اورز

معنی کلمه اورز در ویکی واژه

ابزاری است با لبه شیاردار برای دورگیری و پرداخت دور زیره چرمی کفش.

جملاتی از کاربرد کلمه اورز

در شمالی‌ترین نواحی خراسان در استان خراسان شمالی شهرستان بجنورد، راز و جرگلان ، ترکمن‌های خراسان زندگی می‌کنند، آن‌ها مسلمان اهل‌سنت هستند و به زبان ترکمنی تکلم می‌کنند و به شکل سنتی بیشتر به کارهای کشاورزی، دامداری و بافت قالیچه مشغول‌اند.
کشاورز شغل سپه ساز کرد سپاهی کشاورزی آغاز کرد
کشاورز را گفت بیچاره وار که لختی سیاهی وکاغذ بیار
او پسر یک تاجر و کشاورز ناموفق بود. ژان ژورس در کستر، تارن، در یک خانواده متوسط و بورژوازی استانی فرانسوی به دنیا آمد. برادر کوچکترش، لوئیس، دریاسالار و معاون جمهوری‌خواه-سوسیالیست شد.
یسرت به یسار اندر و یمنت به یمین است هان تخم برافشان که کشاورز امین است
مهم‌ترین محصول کشاورزی آن شراب میباشد.
محصولات کشاورزی: زیتون، غلات، گوجه فرنگی، مرکبات، چغندر قند، خرما، بادام.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال دربی کانتی، باشگاه فوتبال ترانمره راورز، باشگاه فوتبال شفیلد یونایتد، باشگاه فوتبال بلکپول، باشگاه فوتبال بریستول سیتی، و باشگاه فوتبال برادفورد سیتی اشاره کرد.
در سال ۱۳۹۵ در سریال روزنه آبی به کارگردانی فرزاد فره‌وشی حضور داشت که این سریال پس از ۹ سال تولید (از سال ۱۳۸۶) در شبکه نمایش خانگی منتشر شد. این سریال با حضور یا همکاری ۳۰۱ نفر از هنرمندان ایران اولین سریال تحلیلی پژوهشی دربارهٔ شکل‌گیری تئاتر نوین ایران است که بهمن مفید، مرتضی عقیلی، محمدعلی کشاورز، علی نصیریان، بهزاد فراهانی، بهروز بقایی، ژرژ پطروسی، جعفر والی، پرویز بهرام، مهتاج نجومی در آن حضور دارند.
سوی خان او رفت با زال پیر کشاورز را گفت مهمان پذیر
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال نورتویچ ویکتوریا، باشگاه فوتبال ترانمره راورز، و باشگاه فوتبال آلترینچام اشاره کرد.
کشاورز گر مرد دهقان‌نژاد بکوشید با ما به هنگام داد
شغل اصلی مردم این منطقه کشاورزی و دامداری می‌باشد که دامداری آن‌ها قبلاً به صورت ییلاق قشلاق بوده ولی اینک تعداد خیلی کمی به این کار می‌پردازند.قشلاق مردم در منطقه گرمسیری میمک می باشد .
شدند ایمن از کار فرزند و زن کشاورز و دهقان و شمشیر زن
زنم ریسمان خاک هر مرز را هزینه دهم هر کشاورز را
نه مرد کشاورز و نه پیشه‌ور نه خاک و نه کشور نه بوم و نه بر
صبح شام غم سرزد آفتاب خاورزد یار حلقه بر در زد بوی آشنا آمد
کشاورز را دختر ماه‌روی نباشد بدین روی و این رنگ و بوی
در عین حال سولفات آهن 2 ظرفیتی بدلیل رطوبت کم پر کاربردترین نوع سولفات آهن در کشاورزی است.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال برادفورد سیتی، باشگاه فوتبال ترانمره راورز و باشگاه فوتبال لیورپول اشاره کرد.