ریچال

معنی کلمه ریچال در لغت نامه دهخدا

ریچال. ( اِ ) ریچاله. به معنی ریچار است. ( ناظم الاطباء ) ( از برهان ) ( از غیاث اللغات ). مربا. ( فرهنگ جهانگیری ). مربای دوشابی. ( از برهان : کامه ) :
زده گونه ریچال و ده گونه وا
گلوبندگی هریکی را سزا.ابوشکور بلخی.چنان آوریدیم چیزی حقیر
ز روغن ز ریچال و کشک و پنیر.شمسی ( یوسف و زلیخا ).ز روغن ز ریچال و پشم و پنیر
یکی کاروان ساخت آن مرد پیر.شمسی ( یوسف و زلیخا ).بتکوب ؛ ریچالی است که از مغز گوز و سیر و ماست کنند و ترش باشد. ( لغت فرس اسدی ). || طعام. ( شرفنامه منیری ). رجوع به ریچار و ریچاله شود.

معنی کلمه ریچال در فرهنگ معین

(اِ. ) = لیچار. لیچال : سخنان بیهوده و نامربوط .

معنی کلمه ریچال در فرهنگ فارسی

( اسم ) ۱ - مطلق مربا . ۲ - مربایی که از دوشاب پزند : [[ او را که عفت تو شایع است ... و لذت ریچار تو معلوم ... ]] ( روضه العقول ) . ۳ - مربا یا خوراکی که از چند چیز که از سازند . ۴ - هر چیز که از شیر گوسفند پزند ۵ - هر سخن در هم و بر هم کلام نامربوط لیچار ریچال .
ریچاله . به معنی ریچار است مربا .

معنی کلمه ریچال در ویکی واژه

لیچار. لیچال: سخنان بیهوده و نامربوط.
نوعی مربا که در آن بجای شکر از شیره انگور با مخلوطی از میوه‌ها بویژه خربزه با روشی خاص تهیه می‌شود. یکی غُرم بریان و نان از برش.....نمک‌دان و ریچال گرد اندرش (شاهنامه)

جملاتی از کاربرد کلمه ریچال

برنامه بازیگری بی‌آ (هونس) که توسط دانشگاه شرق لندن تأیید شده و توسط فدراسیون مدارس درام تأیید شده است، یک دوره آموزش بازیگری حرفه‌ای سه ساله تمام وقت برای دانش آموزان بالای ۱۸ سال است. این آکادمی در ساختمان ایتالیا کونتی آووندال در کلاپام، لندن مستقر است. این برنامه توسط کریس وایت (رئیس دانشکده بازیگری) با کارکنان و کارگردانانی از جمله کیت ویلیامز، پالت راندال، کارن هنتورن، داگالد بروس-لاکهارت، لارنس ایوانز، جان گیلت و آنا جردن اجرا می‌شود. فارغ التحصیلان این برنامه شامل کارلا کروم، مارک ابولوئه، جس الیس، کارن گیلان، آیسلینگ جارت-گاوین، مت لاپینسکاس، کارلا لنگلی، بتانی مویر، جیمز نلسون-جویس، ریچال اوفوری، جما شورت سالتر، فیونا اسکینر، گری ترینور، نینا توسن وایت و دوان والکات می‌باشند.
یکی غرم بریان و نان از برش نمکدان و ریچال گرد اندرش
حدود این روستا از شمال به گردنه تاریک نو ، گو وییر ، هلی چال ، مگس چالک و از جنوب به سریچال ، دهانه کفو ، زرد غار ، گلرد ، تلاورد ، گوچال ، و گردنه ویرنو و از شرق به رودخانه کرج (کندوان) و از غرب به ارتفاعات نیا در محدوده آزادبر می باشد.