آباک

آباک

معنی کلمه آباک در دانشنامه عمومی

آباک. آباک ( به لاتین: Abak ) یک سکونتگاه مسکونی در نیجریه با جمعیت ۱۳۹٬۰۹۰ نفر است که در اکوا ایبوم استیت واقع شده است.

معنی کلمه آباک در ویکی واژه

نام دیگر قله و کوه آبک.

جملاتی از کاربرد کلمه آباک

عدد نویسی و حساب خوارزمی حدود ۴ قرن بعد از او توسط فیبوناچی در کتاب لیبرا آباکی به اروپا معرفی شد و معمول شدن آن در اروپا تا قرن ۱۶ میلادی یعنی هفت قرن بعداز خوارزمی طول کشید.
احمد آباکای، در ۱۹۵۰ میلادی، در شهرستان «دیوریغی» در استان سیواس به دنیا آمده‌است. او دبیرکل انجمن روزنامه نگاران معاصر ترکیه است.
انواع پردازش در آباکوس به سه مرحله مطابق شکل زیر به وسیله تعدادی فایل با یکدیگر ارتباط دارند.
کتاب آخرین کلام هوشانا دربارهٔ رازی است که مادر احمد آباکای، «هوشانا»، به مدت ۸۲ سال در درون خود مخفی نگه داشته بود.
پس از قرنها عاقبت در ۱۲۰۲ میلادی فیبوناچی که در نزد مسلمانان ریاضی خوانده بود کتاب لیبرا آباکی را نوشت و در آن تمام ریاضیات مسلمانان را توضیح داد
دفتر مرکزی آباکان-آویا در آباکان، روسیه واقع شده‌است و قطب این شرکت هواپیمایی در فرودگاه آباکان قرار دارد.
یک تحلیل کامل در برنامه آباکوس معمولاً از سه مرحله تشکیل شده‌است:
آباکاروف در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۱ اسلو شرکت کرد، او در مسابقه های اول تا سوم احمد دوداروف از آلمان، محمد علی‌اف از اوکراین و ساندرو آمیناشویلی از گرجستان را شکست داد اما در نیمه نهایی توسط دیوید تیلور از آمریکا به شکل دردناکی ضربه فنی شد و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در دیدار رده‌بندی بوریس ماکوجف از اسلواکی را شکست داد و مدال برنز را بدست آورد.
این ماژول برای مسایل شامل بهینه‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته قابلیت‌های موجود در این ماژول گسترده نیست و در صورت نیاز به بهینه‌سازی مسئله ای که در حل مدل المان محدود آن، از آباکوس استفاده می‌شود، از روش‌های دیگری استفاده می‌شود.
دژ آباکان در سال ۱۶۷۵ در این محل ساخته شد. آباکان در زمان روسیه تزاری به ایالت ینی‌سئی تعلق داشت.