آرمین

معنی کلمه آرمین در لغت نامه دهخدا

ارمین. [ اَ ]( اِخ ) ( کی... ) نام پسر چهارم کیقباد و برادر کوچک کاوس. ( برهان ) ( جهانگیری ) ( مؤیدالفضلاء ) :
نخستین چه کاوس باآفرین
کی آرش دوم بد، سوم کی پشین
چهارم کی ارمین ، کجا بود نام
سپردند گیتی به آرام و کام.فردوسی.
ارمین. [ اَ ن َ ] ( اِخ ) اَرمینا. نام ارمنستان بزبان پارسی باستان ( هخامنشی ). ( ایران باستان ص 1452 ).

معنی کلمه آرمین در فرهنگ فارسی

نام ارمنستان بزبان پارسی باستان

معنی کلمه آرمین در فرهنگ اسم ها

اسم: آرمین (پسر) (فارسی) (تاریخی و کهن) (تلفظ: ārmin) (فارسی: آرمين) (انگلیسی: armin)
معنی: از شخصیت های شاهنامه، نام چهارمین پسر کیقباد، مرد همیشه پیروز، آرام گرفتن، دلیر، ( اَعلام ) ) نام چهارمین پسر کیقباد سردودمان کیانی، ) نژاد آرمین، کی آرمین، نژاد آرمین کی آرمین

معنی کلمه آرمین در ویکی واژه

نام پسر ایرانی
↑ https://dictionary.abadis.ir/fatofa/آرمین/

جملاتی از کاربرد کلمه آرمین

پس از وفات آرمینیوس در سال ۱۶۰۹، تفکرات او باقی‌ماند و پیروان او بنام آرمینیوسی‌ها شهرت یافتند؛ گرچه گاهی نیز با نام معترضین شناخته می‌شدند. پیروان او از هلند فراتر رفتند و در ممالک مختلف به نشر عقاید خود پرداختند؛ گرچه در هلند پرشورتر از سایر ممالک بودند.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به اینتراخت فرانکفورت، آرمینیا بیله‌فلد و مونیخ ۱۸۶۰ اشاره کرد.
بتازید شاپور تا لیدیه زخاک نصیبین و آرمینیه
چرا من آرمینیوسی هستم؟[پیوند مرده]
آرمین سهرابیان محصول آکادمی باشگاه سپاهان است او در سال ۲۰۱۱ فوتبال را ازتیم جوانان سپاهان آغاز نمود و در سال ۲۰۱۴ به تیم بزرگسالان راه یافت او با سپاهان قهرمان لیگ برتر ۹۴–۱۳۹۳ شد.
چو آرمینه هم گشت سرحد تور گرازان در آن جا برآرند شور
کسب سهمیه بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توسط نجمه خدمتی، آرمینا صادقیان، مهیار صداقت، فاطمه کرم‌زاده با سرمربیگری خانم الهام هاشمی به دست آمده‌است. کسب سهمیه بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توسط مهیار صداقت اولین کسب سهمیه تاریخ تیراندازی مردان ایران در رشته تفنگ سه وضعیت ۵۰ متر بوده‌است.
ای شوخ! فراق تو کشیدن مشکل از من چو رمیدی، آرمین مشکل
با اینکه برخی آلمان‌ها با روم کنار آمده بودند ولی آرمینیوس همچنان سنگر پادرومی‌ای را در باختر میانه آلمان کنونی و خاور هلند کنونی نگاه‌داشته‌بود. در ۱۴ (میلادی) تیبریوس امپراتور شد و خواهرزاده‌اش ژرمانیکوس را برای کوباندن آرمینیوس فرستاد. بزرگ‌ترین پیروزی ژرمانیکوس به بند کشیدن همسر باردار آرمینیوس توزلندا بود که ژرمانیکوس او را در رژه پیروزی خود به نمایش عام گذارد. پسری را که از او زاده‌شد نیز برای گلادیاتوری به راونا فرستادند. از پسر و همسر او دیگر از تاریخ یادی نشده‌است.
در ۱۲ ژانویه ۲۰۱۱ آرمین حاملگی همسرش اریکا را در توییتر اعلام کرد. او امیدوار است که فرزندش در تابستان امسال بهترین تولیدش (ثمره اش) در زندگی برای همیشه باشد.
با این حال کرامپ کارنبباور در مقام وزیر دفاع آلمان و رهبر داخلی حزب تا انتخابات داخل حزبی فوریه ۲۰۲۱ باقی ماند. این انتخابات که قرار بود در آوریل ۲۰۲۰ برگزار شود به دلیل همه‌گیری کووید ۲۰۱۹ بارها به تعویق افتاد و سرانجام به‌طور آنلاین برگزار شد. در این انتخابات آرمین لاشت نخست‌وزیر ایالت نوردراین وستفالن با ۵۲/۸٪ درصد آرای اعضای حزب به رهبری اتحادیه دموکرات مسیحی رسید. رقیب وی فریدریش مرتس که ۴۷/۲٪ آرا را به‌دست آورد در انتخابات داخل حزبی سال ۲۰۱۸ هم از کرامپ کارنبائور شکست خورده بود. انتخاب لاشت در نگاه ناظران تداوم میانه‌روی مرکل و اتحادیه دموکرات مسیحی به‌شمار می‌آید.
آزاد میرزاپور (عود و سه تار)، مهیار طریحی (سنتور)، مهرزاد اعظمی کیا (کمانچه)، حسین رضایی نیا (دف، طبل باس، بندیر، شیکر)، همایون نصیری (بندیرباس، کاخن، کوزه – استیر، درام، راید، های هت)، آیین مشکاتیان (تمبک، کوزه، کاخن)، میثم مروستی، پدرام فریوسفی، دانیال جورابچی و فرشاد شیرانی (ویولن یک)، نیلوفر محبی، آرمین قضاتی، علیرضا چهره قانی و بهار فلسفی (ویولن دو)، مازیار ظهیرالدینی، پیمان ابوالحسنی و پرهام میلانی (ویولن آلتو)، مهدی عبدی و یاسمن کوزه‌گر (ویولنسل)، هادی اسماعیلی (کنترباس) و امیر دارایی (پیانو) از جمله نوازندگان گروه «سیاوش» در این اجر بودند.
وی در تاریخ ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ برای نخستین‌بار توسط کارلوس کی‌روش به تیم ملی ایران دعوت شد.آرمین سهرابیان در دو بازی دوستانه ایران برابر ازبکستان و تیم ملی بولیوی نیمکت‌نشین بود و فرصت بازی کردن پیدا نکرد. وی اولین بازی ملی خود را در روز ۸ فروردین ۱۴۰۲ مقابل کنیا انجام داد.