آرژانتینی

معنی کلمه آرژانتینی در ویکی واژه

منسوب به آرژانتین، اهل آرژانتین. ساخته شده یا به عمل آمده در آرژانتین.

جملاتی از کاربرد کلمه آرژانتینی

جزایر فالکلند در امتداد فلات آرژانتین قرار دارد و اما در کنترل بریتانیا است. این جزایر میان دو کشور مورد مناقشه هستند. ارتش آرژانتین در ۲ آوریل سال ۱۹۸۲ اقدام به تصرف جزایر فالکلند کرد، اما نیروهای بریتانیایی موفق شدند که در ۲۰ ماه مه همان سال جزایر را دوباره پس گیرند. در این جنگ ۲۵۰ سرباز بریتانیایی و ۶۵۰ سرباز آرژانتینی کشته شدند.
آگوستین اسکار روسی (ورا، استان سانتافه؛ ۱۸ اکتبر ۱۹۵۹) یک مهندس و سیاستمدار آرژانتینی است. او بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ به عنوان وزیر دفاع کشور آرژانتین تحت ریاست آلبرتو فرناندز خدمت کرد. سمتی که قبلاً بین مه ۲۰۱۳ و دسامبر ۲۰۱۵ در دولت کریستینا فرناندز دی کرشنر نیز به عهده داشت. او در شهر ورا در شمال استان سانتافه در ۱۸ اکتبر ۱۹۵۹ به دنیا آمد. در سن ۱۸ سالگی، در سال ۱۹۷۷ در رشته مهندسی عمران دانشکده مهندسی و علوم دقیق دانشگاه ملی روزاریو پذیرفته شد.
آفریقایی-آرژانتینی‌ها، آرژانتینی‌هایی هستند که نیاکان آنها اغلب ساکن جنوب صحرای آفریقا بوده‌اند. آنها از زمانی که بیش از نیمی از جمعیت برخی شهرها را در قرن هجدهم تشکیل دادند نقش مهمی در تاریخ آرژانتین داشتند، اما تعداد آنها در طول زمان به‌طور قابل توجهی کاهش یافته بطوری که در سالهای پایانی قرن نوزدهم به اقلیت بسیار کوچکی تبدیل شدند.
اسکیل‌ترون یک گروه موسیقی فولک متال آرژانتینی است که در سال ۲۰۰۴ توسط امیلیو سوئوتو در بوئنوس آیرس تشکیل شد. اسکیل‌ترون یکی از معدود گروه‌های متال آمریکای جنوبی است که هوی متال و موسیقی سلتیک را با یکدیگر ادغام می کند، سبکی که در بسیاری از نقاط اروپا رایج‌تر است. از دیگر دلایل شهرت این گروه به‌کارگیری از نی‌انبان در موسیقیشان است.
ناوچه آرو به هنگ ۲ چترباز کمک می‌کرد تا منطقه را از نبروهای آرژانتینی بازپس گیرند. بر اساس گزارش‌ها، این گلوله‌های توپ شلیک شده دو فروند پوکارا را در فرودگاه منهدم کردند.
پاچینو از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ با لوسیلا پولاک، بازیگر آرژانتینی، رابطه داشت. با این‌که این‌دو هیچ‌گاه ازدواج نکردند، کامیلا مورون، دختر پولاک، از آل پاچینو به عنوان ناپدری خود یاد می‌کند.
استفانی بیاتریز (زاده ۱۰ مارس ۱۹۸۱) بازیگر آمریکایی با اصالت آرژانتینی است که بیشتر برای بازی در نقش کارآگاه روزا دیاز در سریال بروکلین نه-نه و صداپیشگی میرابل مادریگال در انیمیشن انکانتو (افسون) شناخته می‌شود.
آندریا لوئیزا میچلشتاین، معروف به آندریا فریجریو (زاده ۳۰ اوت 1961 در بوئنوس آیرس) بازیگر، مجری تلویزیون، مدل سابق و نویسنده آرژانتینی است. او کار حرفه ای خود را به عنوان یک مدل آغاز کرد. در سال ۱۹۸۹، او به عنوان مجری تلویزیون شروع به کار کرد.
در سال ۱۹۶۱ لاتزیو برای نخستین بار به سری بی سقوط کرد، اما دو سال بعد مجدداً به سری آ بازگشت. زیر نظر خوان کارلوس لورنزو مربی آرژانتینی، در ۱۹۶۴ لاتزیو با خط دفاعی مستحکم خود مقام معتبر هشتم را کسب کرد (با تنها ۲۱ گل زده و ۲۴ گل خورده). برد ۳–۰ خارج از خانه مقابل یوونتوس بهترین نتیجهٔ فصل بود.

کارگردانی میتره به عنوان نخستین تولید داخلی آرژانتینی محسوب می‌شود که توسط شرکت آمریکایی آمازون استودیوز توزیع می‌شود. این فیلم همراه با شرکت‌های لا اونیون ده لوی ریوس، کنیا فیلمز و اینفینیتی هیل تولید شد. ریکاردو دارین در نقش خولیو استراسرا و پیتر لانزانی در نقش لوئیس مورنو اوکامپو برای نقش‌های اصلی قرارداد امضا کردند. ریکاردو دارین همچنین در کنار پسرش چینو دارین تهیه‌کنندگی فیلم را برعهده دارد. فیلم‌برداری در اوت ۲۰۲۱ در محل اصلی دادگاه در آرژانتین آغاز شد.