آزاد سازی

معنی کلمه آزاد سازی در ویکی واژه

آزاد‌سازی
آزاد کردن چیزی از محدویت، قید، اسارت، اشغال، و مانند آنها. آزاد سازی شهرهای اشغال شده.
حوزه: [حمل‌ونقل ریلی]: تغییر نمای علامت از یک نمای بسیار محدود به نمای کمتر محدود.

جملاتی از کاربرد کلمه آزاد سازی

۱. نظم مالی ۲. باز ترتیب اولویت‌های مخارج عمومی ۳. اصلاح مالیات ۴. آزادی سازی نرخ‌های بهره ۵. یک نرخ ارز رقابتی ۶. آزاد سازی تجاری ۷. آزاد سازی سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی ورودی ۸. خصوصی‌سازی ۹. مقررات زدایی ۱۰. حقوق مالکیت
همی خواهم آزاد سازی مرا دل ازهر غمی شاد سازی مرا
در زمان حکومت چهار ساله او هرمهب به آزاد سازی بخش های تصرف شده مصر توسط هیتیها پرداخت.
تو سروی و مثل تو سروی نخاست گرانبارم، آزاد سازی رواست
در مراسم سومین اکران مردمی فیلم آزاد به قید شرط، امیر جعفری و لیلا اوتادی از بازیگران این فیلم از سوی دادستان کشور به عنوان سفیران آزاد سازی زندانیان کشور انتخاب شدند. این مراسم با حضور کارگردان فیلم و جمعی از مدیران زندان‌ها و هنرمندان مهمان در تاریخ ۷ آبانماه در پردیس سینمایی چارسو برگزار گردید.
انقلاب جنسی یا آزاد سازی جنسی یک جنبش اجتماعی بود که نظام سنتی رفتارهای جنسی و روابط بین فردی را در غرب در فاصلهٔ سال‌های دههٔ ۶۰ تا ۸۰ میلادی به چالش کشید. خیلی از تغییرات در هنجارهای جنسی در این دوره، امروزه جریان غالب شده‌اند.
ابو عمر سراقب نام دیگرش ابو هاجر الحمصی (زاده ادلب، سوریه) فرمانده کل جیش‌الفتح یکی از قوی‌ترین گروه‌هایی بود که با حکومت سوریه در شمال این کشور می‌جنگید. او از فرماندهان برجستهٔ این گروه بود و به عنوان مغز متفکر گروه نیز شناخته می‌شد. او عملیات آزاد سازی استان ادلب و شکستن محاصره حلب را فرماندهی کرده‌است. برخی رسانه‌ها نام واقعی ابو عمر سراقب را اسامه نموره ذکر کرده‌اند.
خواهشمندم درین مورد کاربند خلاف نفس شوی و مرا از این فضیحت آسوده و آزاد سازی. پاره ای اشعار احمدا و غیره از قماش قطعه و رباعی و نوحه، فرزندان احمد و خسته برای شما جمع کرده بودند. اگر تاکنون چشم سپار و گوشگزار نیفتاده از ایشان بخواهید و بگیرید. من هم دو حرفی معد مطلب را در قلم آوردم. حاجی جان دو هزار دینار به حکم وعده مال میر حسن خان بر ذمه من است. البته به دختر و پسر آن مرحوم برسان و خط رسید دریاب و به احمد بده و از او بخواه. این را هم بدان که از عهد ورود خدام اجل امجد وزیر نظام دام اقباله غالب اوقات سرکار قبله گاهی حاجی خان زید مجده مرا از خود دور نمی سازد جای شما بسیار خالی است. روز و شبی چراغ نیفروخت و سایه نینداخت که بزم صحبت به محامد احوالت خالی باشد.
نگویم کز غمم آزاد سازی که از غم خاطر خود شاد سازی
چه باشد گر کنیزی را نوازی ز بند محنتش آزاد سازی
فیلم آزاد به قید شرط در چندین نوبت برای آزاد سازی زندانیان مالی کشور اکران‌های ویژه داشت که اولین نوبت آن در تاریخ ۷ آبانماه سال ۹۶ با حضور کارگردان، بازیگران و همراهی جمعی از خیرین و مدیران انجمن حمایت از زندانیان کشور در پردیس سینمایی چارسو برگزار گردید.
باید آزاد سازیش ز قفس تا فرود آید از هوا و هوس
ابولیلا و نیروهای تحت فرماندهی او اخیراً همراه با «نیروهای سوریه دموکراتیک» و با حمایت ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش، عملیات گسترده‌ای را برای آزاد سازی شهر منبج آغاز کردند.
۸۰۰ میلی‌گرم (قرص با آزاد سازی تأخیری) خوراکی ۳ بار در روز به مدت ۶ هفته یا ۱۰۰۰ میلی‌گرم (کپسول با رهش کنترل شده) ۴ بار در روز به مدت ۸ هفته.یا یک شیاف ۱۰۰۰ میلی‌گرمی زمان خواب به مدت ۶–۳ هفته. به منظور کسب حداکثر اثر بخشی شیاف‌ها باید به مدت ۳–۱ ساعت یا بیشتر نگهداری شود.