آنچ
معنی کلمه آنچ در لغت نامه دهخدا

آنچ

معنی کلمه آنچ در لغت نامه دهخدا

( آنچ ) آنچ. ( ضمیر + حرف ربط ) مخفف آنچه :
بیاورد جاماسب آنچ او بخواست
بپوشید و آنگاه برپای خاست.فردوسی.هرآنچ آفریده ست جفت آفرید
گشاده ز راز نهفت آفرید.فردوسی.وآنچ او خَلَق شود چه بود؟ مُحْدَث
هر عاجز این بداند و نادانی.ناصرخسرو.غافل کی بود خداوند از آنچ
رفت در این سبز و بلند آسیاش.ناصرخسرو.توانائی و آفرینش تراست
همی سازی آن کز تو آنت سزاست
تو آنچ از پیمبر رسیدت بگوش
بفرمان بجای آر و آن را بکوش.اسدی.

معنی کلمه آنچ در فرهنگ معین

( آنچ ) ( اِ اشاره مر. حر ربط . ) مخفف آن چه .

معنی کلمه آنچ در فرهنگ عمید

( آنچ ) آن چیز، هرچه، آن چیز که، هرچیز که.

معنی کلمه آنچ در فرهنگ فارسی

( آنچ ) مخفف آنچه
مخفف آنچه، آن چیز، هرچه، آن چیزکه، هرچیزکه، آنچت: آنچه تورا ، آنچش: آنچه اش، آنچه اورا

معنی کلمه آنچ در دانشنامه عمومی

انچ ( به مجاری: Encs ) یک منطقهٔ مسکونی در مجارستان است که در ناحیه انچ واقع شده است. انچ ۳۱٫۱۳ کیلومتر مربع مساحت و ۷٬۰۵۲ نفر جمعیت دارد.
شهرهای باد دورنبرگ، ملداوا ناد بدوو، Kępno و Ghelința خواهرخوانده های انچ هستند.
معنی کلمه آنچ در فرهنگ معین
معنی کلمه آنچ در فرهنگ عمید
معنی کلمه آنچ در فرهنگ فارسی
معنی کلمه آنچ در دانشنامه عمومی

معنی کلمه آنچ در ویکی واژه

(قدیم): مخفف آنچه. گفتم که مگر نهان بماند/ آنچ از غم توست بر دلٓ من. «سعدی»
اشاره مر. حرف ربط.

جملاتی از کاربرد کلمه آنچ

بازار سپید کاری تو اکنون به روایی آنچنانست
گفت او را سوار هر زه ملا آنچه میگویمت بگیر هلا
دین عبارت است از احساس، اعمال و تجربه‌های افراد هنگام تنهایی، آنگاه که خود را در برابر هرآنچه الهی می‌نامند می‌یابند.
شکوه ی من نیست از رهزن سلیم آنچه با من کرده، رهبر کرده است
خاقان جهان بروی تو بیند ز دوستی باشد یقین هرآنچه بخاقان بری گمان
ماهواره‌ها به‌صورت انبوه تولید می‌شوند و هزینه آن به ازای هر واحد بسیار کمتر از ماهواره‌های کنونی است. ماسک این‌گونه گفته‌است که «ما می‌خواهیم آنچه را که برای موشک‌ها انجام داده‌ایم برای ماهواره‌ها انجام دهیم». «برای تغییر اساسی در فضا، باید هم‌زمان به ماهواره‌ها و موشک‌ها بپردازیم» «ماهواره‌های کوچک‌تر برای کاهش هزینه اینترنت و ارتباطات فضایی بسیار مهم هستند».
آیا می‌دانید جنایاتی در زندان‌های جمهوری اسلامی به نام اسلام در حال وقوعند که شبیه آن در رژیم منحوس شاه هرگز دیده نشد؟ آیا می‌دانید که تعداد زیادی از زندانی‌ها تحت شکنجه توسط بازجویانشان کشته شده‌اند؟ آیا می‌دانید که در زندان (شهر) مشهد، حدود ۲۵ دختر بخاطر آنچه بر آن‌ها گذشت، مجبور به درآوردن تخمدان یا رحم شدند؟ آیا می‌دانید که در برخی زندان‌های جمهوری اسلامی دختران جوان به زور مورد تجاوز قرار می‌گیرند؟
هر چه گوید ز لبش جان، همه شیرین گوید و آنچه داند ز رخش دل، همه نیکو داند
آنچه ما دیدیم در عالم که دید وآنچه ما گفتیم در عالم که گفت
الهیات سلبی یا الهیات نقیضی نوعی جریان فکری در میان متفکران غربی و مسلمان است که در آن شناخت خدا امکان ندارد و انسان فقط می‌تواند بداند که خدا چه نیست. الهیات سلبی در مقابل الهیات ثبوتی است که تلاش می‌کند «آنچه خدا هست» را بیان کند.
لسترنج می‌گوید آنچه دربارهٔ اصل ایالت کردستان می‌گویند این است که در دوره امپراتوری سلجوقیان، سلطان سنجر سلجوقی قسمت غربی ایالت جبال یعنی آنچه که از توابع کرماشان بود جدا کرد و آن را کردستان نامید و برادرزاده خود سلیمان شاه معروف به ابوه یا ایوه را فرمان‌فرمای آنجا قرار داد.
بر اهل باطن آنچه ز اسرار ظاهر است در گوشه ضمیر مصفاش مضمر است
تجلی یک فلسفۀ خودیاری است که ادعا می‌کند افراد می‌توانند از طریق تمرکز فکر و باور، خواسته‌های خود را به زندگی‌شان جذب کنند. این باور بر این اصل استوار است که افکار و احساسات ما تأثیر قدرتمندی بر واقعیت ما دارند. با همسو کردن افکار، احساسات و اعمال خود با آنچه می‌خواهیم به دست آوریم، می‌توانیم به طور فرضی آن چیزها را به زندگی خود جذب کنیم.
مقام اول: در بیان آنچه متعلق به قوه عامله است که عبارت است از عدالت
اسطوره در باور عامه و در برخی از فرهنگ‌ها، یعنی «آنچه خیالی و غیرواقعی بوده و جنبه‌ای صرفاً افسانه‌ای دارد»؛ اما اسطوره را باید داستان و سرگذشتی مینَوی دانست که شرح عمل، عقیده یا یک نهاد است که دست‌کم بخشی از آن‌ها از سنت‌ها و روایت‌ها گرفته شده و با آیین‌ها و عقاید دینی پیوندی ناگسستنی دارد. در اسطوره، سخن از این است که چگونه هر چیزی پدید می‌آید و به هستی خود ادامه می‌دهد. علم اسطوره‌شناسی به بررسی اسطوره‌ها می‌پردازد.
بخشش هزار بار فزون گشت از آنچه بود بخشش همه دگر شدو تدبیر من دگر
عدل و انصاف دان نه کفر و نه دین آنچه در حفظ ملک در کار است
آنچه اکنون بادن-وورتمبرگ نامیده می‌شود قبلاً سرزمین‌های تاریخی بادن و هوهنتسولرن و وورتمبرگ بود. بادن-وورتمبرگ در آوریل ۱۹۵۲ از طریق ادغام بادن جنوبی، وورتمبرگ-بادن و وورتمبرگ-هوهنتسولرن در آلمان غربی تبدیل شد. این سه ایالت به‌طور مصنوعی توسط متفقین پس از جنگ جهانی دوم از ایالت‌های سنتی موجود با جداسازی آنها از مناطق مختلف اشغالی ایجاد شده بودند.
هر کس سوره شمس را قرائت کند در روز قیامت تمامی اعضای بدن او و اشیای کنار او به سود او گواهی می‌دهند و خداوند می‌فرماید: شهادت شما در مورد بنده ام می‌پذیرم و به او پاداش می‌دهم او را تا بهشت همراهی کنید تا هر آنچه که دوست دارد برگزیند نعمت‌های بهشتی بر او گوارا باشد.
روزنامه جوان که نزدیک به سپاه پاسداران و جناح راست ارزیابی می‌شود در چند فقره اقدام به نسبت دادن اعترافاتی به دستگیرشدگان کرد که یا تکذیب شد یا با ابهامات و مطالب نادرست موجود در آن مردود شناخته شد، همچنین چگونگی دست یابی این روزنامه به آنچه که اعترافات دستگیرشدگان می‌نامد محل سؤال است. از جمله این روزنامه نوشت که محمود قواچانی اعتراف به آموزش در دبی برای انقلاب مخملین کرده‌است در حالیکه وی فاقد گذرنامه‌است.