ایته

معنی کلمه ایته در ویکی واژه

~ به معنی تیزی و بُرنده بودن. کاردتیز، جنجرتیز، دندان‌سگ و هر چیزی که آسان بشکافد در گویش بهاری. چئوخ ایته دِ علِمِه کَس دِ. خیلی تیز بود دستم را برید.

جملاتی از کاربرد کلمه ایته

پیشرفت جهشی در اینترنت و وب سایتها باعث ساده‌تر شدن و افزایش موسسات آموزش مجازی یا معنوی شده‌است. در سال ۱۹۹۶ دانشگاه جونز اولین دانشگاه آنلاین را راه اندازی کرد.
ابن سعد می‌گوید: روی عن علی و کان من اصحابه … و کان صاحب شرط علی … و کان شیعیا و کان یضعّف فی روایته. او از علی روایت می‌کرد و از اصحاب او بود … از فرماندهان لشکر علی بود … شیعی بوده و در روایتش تضعیف شده. تا بدانجا که برخی او را «رافضی» و گاه از غلات شیعه محسوب داشته‌اند. با این‌همه، عجلی، اصبغ را در شمار ثقات آورده‌است.
این ویژگی باعث می‌شود که پسورد سایتها ذخیره شده و تنها با یک کلیک به راحتی بتوان از آن‌ها استفاده نمود.
شیخ الاسلام «گفت» رضی اللّه عنه: کی بریان حرام بود؟ نه! اما وفا واجب بود. انگور و نان در بهشت حرام بود؟ نه! که مهر غالب بود، رشک طاهر بود، که مهر واقع بود، وفا واجب بود، و رهبانیة ابتدعواها ما کتبناها علیهم، الی قوله رعوها حق رعایتها.
این قابلیت مانع از باز شدن ناگهانی صفحات تبلیغاتی که در پی بازدید از برخی سایتها روی می‌دهد است.
ور تو نگدازی عنایتهای او خود گدازد ای دلم مولای او
نرم‌افزارهای مخرب گاهی به‌طور گسترده علیه وب سایتهای دولتی یا شرکتها برای جمع‌آوری اطلاعات محافظت شده یا به‌طور کلی مختل کردن عملکرد آنها استفاده می‌شود. با این حال، بدافزارها را می‌توان در برابر افراد برای به دست آوردن اطلاعاتی از قبیل شماره شناسایی شخصی یا جزئیات، شماره بانکی یا کارت اعتباری و رمزهای عبور استفاده کرد.
اشکم برون می افگند راز از درون پرده را آری، شکایتها بود، از خانه بیرون کرده را
که منظور از وفا چون گل شکفتی حکایتهای مهر آمیز گفتی
که اکنون طبعها گشته ست نازک نمی تابد حکایتهای لک پک
بازی‌های دسته جمعی شامل بازی یه قل دو قل، تخم مرغ بازی، الک دولک، گرگم و گله می‌برم، هفتسنگ، طنابکشی و … هستند. بقیه آثار فرهنگی استان شامل موسیقی و ساخت آلات موسیقی، سبک معماری، بافتن فرش دستباف، گلیم و عبا، پارچه‌های نخی تهیه سفال و کاشی و سوغات منحصر به فرد است. افسانه‌ها و حکایتهای محلی از جمله ماه‌پیشونی، کلاغ و روباه، هفت در و نمکی، کاوه آهنگر، در مناطق مختلف نقل می‌شود. در مناطق مختلف استان اصفهان، لالایی و دوبیتی‌های محلی، به طور خودجوش توسط زنان و مردان سروده شده‌ است. نمایش‌های محلی شامل تعزیه و روضه محرم، شمایل گردانی، نقالی و پرده خوانی پهلوانی و حماسی و مذهبی بوده‌ است.
اگر گویم عنایتهای سابق دو صد دفتر شود بحر‌الحقایق
و چون احوال جملۀ آدمیان و مرتبۀ از سه وجه بیرون نیست ابتدا و وسط و نهایتها، این مجموع بر سه باب نهاده آمد:
مبادی ریاضیات کتابی است در سه جلد نوشته برتراند راسل و آلفرد نورث وایتهد. این کتاب در ۱۹۱۰ و ۱۹۱۲ و ۱۹۱۳ منتشر شد. در ۱۹۲۷ ویراست دوم آن با مقدمه‌ای مهم منتشر شد. هدف این کتاب پایه‌گذاری تمام دانش ریاضیات بر چند اصل موضوع و با کاربردن قواعد منطق صوری است.
۸ و ۹ دسامبر حمله‌ها منجر به پایین کشیدن یک ساعته پی پال شدند. وبسایتهای ویزا و مسترکارد را هم مختل کردند.
در تن اژدهای رایتهات باد را اعتدال جان باشد
او را آرگوس مشاهده‌گر می‌گفتند به دلیل آن‌که چشمان فراوانی داشت. در بسیاری از داستان‌ها و نقاشی‌ها ۱۰۰ چشم برای او ذکر کرده‌اند که در سراسر بدن او قرار داشتند. این خاصیت، آرگوس را به یک نگهبان آرمانی مبدل کرده بود و هرا، همسر زئوس، او را برای نگهبانی زئوس و معشوقه‌اش یو، گماشته بود. اما زئوس به هرمس، پیغامبر خدایان، دستور داد تا یو را برباید. هرمس خود را به شکل چوپانی درآورد و با حکایتهای طولانی و آوای نی خود، آرگوس را به خواب برد و یو را دزدید. در بعضی از داستان‌ها، آرگوس در آخر به دست هرمس کشته می‌شود.
رودخانه ارمند در روستای ارمند و شهرستان لردگان نیز از نقاط دیدنی این استان است. این رودخانه یکی از مهم‌ترین سایتهای رفتینگ در سطح کشور بوده و سالانه بسیاری از ورزش دوستان جهت انجام ورزش مهیج رفتینگ به این رودخانه مراجعه می‌کنند این رودخانه در نهایت به سد کارون ۴ می‌رسد و پس از ملحق شدن به رودخانه بازفت، روانه دشت‌های خوزستان می‌شوند.[نیازمند منبع]
حکایتهای عشق اندود کردی شکایتهای خود آلود کردی
شب دوری دراز و جانگدازست حکایتهای او گفتن درازست