بیوو
معنی کلمه بیوو در دانشنامه عمومی

بیوو

معنی کلمه بیوو در دانشنامه عمومی

الگو:Infobox College Mascot
بیوو ( به انگلیسی: Bevo ) نام شگون نمای رسمی دانشگاه تگزاس در آستین است.
این شگون نما یک گاو از نژاد درازشاخ تگزاس است، و چهاردهمین نسل گاویست که از ۱۹۱۶ تا کنون سمبل دانشگاه تگزاس بوده است.
بیوو سمبل تمام تیم های تگزاس لانگ هورنز است، و در برخی مسابقات او را به عموم تماشچیان در ورزشگاه نمایش می دهند.
حوادثی چند از تاریخ ۱۴ نسل بیوو هنگام مسابقات :
• بیووی دوم با حمله به یکی از هلهله چیان تیم دانشگاه متودیست جنوبی وی را مصدوم کرد
• بیووی سوم از محل نگهداری خود فرار کرده و مدت دو روز در پردیس دانشگاه تگزاس در آستین پرسه زد.
• بیووی چهارم به یک خودرو حمله برد.
• بیووی پنجم به گروه ارکستر مشوق تیم دانشگاه بیلور یورش برد و ارکستر را متلاشی ساخت.
• بیووی سیزدهم در سال ۲۰۰۱ به کاخ سفید دعوت و در مراسم آغاز ریاست جمهوری جرج دبلیو بوش شرکت کرد.
• بیووی چهاردهم در سال ۲۰۰۵ به کاخ سفید دعوت و در مراسم آغاز دوره دوم ریاست جمهوری جرج دبلیو بوش شرکت کرد
• بیووی پانزدهم در سال ۲۰۱۹ در جریان بازی نهایی جام رزبول با حمله به «آگا» ( شگون نمای دانشگاه جرجیا ) موجب هیجان رسانه های ورزشی قرار گرفت.
بیوو (سوئد). شهر بیوو ( به سوئدی: Bjuv ) در ناحیه شهری بیوو ( سوئد ) در کشور سوئد واقع شده است. جمعیت این شهر ۱۴٬۲۹۷ نفر است .
جملاتی از کاربرد کلمه بیوو

جملاتی از کاربرد کلمه بیوو

تنها شعر حماسی آنگلوساکسون باقی مانده، داستان بیوولف است که تنها از روی دست نوشته ای که توسط راهب مسیحی در زمانی بین قرن هشتم و یازدهم پس از میلاد نوشته شده است، شناخته شده است. داستانی که شعر روایت می‌کند نه در انگلستان، بلکه در اسکاندیناوی می‌گذرد و حول یک جنگجوی حماسی به نام بیولف می‌چرخد که به دانمارک سفر می‌کند تا هیولایی به نام گرندل را شکست دهد که پادشاهی هروتگار را به وحشت می‌اندازد و بعداً، مادر گرندل را نیز شکست دهد. پس از این، او پادشاه گتلند می شود و سرانجام در نبرد با اژدها می میرد. در قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم، عموماً اعتقاد بر این بود که بئوولف یک داستان بت پرستی آنگلوساکسون نیست، بلکه یک داستان مسیحی اسکاندیناویایی است.
از فیلم‌های معروف او می‌توان به فیلم‌های مأموریت غیرممکن ۳، اسب کارزار، جنایت و مکافات، بلوند اتمی، محاکمه خدا، بیوولف و گرندل، رودخانه، افسانه‌های واهی، کتاب جنگل، هابز و شاو، میمون شاه، پیمانکار، ناپدید شدن آلیس کرید، بهترین آن‌ها، هنرمند درجه یک، جیب خدا، بهترین مردان و وسپر اشاره کرد.
ادبیات در میان آنان بیشتر به شکل اشعار حماسی و معماگونه و بعضاً متن‌ها و برگردان‌های مذهبی بود که از لاتین به انگلیسی کهن ترجمه می‌شد. از مهم‌ترین این آثار می‌توان به شعر حماسی بیوولف، متن مذهبی کدمن هیم و تاریخ کلیسای ملت انگلیس اشاره کرد.
در این گروه به‌صورت لحظه‌ای آخرین تحولات و رویدادهای مهم در اقصی نقاط جهان پوشش داده می‌شود. همچنین اخبار حوزه‌های مربوط به سیاست خارجی و هسته‌ای را می‌توان در این سرویس دنبال کرد. حوزه پوشش این سرویس اخبار و گزارش‌هایی در زمینه‌های آمریکا و اروپا، غرب آسیا و محور مقاومت، آسیا، آفریقا و سیاست خارجی و بین‌الملل است. مصاحبه با شخصیت‌های مطرح جهان همچون سناتور دایان فاینستاین، آلستر کروک، تیم اندرسون، الکساندر بیووایس چیوا، سخنگوی جلیقه زردها، رهبران مقاومت اعم از شیخ نعیم قاسم، نمایندگان حماس، جهاد اسلامی و انصارالله، فرزندان سید حسن نصرالله و بسیاری دیگر از فعالان داخلی و خارجی از جمله فعالیت‌های رسانه‌ای سرویس بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌شمار می‌آید.