اشاره کردن

معنی کلمه اشاره کردن در فرهنگ فارسی

اشارت کردن

معنی کلمه اشاره کردن در ویکی واژه

alludere

جملاتی از کاربرد کلمه اشاره کردن

جوناس پینتز و یِلدیریم اشاره کردند که
خامنه‌ای در خرداد ۱۴۰۳ نیز در حمایت از اعتراضات علیه جنگ اسرائیل در غزه در پردیس‌های دانشگاهی نامه‌ای به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده منتشر کرد. او آن‌ها را بخشی از «جبهه مقاومت» نامید. برخی در واکنش به این نامه به سیاست یک بام و دو هوا مسئولان ایران در قبال اعتراضات دانشجویی اشاره کردند و نمونه‌هایی از سرکوب دانشجویان ایران را مطرح کردند.
۸۵٪ بچه‌های عادی درست جواب دادند و به سبد اشاره کردند.
منتقدان اقتصادهای برنامه‌ریزی شده استدلال می‌کنند که برنامه ریزان نمی‌توانند ترجیحات، کمبودها و مازاد مصرف‌کنندگان را با دقت کافی تشخیص دهند و بنابراین نمی‌توانند به‌طور مؤثر تولید را هماهنگ کنند (در یک اقتصاد بازار، یک سیستم قیمت آزاد در نظر گرفته شده‌است تا این هدف را تأمین کند). این مشکل به‌ویژه توسط اقتصاددانان لودویگ فون میزس و فردریش هایک نوشته شده‌است، که به ترتیب به جنبه‌های متمایز این مسئله به عنوان مسئله محاسبه اقتصادی و مشکل دانش محلی اشاره کردند. این جنبه‌های متمایز در اندیشه اقتصادی مایکل پولانی نیز وجود داشت.
سرنتی در ۲۵ ژانویه ۲۰۱۹ توسط آویرون پیکچرز در ایالات متحده منتشر شد. فیلم با واکنش منفی منتقدان همراه شد و در زمینه فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی مورد انتقاد گرفت. بسیاری از منتقدان پیچش پایانی داستان را «مضحک» توصیف کردند. همچنین بعضی از منتقدان اشاره کردند که سرنتی به خاطر ضعیف بودن خود امکان دارد که به یک فیلم کالت تبدیل شود. سرنتی در گیشه نیز عملکرد ضعیفی داشت. فیلم ۱۴٫۴ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته‌است در حالی که ۲۵ میلیون دلار خرج ساختش شده‌است.
طرفداران رویکردهای روش‌شناسی متنوع استدلال می‌کنند که روش‌های مختلف برای موضوعات مختلف مطالعه مناسب‌تر هستند. جامعه‌شناس هربرت اسمیت و دانشمندان علوم سیاسی جیمز ماهونی و گری گورتز با اشاره به مشاهدات پاول هولند، آماردان و نویسنده مقاله «آمار و استنباط علّی» در ۱۹۸۶، اشاره کردند که استنباط آماری برای ارزیابی «معلول‌های علت‌ها» در مقایسه با «علت‌های معلول‌ها» مناسب‌تر است.
«آزار جنسی» توسط بی جی نواک نوشته شد که در مجموعه نقش رایان هوارد را بازی می‌کند. این قسمت سومین تجربه کارگردانی کن کواپیس در مجموعه بود. کواپیس پیش‌تر قسمت‌های «پایلوت» و «روز تنوع» را کارگردانی کرده بود. این قسمت از سمینار آزار جنسی ان‌بی‌سی الهام گرفته بود که گروه بازیگران و تولیدکنندگان باید پیش از آغاز مجموعه در آن شرکت می‌کردند. جینا فیشر و آنجلا کینزی که هردو پیش از فیلمبرداری اداره در محیط‌های اداره‌ای فعالیت داشتند، اشاره کردند که در روزهای سمینار آزار جنسی توسط دیگران به عنوان جوک مورد آزار قرار می‌گرفتند. این تجربه به فیلمنامه این قسمت افزوده شد.
موفقیت مجموعه در اینترنت در زمان اعتصاب ۲۰۰۷–۲۰۰۸ نویسندگان آمریکایی به یک مشکل تبدیل شد. دنیلز و دیگر گروه نویسندگان مجموعه کمی پس از آن در یوتیوب یک ویدئو منتشر کردند و به این نکته اشاره کردند که از تماشای آنلاین و دی‌وی‌دی چه مقدار پول اندکی دریافت کرده‌اند. مایکل شور، در آن ویدئو اظهار داشت: «شما هم‌اکنون در حال مشاهده این ویدئو از اینترنت هستید، چیزی که به ما صفر دلار پول می‌دهد» و «ما قرار است برای هر دو تریلیون دانلود ۱۱ سنت دریافت کنیم». نویسندگان به‌طور ویژه برای اینکه در وبیزود «حسابداران» برای جایزه امی روزانه علی‌رغم تبلیغات ان‌بی‌سی نامزد نشدند گله‌مند بودند.
«آرک‌انجل» نخستین اپیزود از سریال آینه سیاه است که توسط یک زن کارگردانی شده و همچنین اولین اپیزودی است که تمرکز اصلی آن بر روی تأثیر تکنولوژی بر روابط خانوادگی است. اپیزود با واکنش‌های متوسطی از سوی منتقدان مواجه شد. علی‌رغم تحسین کارگردانی جودی فاستر و تیم بازیگری، بسیاری از منتقدان اشاره کردند که این اپیزود آنقدر جهان گسترده‌ای دارد که شاید بیشتر مناسب ساخت یک فیلم مستقل باشد تا اپیزود یک سریال. همچنین بعضی از منتقدان اشاره کردند که این اپیزود بیشتر از پرداختن به تأثیر تکنولوژی در خانواده، مفهوم قدیمی والدین هلیکوپتری را به موضوع اصلی خود تبدیل کرده‌است.
در ۱۵ آوریل، چهار محکوم مخفیانه از اورشلیم به زندان عکا منتقل شدند. روز بعد، ۱۶ آوریل ۱۹۴۷، ساعت ۴ صبح، این چهار نفر بدون هشدار قبلی و بدون اطلاع خانواده‌هایشان به چوبه دار آورده شدند. در همان زمان، مقامهای بریتانیایی اشاره کردند که اعدام آنها قریب‌الوقوع نیست و چند ساعت قبل، وکیل ماکس سلیگمن، که عفو آنها را انجام می‌داد، مطلع شد که هنوز آمادگی لازم برای اعدام وجود ندارد. کاشانی و دیگران حتیکوه را در حالی که آنها را به دار می‌آوردند می خواندند. کاشانی آخرین نفر از چهار نفری بود که به دار آویخته شد.