرفهای خود را با این باشگاه در ژوئیه ۲۰۲۱ امضا کرد.