اقتصاد بین‌الملل

معنی کلمه اقتصاد بین‌الملل در فرهنگستان زبان و ادب

{international economics} [اقتصاد] اقتصادی که به کنش متقابل عوامل اقتصادی در کشورهای مختلف جهان می پردازد

معنی کلمه اقتصاد بین‌الملل در ویکی واژه

اقتصادی که به کنش متقابل عوامل اقتصادی در کشورهای مختلف جهان می‌پردازد.

جملاتی از کاربرد کلمه اقتصاد بین‌الملل

این سرویس ازجمله سرویس‌هایی است که سعی دارد به مهم‌ترین نیازها و دغدغه‌های مردم در حوزه‌های اقتصادی بپردازد و زبان گویای مردم در قبال مشکلات این حوزه باشد. حوزه‌هایی همچون اقتصاد کلان و بودجه، اینترنت و موبایل، نفت و انرژی، مسکن و شهرسازی، تعاون و کارآفرینی، صنعت و معدن، کشاورزی و امور دام، بورس، بانک، بیمه، پول، ارز و طلا و اقتصاد بین‌الملل از جمله مهمترین سرفصل‌های خبری این سرویس است.
تیلور ۱۰ کتاب و بیش از ۸۰ مقاله علمی در مورد مسائل اقتصاد بین‌الملل، تجارت، مالی، رشد و اقتصاد کلان نوشته یا ویرایش نموده‌است که بیشتر با تخصص دیگر وی در تاریخ اقتصاد مرتبط می‌باشد. او به عنوان استاد/مهمان در بانک‌های مرکزی و سازمان‌های بین‌المللی حضور داشته، چندین کمک بلاعوض از نهاد ملی علوم به‌دست آورده و توسط سایر نهادهای اهداکننده کمک‌های بلاعوض، از جمله مؤسسه تفکر جدید اقتصادی، تأمین مالی شده‌است. او، همراه با رابرت فرینسترا، نویسنده کتاب درسی اقتصاد بین‌الملل (انتشارات ورث) است که به‌طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.
آخرین کتاب وی با عنوان «پول، بازارها و سلطنت‌ها: شورای همکاری خلیج فارس و اقتصاد سیاسی خاورمیانه معاصر»، انتشارات دانشگاه کمبریج، ۲۰۱۸ جایزه کتاب گروه مطالعات اقتصاد بین‌المللی انگلیس ۲۰۱۹ را دریافت کرد.