امشی

معنی کلمه امشی در لغت نامه دهخدا

امشی. [ اِ ] ( اِ ) دارویی از مواد نفتی که آن رابرای دفع حشرات بخصوص مگس با تلمبه بهوا می پاشند.

معنی کلمه امشی در فرهنگ معین

(اِ ) [ انگ . ] (اِ. ) محلول حشره کش .

معنی کلمه امشی در فرهنگ فارسی

دارویی از مواد نفتی که آنرا برای دفع حشرات بخصوص مگس با تلمبه بهوا می پاشند .

معنی کلمه امشی در ویکی واژه

محلول حشره کش.

جملاتی از کاربرد کلمه امشی

ابوالفلوس، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان رامشیر در استان خوزستان ایران است.
خامشی به ز مجلسی که در آن نیست یک تن سخن‌شناس و لبیب
چون برسی به کوی ما خامشی است خوی ما زان که ز گفت و گوی ما گرد و غبار می‌رسد
بنیتو موسولینی سیاست‌مدار حزب فاشیست ایتالیا وی را مغز متفکّر حزب کمونیست ایتالیا می‌شمرد و او بود که سبب شد گرامشی سال‌های بسیاری را در زندان‌های رژیم فاشیستی به اسارت بگذراند.
ابراهیم متینیان سیاستمدارِ اصولگرای ایرانی است. وی توانست در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با کسب ۲۴ هزار و ۵۱۳ رای، از حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر از استان خوزستان انتخاب گردد. وی پیش از بازنشستگی فرماندهی سپاه پاسداران شهرستان رامهرمز را برعهده داشت.
فانته توانسته‌است که با هنرمندی هر چه تمام‌تر تصویری واضح و کامل را از شهر لس‌آنجلس در دههٔ ۱۹۳۰ میلادی ترسیم کند. با کافه‌های بزرگ و کوچک فراوانش، رستوران‌های شیک و ارزان در کنار هم، سالن‌های رقص، کلیساهای آن، میدان پرشینگ و آرامشی که به خاطر غیبت سایهٔ ساختمان‌های بلند بر آن حکمروا شده بود. فانته لس‌آنجلس را شهری معرفی کرده‌است که می‌تواند سایه به سایهٔ قهرمانانش راه برود، آن‌ها را بخنداند یا به بازی بگیرد، الهام‌بخش رویاهایشان شود و حتی آن‌ها را به گریه بیندازد.
در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی، محمدیان توانست از مجموع ۹۹٬۱۵۹ آرا، با کسب ۲۵٬۴۵۵ رای، معادل ۲۵٪ از کل آرای حوزه انتخاباتی رامهرمز و رامشیر از استان خوزستان را به خود اختصاص دهد و به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کند.
ابوعلیمه (رامشیر)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان رامشیر در استان خوزستان ایران است.
چون بدینجا رساند ناله خویش کرد با خامشی حواله خویش
در سال ۱۹۹۶، شرکت نوکیا، نوکیا ۴۰۰۰ را عرضه کرد که یک پی دی آ بر مبنای سیستم عامل جیو ورژن ۳٫۰ از جئو وورکس را با یک تلفن همراه دیجیتال بر پایهٔ نوکیا ۲۱۱۰ تلفیق می‌کرد. هر دو وسیله توسط یک لولا به یکدیگر متصل شده بودند که تحت عنوان کلامشیل دیزاین شناخته می‌شد.
صائب چرا به لب ننهد مهر خامشی؟ سنگین دلند مردم و گفتار نازک است
مکن به هر خس و خاری دهان خود را باز که خامشی ز دل غنچه ها زر انگیزد
ماهی زبان بحر شد از فیض خامشی در بزم اهل حال زبان بریده باش
به مهر خامشی تیغ زبان را کن سپرداری اگر دربسته می خواهی بهشت جاودانی را
ام‌الخثی وسطی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان رامشیر در استان خوزستان ایران است.
همه بودنی‌ها ببینم همی وزان خامشی برگزینم همی
از آن پس این جزیره در آرامشی نسبی به سر می‌برد و بزرگ‌ترین رویداد تاریخی دو دهه گذشته آن انفجار بمب توسط گروه‌های اسلام‌گرایانه افراطی در سال ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ بوده‌است که منجر به از بین رفتن بیش از ۲۵۰ تن از گردشگران خارجی گردید.
و گفته‌اند که تا بغار تنها بود. و گفته‌اند: چون مصطفی بیرون شد از، مکه، ابو بکر در خانه مصطفی شد از اهل وی خبر پرسید. او را گفتند رسول بیرون شد. ابو بکر بر پی وی برفت. مصطفی باز نگرست شب تاریک بود، ابو بکر را نشناخت پنداشت که دشمن است پاره گرم‌تر رفت: ابو بکر بآواز سخن گفت تا مصطفی او را بشناخت، توقف کرد تا وی در رسید پس هر دو بهم می‌رفتند ساعتی ابو بکر در پیش میرفت و ساعتی باز پس ایستاد: فقال ص یا أبا بکر مالک تمشی ساعة بین یدی و ساعة خلفی فقال یا رسول اللَّه اذکر الطلب فامشی خلفک و اذکر فامشی خلفک و اذکر الرصد فامشی بین یدیک.
دوران پنج سالهٔ خلافتِ امین به جنگ میان امین و مأمون گذشت. علی بن موسی الرّضا خویش را از این درگیری برکنار داشت. این دوران، آرامشی نسبی برای فعالیت‌های علی بن موسی الرّضا به‌وجود آورد و وی فرصت گسترش تعالیم خویش را یافت. بسیاری از برادرانش و عمویش، محمد بن جعفر، در شورش‌ها و قیام‌های علویانِ عراق و شبه‌جزیرهٔ عربستان پس از مرگ امین شرکت کردند، اما علی بن موسی حضور در این قیام‌ها را نپذیرفت.
بخرامشی چه شود اگر سوی عاشقان گذری کنی بنوازشی چه زیان دهد بمنتظران نظری کنی