آگات

معنی کلمه آگات در ویکی واژه

(علوم زمینی): نوعی کوارتز بی‌شکل و کِدر به رنگ زرد و صورتی تا جگری، که از آن در جواهرسازی استفاده می‌شود و انواع بیرنگ آن بسیار قیمتی است. عقیق.

جملاتی از کاربرد کلمه آگات

اِما در ۱۴ فوریه سال ۱۹۰۳ ازدواج کرد. هفت‌سال پس از اولین ملاقات او با کارل یونگ. آن‌ها دارای پنج فرزند بودند؛ آگاته، گِرِت، فرانتس، ماریانا و هلن.
در اینجا ظاهراً هسته حقیقت وجود دارد، با این وجود به زمان بسیار زودتر از امپراتوری مادها و پایتخت آنها پاسارگاد اشاره دارد. این تئوری نظریه مهاجرت کوشیت - ایلامی را در سراسر عربستان، همان‌طور که توسط گلازر و هومل بیان شده‌است، پیشنهاد می‌کند: داستان قومی از ایلام، که در جزایر بحرین ساکن شده و سپس در امتداد عربستان جنوبی پراکنده شده‌است، و مظهر خود «قرمز» یا «قرمز» یا «گل آلود» در بسیاری از مکان‌ها، از جمله دریایی که کشتی‌های آنها را شستشو می‌دهد: «دریای سرخ»، یا به گفته آگاتارچیدس، «پادشاه سرخ»..
نرسس چهارم شنورهالی، در اثر خود عبارت «داسک ساندارمتیتس» یعنی گروه یا قشر ارواح شر را، به کار برده است. محققین ارمنی این واژه را به کمک اساطیر ایرانی ریشه یابی کرده و به گفته محققین «اسپندارمد» نام دختر یا همسر اهورامزدا بوده است؛ و از این جا نتیجه می‌گیرد که ساندارامت یا اسپندارامت، نام همسر آرامازد نیز بوده است. اسپندارامت در مفهوم، اشاره به زمین و آرامازد در مفهوم، اشاره به آسمان است. از نوشته‌های آگاتانگلوس نیز می‌توان به مفهوم سانادارامت پی برد. برای مثال می‌نویسد: «غرش‌های عظیم و بسیاری از دره‌های ساندارامت شنیده شد.»
پیرهوس اپیروسی در ۲۹۷ قبل از میلاد رهبر اتحادیه شد. هنگامی که آگاتوکلس پادشاه سیراکوز، جزیره کورس را فتح کرد، این جزیره را به عنوان جهیزیه به دخترش لاناسا در ازدواج او با پیروهس در سال ۲۹۵ قبل از میلاد هدیه کرد.
آگاتا در اواخر ۲۰۲۴، در دیزنی پلاس منتشر خواهد شد و شامل ۹ قسمت خواهد بود. در فوریه ۲۰۲۳، در میان استودیوهای دیزنی و مارول که در حال ارزیابی مجدد خروجی محتوای خود بودند، اعتقاد بر این بود که تهاجم مخفی و فصل دوم لوکی تنها «موارد مطمئن» بودند که برای اولین بار در سال ۲۰۲۳ پخش می‌شوند. این بخشی از فاز پنجم دنیای سینمایی مارول خواهد بود.
آگاتا در سال ۱۹۱۴ با یک سرهنگ نیروی هوایی به نام آرچیبالد کریستی ازدواج کرد که بعد از ۱۴ سال به جدایی انجامید. دختری به نام روزالیند حاصل این ازدواج بود.
آگاتا هارکنس یک شخصیت داستانی است که در کتاب‌های کمیک مارول کمیکس ظاهر می‌شود. او جادوگری قدرتمند است که به عنوان قهرمانی شرور و معلم واندا مکسیموف و مادر نیکولاس اسکرچ در داستان حضور دارد. آگاتا یکی از جادوگران اصلی محاکمات جادوگری در سیلم است. از آن ماجرا جان سالم به در برد و بعدها به شخصیتی برجسته در داستان‌های مارول تبدیل شد. در قالب پرستار از فرانکلین ریچاردز محافظت کرد و در زمینه جادو، به آموزش واندا مکسیموف (اسکارلت ویچ) پرداخت. به علاوه موجودی به نام ابونی دارد که شبیه گربه است و حضور موجودات ماورایی را حس می‌کند.
او در سال ۱۹۵۳ به دنیا آمد و در ۷ آوریل ۱۹۹۴ درگذشت. آگاته اوویلینگیییمانا تنها زن نخست‌وزیر در تاریخ رواندا بوده‌است. او در اوایل جریانات نسل‌کشی رواندا، ترور و کشته شد.
در این سریال کاترین هان نقش خود را به عنوان آگاتا هارکنس از وانداویژن تکرار می‌کند و دبرا جو روپ نیز در نقشی اصلی حضور دارد. توسعه سریال تا اکتبر ۲۰۲۱ با پیوستن شفر و هان آغاز شده بود و ماه بعد به‌طور رسمی اعلام شد. این سریال در ژوئیه ۲۰۲۲ با عنوان آگاتا: محفل آشوب با همراهی شفر، گانجا مونتیرو و ریچل گلدبرگ به عنوان کارگردانان برای اوایل سال ۲۰۲۳ معرفی شد. تعدادی از بازیگران دیگر از وانداویژن نیز دوباره نقش خود را در تکرار می‌کنند. فیلمبرداری از اواسط ژانویه ۲۰۲۳ در تریلیث استودیوز در آتلانتا، جورجیا آغاز شد و تا اواخر آوریل همان سال ادامه خواهد داشت. نام سریال در مارس ۲۰۲۴ تغییر کرد و عنوان «محفل آشوب» از نام آن برداشته شد.
دریای اریتره نام جغرافیایی است که جغرافیدانان یونان و رومی برای شمال قیانوس هند به کار می برده اند، بعضی گفته اند بدلیل وجود خاک سرخ در جزایر این دریا بوده است دیگران این نام را یک شاهزاده پارسی می دانند اریترا به معنی قرمز نیز هست، اما توسط آگاتارچیدس اطمینان داریم که این دریا منسوب نه سرخی دریای احمر بلکه منسوب به پادشاه اریتراس است که داستان شاهزاده پارسی آن معروف است آنچه در ذیل آمده‌است بنقل از آگاتارچیس ریشه اسم آورده شده‌است: