آماندا

معنی کلمه آماندا در فرهنگ اسم ها

اسم: آماندا (دختر، پسر) (ترکی) (تلفظ: āmāndā) (فارسی: آماندا) (انگلیسی: amanda)
معنی: در امان تو، در پناه تو، در امان

جملاتی از کاربرد کلمه آماندا

از شخصیت آماندا والر اقتباس‌های قابل ملاحظه‌ای در رسانه‌های مختلف شده‌است که شامل: پم گریر در مجموعه تلویزیونی آمریکایی اسمالویل؛ آنجلا باست در فیلم گرین لنترن (۲۰۱۱)؛ شریل لی رالف در مجموعه تلویزیونی یانگ جاستیس؛ سینتیا رابینسون در مجموعه تلویزیونی کماندار؛ ایوت نیکول براون در مجموعه پویانمایی دخترهای ابرقهرمان دی‌سی؛ و وایولا دیویس نقش این شخصیت را در دنیای توسعه‌یافته دی‌سی شامل فیلم‌های جوخه انتحار (۲۰۱۶)، دنبالهٔ آن، و بلک ادم (۲۰۲۲) ایفا کرده‌است.
در آوریل ۲۰۲۱، هالند برای نقش اصلی فصل یک انتخاب شد، که در ابتدا تصور می‌شد بیلی میلیگان باشد، اما بعداً مشخص شد که شخصیتی به نام دنی سالیوان است که بر اساس میلیگان خلق شده‌است. از گلدزمن نقل شده‌است که هلند «اولین و تنها فردی» بود که برای بازی در نقش دنی به او نزدیک شد. در فوریه ۲۰۲۲، آماندا سایفرد، امی رسوم، ویل چیس، ساشا لین، کریستوفر ابوت و اما لایرد به گروه بازیگران ملحق شدند. در می همان سال، جیسون آیزکس و لیور راز به بازیگران پیوستند.
هاوک و رافلو نقش دوستان دوران کودکی پائولی و برایان را بازی می‌کنند که مجبور می‌شوند در یک خیابان دزدی کوچک در خیابان‌های سخت جنوب بوستون زنده بمانند. آنها به یک باند محلی از جنایتکاران پیوستند، اما برایان سخت می‌تواند کار و دوستی خود را با پائولی و رابطه‌اش با همسرش (آماندا پیت) و پسران خود آشتی دهد.
آماندا آردسما خواهر دیوید آردسما بازیکن بیسبال است.
کمی بعدتر در سال ۲۰۰۵، آدامز نقش مکمل دو فیلم را بر عهده داشت که با نقدهای ضد و نقیضی از سوی منتقدان مواجه شد: کمدی عاشقانهٔ تاریخ عروسی با بازی دبرا مسینگ و درموت مالرونی و فیلم بی‌حرکت ایستادن در ژانر دورهٔ بلوغ و متشکل از گروه بازیگران. او در همان سال برای ایفای نقشی تکرارکننده در سه قسمت به گروه بازیگران مجموعهٔ تلویزیونی اداره پیوست. در شب‌های تالادگا: تصنیف ریکی بابی (۲۰۰۶) — فیلمی کمدی ورزشی از آدام مک‌کی — آدامز نقش معشوقهٔ شخصیت ویل فرل را ایفا کرد. پیتر ترورز، منتقد سینما، این نقش را نسبت به نقش آدامز در جون‌باگ، «بسیار نزولی» دانست. آدامز نقش کوتاهی در فیلم کمدی در سبک محیط کاری اکس با بازی زک برف و آماندا پیت نیز داشت.
آماندا برس همجنس‌گراست و این موضوع را از سال ۱۹۹۳ آشکار کرده است.
آماندا ابینگتون در سال ۲۰۰۰ با مارتین فریمن در فیلم مردان تنها آشنا می‌شود و در همان سال با یکدیگر ازدواج می‌کنند. این زوج در پروژه‌های دیگری نیز با هم ظاهر شدند مانند بدهی، شب خوب، چیدن قطعات، فیلم کمدی همه با هم، رابینسون‌ها و شرلوک.
آماندا جین ادگیل در ۶ ژوئن ۱۹۶۱ در ناتینگهام به دنیا آمد.
آماندا تپینگ در سال ۱۹۹۴ با آلن کوواس ازدواج کرد، تپینگ در ونکوور همراه با همسرش زندگی می‌کند، او در مارس ۲۰۰۴ یک دختر متولد کرد، تپینگ دارای دو برادر زنده به‌نام‌های ریچارد و کریستوفر است. او برادر دیگری له‌نام استیون نیز داشت که در دسامبر ۲۰۰۶ درگذشت.
او همچنین برندهٔ جوایزی همچون جایزه آماندا شده‌است.