آلما
معنی کلمه آلما در فرهنگ اسم ها

آلما

معنی کلمه آلما در فرهنگ اسم ها

اسم: آلما (دختر) (ترکی) (طبیعت) (تلفظ: ālmā) (فارسی: آلما) (انگلیسی: alma)
معنی: سیب، درخت سیب جنگلی، [درخت سیب جنگلی را در رودسر سیب، هسیب و هسی و در توالش سف و در ارسباران و آستارا «آلما» می خوانند]، در زبان ترکی به سیب آلما می گویند، ( درخت سیب جنگلی را در رودسر سیب، هسیب و هسی و در طوالش سف و در ارسباران و آستارا ' آلما ' می خوانند )، کنایه از زیبایی

معنی کلمه آلما در دانشنامه عمومی

آلما (آرکانزاس). آلما ( آرکانزاس ) ( به انگلیسی: Alma, Arkansas ) یک شهر در ایالات متحده آمریکا با جمعیت ۴٬۱۶۰ نفر است که در آرکانزاس واقع شده است.
موقعیت جغرافیایی شهرها و مناطق اطراف به شرح زیر است:
آلما (خواننده فرانسوی). آلما ( به انگلیسی: Alma ) ( زاده ۲۷ سپتامبر ۱۹۸۸ ) خواننده افرانسوی است.
او در مسابقه آواز یوروویژن ۲۰۱۷ نماینده فرانسه بود .
آلما (خواننده فنلاندی). آلما - سوفیا میتینن ( زادهٔ ۱۷ ژانویهٔ ۱۹۹۶ ) شناخته شده با نام هنری آلما ( انگلیسی: Alma ) خواننده - ترانه پرداز اهل فنلاند است. وی از سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده است.
در سال ۲۰۱۳، و در سن ۱۷ سالگی، آلما برای فصل هفتم آیدل های فنلاندی یک تست داد. وی به برنامه های زنده راه یافت، و نفر پنجم شد.
در سال ۲۰۱۵، وی در یکی از تک آهنگ های سینی سابوتاژ «موتا کو ما» حضور پیدا کرد. در مارس سال ۲۰۱۶، آلما قراردادی را با یونیورسال موزیک امضا کرد، و در ژوئن همان سال اولین تک آهنگش را به اسم «کارما» منتشر کرد. این آهنگ در رتبه پنجم فینیش سینگلز چارت قرار گرفت.
در یک مقاله گی تایمز در مارس سال ۲۰۱۹، آلما تایید کرد وی یک لزبین است همچنین در یک رابطه است. شریک وی یک فعال حقوق مدنی و شاعر فنلاندی به اسم ناتالیا کالیو است.
• آیا او را دیده ای؟ ( ۲۰۲۰ )
آلما (رود). آلما ( به لاتین: Almaș ) یک رود در رومانی است که در شهرستان سلاژ واقع شده است.
آلما (شهرستان نوکند). آلما ( به لاتین: Alma ) یک روستا در قرقیزستان است که در شهرستان نوکند واقع شده است. آلما ۲٬۳۰۹ نفر جمعیت دارد.
آلما (فیلم ۱۳۷۱). آلما فیلمی به کارگردانی اکبر صادقی و نویسندگی اکبر صادقی و تیرداد سخایی محصول سال ۱۳۷۱ است.
پاشا دختر شش ساله اش آلما را در منطقة مرزی شمال کشور گم می کند. . .
• جمشید مشایخی
• افسانه بایگان
• علی معلم
• رضا رویگری
• مهدی رئیس فیروز
• بهروز زهره وند
• بهرام محمدی پور
• طلعت رحمان اف
• دمیتری بگدانف
• پرتوریا کووفسکی
• فاطمه امین اوا
• نوربالا محمداف
• آیدر پژونف
• لنگار آقایف
• تالی وردی عزیزاف
• علی علی اف
• قنبر حسن اف
• سولماز علی زاده
• انور حسن اف
• پومار اسوبار
• هانیه اسوبار
• توفیق احمداف
• آیتن آوااف
آلما (فیلم کوتاه). آلما انیمشن کوتاهی از رودریگو بلاس انیماتور اهل اسپانیا و یکی از اعضای گروه انیمیشن سازی کمپانی پیکسار است که در اثری مستقل و با بازگشت به سرزمین مادری خویش انیمیشن کوتاه «آلما» را خلق نمود. «آلما» در زبان اسپانیولی به معنی روح است و این انیمیشن کوتاه روایتگر چگونگی به دام افتادن روح توسط بدن می باشد.
داستان از این قرار است که بچه ها توسط عروسک های داخل مغازه که شبیه خودشان هستند به دام انداخته می شوند ( وقتی بچه ها عروسک ها را لمس می کنند روحشان درون عروسک ها اسیر می شود ) . همچنین اسم های نوشته شده روی دیوار روبروی مغازه اسم تمام قربانیانی است که به خاطر حس کنجکاویشان درون عروسک ها اسیر شده اند. قابل ذکر است «آلما» اولین کار مستقل «رودریگو بلاس» می باشد که در سال ۲۰۰۹ برنده ۶ جایزه بین المللی شده است.
آلما (نیویورک). آلما ( به انگلیسی: Alma ) یک منطقهٔ مسکونی در ایالات متحده آمریکا است که در شهرستان الیگنی، نیویورک واقع شده است. آلما ۹۴٫۵۸ کیلومتر مربع مساحت دارد ۷۷۶٫۰۳ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.
معنی کلمه آلما در دانشنامه عمومی
معنی کلمه آلما در ویکی واژه
جملاتی از کاربرد کلمه آلما

معنی کلمه آلما در ویکی واژه

سیب

جملاتی از کاربرد کلمه آلما

این قصیده را نگارنده اوراق محمدصادق الحسینی الفرهانی در کرت دومین که در تبریز شروع بنگارش اوراق ادب کرد و قضا را وقتی بود که یکی از منجمان آلمانی حکم کرده بود که بواسطه عبور ذوذنبی که از زمین مهتر است و با کره خاک تصادف خواهد نمود کره خاک متلاشی خواهد شد. در شب سه شنبه نهم شهر رجب یکهزار و سیصد و هفده در شماره نخستین ادب تبریز انشا و درج نمودم.
این همایش نیز مانند سایر همایش‌های اتحاد جمهوری خواهان در اکتبر ۲۰۱۲ در آلمان و شهر کلن برگزار شد.
همچنین سفارتخانه‌های سوئیس، دانمارک، بلژیک، فنلاند، مالزی، مصر، باغ سفارت روسیه، باغ سفارت آلمان و باغ سفارت ترکیه در این محله قرار دارند.
زین وزرا و ولاه بی خرد و هوش سر ولایت بروس رفت و ب آلمان
نخستین کاروان از یهودیان آلمانی پیش از اتمام ساخت اردوگاه سالاسپیلس در اکتبر ۱۹۴۱ به‌طور غیرمنتظره‌ای وارد لتونی شد. قطار از راه اصلی خود از مینسک به ریگا تغییر مسیر داده بود. یهودیان درون قطار به‌طور موقت در اردوگاه کار اجباری یونگفرنهوف یا اندکی بعد در بخشی مشخص شده توسط نازی‌ها در ریگا اسکان داده شدند، که بعدها به گتو ریگا معروف شد.
آن یکی گفتش که آلمانی مسلمانی گرفت گفت باشد امپراطورش ز نسل قانیا
در طول دوران پیش از جنگ، در طول دهه‌های ۱۸۳۰، ۱۸۴۰ و ۱۸۵۰، آمریکایی‌گرایی به دلیل وحشت اخلاقی بومی‌گرایان پس از افزایش مهاجرت ایرلندی و آلمانی که منجر به رشد کاتولیک آمریکایی شد، معنای سیاسی محدودکننده‌ای پیدا کرد.
«مادرید» است زان اسپانی «برلن » است از پروس و آلمانی
امید ما به یاری آلمان و وی نداشت جز بذل زر، طریق دگر بهر یاوری
ببل، به همراه ویلهلم لیبکنخت از بنیان‌گذاران حزب سوسیال دموکرات آلمان بود.
گرهارد ارتل، دانشمند آلمانی به خاطر مطالعاتش درباره فرایندهای روی سطوح جامد، جایزه نوبل شیمی سال ۲۰۰۷ را دریافت کرد.بی‌بی‌سی فارسی
با همه این تفاصیر زره‌پوش اشتوگ ۳ قهرمان گمنام عرصه نبردهای دفاعی نیروهای آلمانی بین سال‌های ۱۹۴۳ تا ۱۹۴۵ به حساب می‌آید. این زره‌پوش موفق شد در مجموع بیش از ۲۰ هزار زره‌پوش دشمن را تنها در سال ۱۹۴۰ از میان بردارد که بیش از مجموع آمار مربوط به تانک‌های تیگر و پنتر بر روی یکدیگر می‌باشد.
بروز رزم رمحت از یمن تیغت ز هند آید تفنگ از آلمان، تیر و کمان از ترکمان بادت
روباه پیر یافت که آلمان به قصد شرق دندان و پنجه تیزتر از شیر غاب کرد
شهر التساخدر ایالت بادن-وورتمبرگ در کشور آلمان واقع شده‌است.
چو ازگشت زمان آلمان و اتریش به چنگ حزب نازی اندر افتاد
صاحب فارسنامه ناصری نیز از وسعت و اقتدار آن در گذشته سخن گفته و جمعیت آن را در حدود دویست سال قبل بیش از یکهزار خانوار ذکر می‌کند که با توجه به گستردگی و بالابودن بعد خانوار در گذشته دارای جمعیتی در حدود ده هزار نفر بوده‌است که در زمان نگارش فارس نامه(۱۳۱۶ هجری قمری) به بیش از یکصد خانه خراب نمی‌رسیده‌است و کاهش بسیار زیاد آبادی و جمعیت آن در گذشته باید در اثر وجود یکی از بلایای طبیعی یا حوادث غیرمعمول اتفاق افتاده باشد و گرنه چنین تحول عظیمی آن هم در فاصله پنجاه شصت ساله در شرایط عادی غیرممکن به نظر می‌آید هم‌اکنون تعداد زیادی از اسیری‌ها در کشورهایی نظیر کویت، بحرین، امارات، آلمان، اسپانیا و برخی دیگر از کشورها ساکن بوده و دارای تأثیرگذاری زیادی در این مناطق می‌باشند.
ز ده کشور فزون در چنگ آلمان به یک ضربت شدند از هستی آزاد
انقلاب روس و آلمان دیده ام شور در جان مسلمان دیده ام
کشورهایی چون چین، هندوستان نیروی کار غیر ماهر فراوان دارد و کشورهایی چون ژاپن، آلمان کالاهای سرمایه‌ای به وفور دارد که هکشر اوهلین به این موضوع می‌پردازد که وفور عوامل تولید در این کشورها چه اثری بر روند تجارت و جهت تجارت دارد.