اسکیت
معنی کلمه اسکیت در لغت نامه دهخدا

اسکیت

معنی کلمه اسکیت در لغت نامه دهخدا

اسکیت. [ اِ ] ( اِخ ) رجوع باسکیث شود.

معنی کلمه اسکیت در فرهنگ معین

(اِ کِ ) [ انگ . ] ( اِ. ) صفحة مخصوصی به اندازة زیرة کفش با چرخ های کوچک که در زیر کفش می بندند و بر روی زمین سخت و هموار یا یخی سُر می خورند.

معنی کلمه اسکیت در فرهنگ عمید

۱. نوعی کفش دارای چرخ یا تیغۀ مخصوص برای حرکت بر روی سطح هموار.
۲. ورزشی که با استفاده از این نوع کفش انجام می شود.

معنی کلمه اسکیت در دانشنامه عمومی

اسکیت(سکه). اسکیت ( سکه ) ( sceat ) یک سکه نقره ای کوچک و ضخیم بود که در انگلستان، فریزیا و یوتلند در طول دوره آنگلوساکسون ضرب می شد و وزن آن معمولاً ۰. ۸تا۱. ۳ گرم بود.
نام آن از اسکیت ( sceatt ) در انگلیسی قدیم به معنای "ثروت"، "پول" و "سکه" گرفته شده است. با این حال، این احتمال وجود دارد که معاصران این سکه ها را بیشتر به عنوان «پنی» ( انگلیسی قدیم: peningas ) می شناختند
معنی کلمه اسکیت در فرهنگ معین

معنی کلمه اسکیت در دانشنامه آزاد فارسی

اِسْکِیت (بازی)(skating)
اِسْکِیت
اِسْکِیت
اِسْکِیت
اِسْکِیت
سُراندن خود بر روی یخ با استفاده از اسکیت های تیغه دار، یا روی سطوح دیگر به کمک چرخ های کوچک چوبی، فلزی، یا پلاستیکی. رشته های عمدۀ اسکیت روی یخ عبارت اند از اسکیت نمایشی انفرادی یا دو نفره، حرکات موزون روی یخ و اسکیت سرعتی ساده. اولین دورۀ مسابقات قهرمانی اسکیت جهان در ۱۸۹۶ برگزار شد. برگزاری مسابقات اسکیت روی یخ به منزلۀ ورزشی جهانی پس از گشایش اولین پیست یخ مصنوعی در لندن در ۱۸۷۶ امکان پذیر شد. اسکیت نمایشی شامل اسکیت کردن در حالات اجباری و ترکیبی از حالات آزاد با موسیقی است. حرکات موزون روی یخ به صورت ترکیبی از باله و رقص های رایج تکامل یافته است، چنان که در نمایش های جان کاری و تیم جین تورویل و کریستوفر دین مشاهده می شود. اسکیت چرخ دار اختراع جیمز پلیمپتون است که در ۱۸۶۶ اولین پیست یخی را در نیوپورتِ رود آیلند در امریکا افتتاح نمود. مسابقات آن شبیه مسابقات قهرمانی اسکیت روی یخ اروپا و جهان است.

معنی کلمه اسکیت در ویکی واژه

اقوام و قبایل صحراگرد، چادرنشین و سوارکار، سده هفتم پ. م. احتمالا از آسیای میانه، که هرودوت ایشان را آریایی توصیف می‌نماید‌. کلمه اسکیت تا دوران هخامنشیان شناخته شده نبود و هخامنشیان به تمام قبایل صحراگرد که در سرحداتشان رؤیت می‌شد اسکیت یعنی صحراگرد می‌نامیدند و شناختی از منشاء آنها نداشتند، قبایل صحراگرد سکا، کیمیری، اشکیدا، ماساژت یا ماساگت، ترریان که برخی منشاء اروپایی داشتند و اغلب از طریق آسیای مقدم نفوذ می‌کردند، همه اسکیت یعنی صحراگرد نامیده می‌شدند.[۱]
صفحة مخصوصی ( گاهی به اندازة زیرة کفش ) که در زیر کفش می‌بندند و بر روی زمین یا یخ با آن حرکت می کنند ( سر خوردن ، لغزیدن و یا .... )
حرکت بر روی سطوح ( آسفالت ، یخ ، جاده و .... ) با استفاده از کفش های اسکیت ( Skates ) را گویند.
↑ هرودوت می‌نویسد کیاکسار شاه ماد به نینوا پایتخت آشور لشکر کشید ولی با ناکامی مواجه شد چون سپاهیان اسکیت (صحراگردان) به یاری آشوریان آمده ایشان را نجات دادند.

جملاتی از کاربرد کلمه اسکیت

نوع دیگری از اسکیت‌بردها مجهز به باتری و موتور هستند. این اسکیت‌بردها اغلب از طریق بلوتوث کنترل می‌شوند و سرعت آنها به ۶۰ کیلومتر در ساعت هم می‌رسد. باتری، موتور و دیگر تجهیزات این نوع اسکیت‌برد زیر تخته قرار می‌گیرد.
کیمریان که گاهی ترریان نیز نامیده می‌شود غالباً به طرف راست پونت و نواحی مجاور آن حمله می‌کردند و گاهی وارد پافلاگونیه یا حتی فریجیه می‌شدند … اغلب هم کیمریان و هم ترریان این‌گونه حملات را به عمل می‌آوردند. می‌گویند کیمریان را سرانجام مادیا پیشوای اسکیت‌ها از فریجیه بیرون راند.
الکساندر انبرت (روسی: Александр Юрьевич Энберт؛ زادهٔ ۱۷ آوریل ۱۹۸۹) اسکیت‌باز نمایشی اهل روسیه است.
زیونان و از بابل و میدیا زاسکیت و اهواز و ارمینیا
استانیسلاوا کنستانتینوا (روسی: Станислава Андреевна Константинова؛ زادهٔ ۱۴ ژوئیهٔ ۲۰۰۰) اسکیت‌باز نمایشی اهل روسیه است.
ارسلان منفرد علاوه بر ورزش در تجارت نیز داری سوابق موفقی است. راه اندازی شرکت تبلیغاتی خود به نام کانون تبلیغاتی ساروین در سال ۱۳۷۹ و بیش از یک دهه فعالیت در زمینه تبلیغات و طراحی نمایشگاهی، هم‌چنین تصمیم به احداث مجتمع تفریحی ورزش سرپوشیده در تبریز در سال ۱۳۸۴ و ساخت و افتتاح آن با هزینه شخصی در سال ۱۳۹۳ به عنوان اولین مجموعه تفریحی ورزشی سایمان تبریز در پارک ایل گلی (دارای بخش‌های رستوران سنتی، سالن بیلیارد، سرزمین بازی کودک، خانه تولد، کافی شاپ و سالن بازی‌های کامپیوتری و رینگ اسکیت) می‌توان نام برد.
تاریخچه هاکی و اسکیت در ایران و جهان ۱۳۹۷
آلنا کانیشوا (روسی: Алёна Дмитриевна Канышева؛ زادهٔ ۱۵ ژوئن ۲۰۰۵) اسکیت‌باز نمایشی است.
آلیونا ساوچنکو (اوکراینی: Олена Валентинівна Савченко؛ زادهٔ ۱۹ ژانویهٔ ۱۹۸۴) اسکیت‌باز نمایشی اوکراینی‌تبار اهل آلمان است.
النا گروشینا (روسی: Елена Эдуардовна Грушина؛ زادهٔ ۸ ژانویهٔ ۱۹۷۵) رقصنده روی یخ اهل اوکراین است. وی همچنین از اسکیت‌بازان نمایشی در بازی‌های المپیک زمستانی ۱۹۹۸، ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ بوده‌است. او از برندگان مدال‌های بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۰۶ است.
آرتور آشوتی دانیلیان (ارمنی: Արտուր Աշոտի Դանիելյան؛ روسی: Артур Ашотович Даниелян؛ زادهٔ ۱۷ دسامبر ۲۰۰۳ در ولگوگراد) اسکیت‌باز نمایشی ارمنی‌تبار اهل روسیه است. وی در مسابقات کشوری و بین‌المللی در مجموع برندهٔ ۳ مدال طلا، ۱۳ مدال نقره و ۳ مدال برنز شده‌است.