اداری

اداری

معنی کلمه اداری در لغت نامه دهخدا

اداری. [ اِ ری ی ] ( ع ص نسبی ) منسوب به اداره. || عضو اداره.

معنی کلمه اداری در فرهنگ معین

( اِ ) [ ع - فا. ] (ص نسب . ) ۱ - منسوب به اداره ، وابسته به اداره . ۲ - آن که در اداره کار کند.

معنی کلمه اداری در فرهنگ عمید

۱. مربوط به اداره: میز اداری.
۲. کارمند اداره.
۳. ویژگی کاری که در اداره انجام می شود: جریان اداری.

معنی کلمه اداری در فرهنگ فارسی

( صفت ) ۱ - منسوب به اداره وابسته به اداره : کارهای اداری . ۲ - عضو اداره آنکه در اداره کار میکند کارمند اداره یا امور اداری . قسمتی از امور عمومی است که مربوط به اداره نمودن افراد مردم و اجرائ روز مر. قوانین است و نشان. آن ارتباط دایم مائ موران دولت با مردم می باشد .

معنی کلمه اداری در دانشنامه عمومی

اداری ( به انگلیسی: Adari ) در هند است که در اوتار پرادش واقع شده است.
اداری ۱۲٬۰۰۶ نفر جمعیت دارد.

معنی کلمه اداری در ویکی واژه

منسوب به اداره، وابسته به اداره.
آن که در اداره کار کند.

جملاتی از کاربرد کلمه اداری

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت « «تأکید ما این بوده که مسئولان دولتی اگر می‌خواهند در این رزمایش بزرگ ورزشی شرکت کنند باید با هزینه شخصی خود به قطر بروند. اگر ما به دنبال سالم‌سازی محیط‌های اداری خود هستیم باید بسترهای رانت و بهره‌مندی از بیت‌المال را کاملاً ببندیم.»
تئوکتیستوس یکی از کسانی بود که از این انتخاب راضی نبود و میخائیل را فرد مناسبتری برای فرمانروایی می‌دانست. همین موضوع سبب شد تا او و تنی چند از مقامات، میخائیل را تحت فشار قرار دهند اما میخائیل که سوگند وفاداری به نیکه‌فوروس و استوراکیوس خورده بود حاضر به پذیرفتن پیشنهاد آنان نشد.
عدو نگذاشت ما را بر سرت فرمای معذورم اگر کردیم کوتاهی در آیین عزاداری
بخش بالادستی اکسان‌موبیل مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و عملیاتی مانند: اکتشاف، استخراج، ترابری و عمده‌فروشی را برعهده دارد. ساختمان اداری بخش بالادستی اکسان‌موبیل در هیوستون، تگزاس مستقر است.
تا اوایل دورهٔ محمدرضا شاه عمدهٔ زمین‌های اقدسیه یا به کشاورزی اختصاص داشت یا بایر بود. رونق زندگی در اقدسیه به آمدن اشراف به محله بازمی‌گردد. بعد از آن روند ساخت و ساز در محله سرعت بیشتری گرفت و باغ‌ها و زمین‌های بزرگ به قطعات کوچک‌تر تفکیک شد. زمینی که قنات و کوشک باغ اقدسیه در آن قرار دارد هم اکنون در اختیار ارتش است و بخشی از آن بعنوان تشکیلات اداری و دانشکده دندانپزشکی ارتش و بخش دیگر بعنوان امکانات تفریحی مورد استفاده است.
استان دارالسلام به سه منطقه اداری تقسیم شده‌است:
تا جهانست در وفاداری از دل و جان مطیع امر تو بود
با عاشقان ای گل سر یاری نداری گویم اگر بوی وفاداری نداری
خبر دارم: نیاید گفت از آیین وفاداری اگر با یاد روی او خبر دارم که من هستم
پایتخت جدید اداری (به عربی: العاصمة الإدارية الجديدة) یک پروژه بزرگ در مصر است که از سال ۲۰۱۵ در دست اجرا بوده‌است.
اسماعیل فردوسی‌پور، (۲ شهریور ۱۳۱۷ در فردوس – ۲۶ بهمن ۱۳۸۵ در تهران)، فقیه ایرانی، عضو مجلس خبرگان رهبری، رئیس دیوان عدالت اداری و نماینده فردوس و طبس در دوره اول مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم مشهد در دوره‌های دوم و سوم مجلس شورای اسلامی بود.
ثانیا از من نپوشی چشم رحمت هیچگاه ور رود جرم و خطائی هم مراداری معاف
هر چند که شرط عاشقی پاداریست از بهر تو دوختم من این سرداری
ز سر در عهد خسرو تازه کردند وفاداری بی اندازه کردند
بود نوکر باب کمتر، حشر او محدودتر وز جوانان اداری هر طرف محشر نبود
استان لیندی به لحاظ اداری به شش شهرستان تقسیم شده است :
وظیفهٔ داستان‌گویی در یک فیلم بلند بیشتر بر عهدهٔ طراح استوری برد است. بر خلاف فیلم کوتاه و وفاداری طراح استوری برد به داستان، در یک فیلم بلند، داستان برای طراح استوری برد تنها در حد شرح کلی ماجرا مهم است. طراح استوری برد در اینجا طرح‌های کلی و لازم را از داستان کسب می‌کند و اوست که داستان را پردازش می‌کند. در یک فیلم ۷۵ تا ۸۰ دقیقه‌ای، مرحلهٔ استوری برد حدوداً یک سال به طول می‌انجامد. حتی در زمانی که داستان فقط شرحی کلی و گذرا از یک اتفاق خاص را بیان می‌کند، طراح استوری برد اطلاعات لازم را برای طراحی، بسط و ادامه دادن داستان دریافت کرده است. داستان در یک فیلم بلند، به جز خط اصلی آن، بر اساس آخرین طرح‌ها و ایده‌های طراح استوری برد تغییر می‌کند.
آمد مه غم بهر عزاداری زینب شد موسم غمخواری بی‌یاری زینب
نیست ما را در وفاداری به مردم نسبتی دیگران آبند و ما ریگ ته جوی توایم
او با کلئوپاترا تئا دختری از دودمان بطلمیوسی پیمان زناشویی بست. در ۱۵۰ دیمتریوس یکم را شکست داد و اینگونه بر کل امپراتوری سلوکی چیره شد. این میان دیمتریوس دوم پسر دیمتریوس یکم بختی برای بازگشت بر پادشاهی یافت و بطلمیوس پدر زن الکساندر به هواداری از دیمتریوس پرداخت. در جنگ انطاکیه الکساندر شکست خورد و از میدان گریخت و به شاهزاده‌ای نبطی پناه‌برد، ولی وی او را کشت و سرش را برای بطلمیوس فرستاد. گفته‌اند که او پادشاهی خوشگذران بود.