افار

معنی کلمه افار در لغت نامه دهخدا

( آفار ) آفار. ( اِخ ) نام قریه ای به بحرین ، و میان آن و قطیف چهار فرسنگ راه است. و آن را آنار نیز ضبط کرده اند.
افار. [ ] ( اِخ ) ابن لقیط. نام یکی از فصحای عرب. ( الفهرست ابن الندیم ).

معنی کلمه افار در فرهنگ فارسی

( آفار ) نام قریه به بحرین
بن لقیط نام یکی از فصحای عرب

جملاتی از کاربرد کلمه افار

بی نیاز از خواب وخورکرده است حیرانی مرا بیخودی کرده است از اندیشه جافارغم
آلبرت آنوشاوانی صافاریان (ارمنی: Ալբերտ Անուշավանի Սաֆարյան؛ زادهٔ ۱ اوت ۱۹۶۳) بازیگر اهل ارمنستان است. وی از سال ۱۹۹۱ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است.
قال النبی (ص): «انّ العبد لیعالج کرب الموت و سکرات الموت، و انّ مفاصله یسلّم بعضها الی بعض، یقول: علیک السّلام تفارقنی و افارقک الی یوم القیامة»!
استیوپا سریوژایی سافاریان (ارمنی: Ստյոպա Սերյոժայի Սաֆարյան؛ زادهٔ ۷ اکتبر ۱۹۷۳ در ووسکوان) سیاست‌مدار اهل ارمنستان است. وی از ۴ فوریه ۲۰۰۹ تا ۳۱ مه ۲۰۱۲ نماینده دوره چهارم مجلس ملی جمهوری ارمنستان بوده‌است. سافاریان از دانشگاه دولتی ایروان فارغ‌التحصیل شده‌است.
روی انس بن مالک قال: قال رسول اللَّه (ص): «انّ العبد لیعالج کرب الموت و سکراته و انّ مفاصله یسلم بعضها علی بعض یقول علیک السّلام تفارقنی و افارقک الی یوم القیامة».
«وَ أَعْتَزِلُکُمْ» هذا تفسیر السّلام. «وَ ما تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ» الدعاء فی هذه الایة بمعنی العبادة. یقول افارقکم و افارق ما تعبدون من اصنامکم، «وَ أَدْعُوا رَبِّی» ای اتفرد بعبادة ربّی. «عَسی‌ أَلَّا أَکُونَ بِدُعاءِ رَبِّی» ای بعبادة ربّی. «شَقِیًّا» کما شقیتم انتم بعبادة الاصنام و یرید انّه یتقبّل عبادتی و یثیبنی علیها، و الشقاء بالدّعاء ترک اجابة الداعی.
ان فی موتی حیاتی یا فتی کم افارق موطنی حتی متی
در سال ۲۰۱۲, تریسی مک فرسون از پاستافاریان‌های پنسیلوانیا، در دادگاهی از کمیسرهای شهرستان چستر، پنسیلوانیا تقاضا کرد که پیروان هیولای اسپاگتی پرنده اجازه یابند به اندازهٔ منورای یهودیان و مغارهٔ مسیحیان، نمادهای خود را در معرض دید قرار دهند. یکی از اعضای کمیسیون گفت یا باید به همه مذاهب اجازه داده شود یا هیچ دینی نباید نمایندگی شود، اما بدون حمایت سایر کمیسرها، این پیشنهاد رد شد. یک کمیسر دیگر اظهار داشت که این دادخواست بیش از آنچه قبلاً انتظار داشت، مورد توجه قرار گرفته.
و این ولایت‌ها که بعد از اخلاط ذکر کرده شد و اینجا مختصر کردیم از حساب میافارقین باشد.
اوبی‌وان با ناباوری صحنه‌هایی از اعمال وقیح آناکین، مثل کشتن تمام نوآموزان معبد جدای به دستور پالپاتین را میبیند و پدمه را از این موضوع خبردار می‌کند. پدمه برای کشف حقیقت ماجرا، به سیاره آتشفشانی موستافار سفر می‌کند؛ آن هم در حالی که اوبی‌وان در انبار سفینه او پنهان شده‌است. وقتی آناکین اوبی‌وان را می‌بیند، با این تصور که پدمه به او خیانت کرده و اوبی‌وان را برای نابود کردن او، آورده است، خشمگین شده و با استفاده از نیروی تاریک، پدمه را تا سرحد از هوش رفتنش می‌آزارد.
در سال ۲۰۲۰ مستندی به نام من، یک پاستافاری[یادداشت‌ها ۱۶] ساخته شد، که جزئیاتی از کلیسای هیولای پرنده و مبارزه‌اش برای ثبت قانونی و به رسمیت شناخته شدن را نشان می‌داد.
در سپتامبر ۲۰۰۵، پیش از آن که هندرسون شروع به نوشتن انجیل هیولای اسپاگتی پرنده کند، یک پاستافاریان از فروم وِنگانزا، با نام کاربری سولیپسی، اعلام کرد که پروژه‌ای برای جمع‌آوری متون پاستافاریان در جریان است تا در قالب آتش به اختیار، کتاب مقدس کلیسای هیولای اسپاگتی پرنده عرضه شود، که اساساً مشابه کتاب مقدس است. این کتاب در سال ۲۰۱۰ تکمیل شده و برای دانلود منتشر شد.
سالار پیر کرده به مافارقین سفر سالار شام، رزق ورا در ضمان شده
و منه قراءة ابن کثیر: «فَلَمَّا اسْتَیْأَسُوا مِنْهُ خَلَصُوا نَجِیًّا» ای انفردوا لیس معهم غیرهم یتناجون بینهم و النّجی اسم للواحد و الجمیع، قال اللَّه تعالی لموسی «وَ قَرَّبْناهُ نَجِیًّا» جمعه انجیاء و انجیة و هو مصدر فی موضع الحال ها هنا و مثله النّجوی یکون اسما و مصدرا. قال اللَّه تعالی «وَ إِذْ هُمْ نَجْوی‌»، ای متناجون و قال فی المصدر انّما النّجوی من الشیطان، «قالَ کَبِیرُهُمْ» ای اکبرهم فی السن و هو روبیل و قیل یهودا و قیل کبیرهم فی العقل و العلم لا فی السن و هو شمعون و کان رئیسهم، «أَ لَمْ تَعْلَمُوا أَنَّ أَباکُمْ قَدْ أَخَذَ عَلَیْکُمْ مَوْثِقاً مِنَ اللَّهِ» ای عهدا وثیقا و هو قوله: فلمّا آتوه موثقهم، «وَ مِنْ قَبْلُ ما فَرَّطْتُمْ فِی یُوسُفَ» این ماء صلت است، تقدیره و من قبل فرّطتم فی یوسف، و روا باشد که ما فرّطتم ابتدا نهند و من قبل خبر یعنی و تفریطکم فی یوسف ثابت من قبل، و روا باشد که موضع آن نصب بود ای و تعلمون تفریطکم ای تقصیر کم، «فَلَنْ أَبْرَحَ الْأَرْضَ» لا افارق ارض مصر و الارض منصوبة بواسطة الجار ای عن الارض و لیست ظرفا و لا مفعولا به، «حَتَّی یَأْذَنَ لِی أَبِی» یبعث الی ان آتاه، «أَوْ یَحْکُمَ اللَّهُ لِی» گفته‌اند این مرگ است که خواست در تنگی دل هم چنان که در کلمه ابراهیم گفتند: «رَبِّ هَبْ لِی حُکْماً». و قیل معناه او یحکم اللَّه لی بالسّیف فاحارب من حبس اخی بنیامین، «وَ هُوَ خَیْرُ الْحاکِمِینَ» اعدلهم لعباده.
کوس فیروزی چنان کوبد به‌ صحرای‌ حلب کاوفتد آواز او درآمِد و مافارقین
و بیرون از این شهرستان در ربض کاروانسراها و بازارهاست و گرمابه‌ها و مسجد جامع دیگرست که روز آدینه آن جا هم نماز کنند. و از سوی شمال سوری دیگرست که آن را محدثه گویند، هم شهریست با بازارها و مسجد جامع و حمامات، همه ترتیبی خوش، و سلطان ولایت را خطبه چنین کنند: «الامیر الاعظم عزالاسلام سعدالدین نصرالدوله و شرف الملة ابونصر احمد» مردی صدساله و گفتند که هست. و رطل آن جا چهارصد و هشتاد درم سنگ باشد. این امیر شهری ساخته است بر چهار فرسنگ میافارقین و آن را «نصریه» نام کرده. و از آمد تا میافارقین نُه فرسنگست.
همگی ما دیگر می‌دانیم که صفحه نمایش ۴ اینچی آیفون برای وب‌گردی خیلی مناسب نیست؛ ولی ابعاد بزرگ‌تر صفحه نمایش تأثیرات ثانویه بسیاری از جمله مشکلات کنترل با یک دست، نگهداری در جیب، اشغال فضای بیشتر و… را دارد که اپل را از بزرگ‌تر کردن صفحه نمایش آیفون بازمی‌دارد. حال که صفحه نمایش بزرگ‌تر نمی‌شود، چرا مرورگر محبوب سافاری را بزرگتر نکنیم؟ این سؤالی است که قطعاً تیم طراح سافاری از خود پرسیده‌اند و نتیجه کار نیز جالب و کاربردی از آب درآمده است.
پاستافاریانیست‌ها از عبارت «تعطیلات مبارک» به جای احوال‌پرسیهای معمول (مثلاً «کریسمس مبارک») استفاده می‌کنند. در دسامبر ۲۰۰۵، جرج دابلیو بوش در کارت‌های تبریک عید، از عبارت «فصل تعطیلات مبارک» استفاده کرد؛ در پی این اقدام، هندرسون در نامه‌ای از رئیس‌جمهور تشکر کرد. در این نامه نماد ماهی کلیسای هیولای اسپاگتی پرنده درج شده‌بود تا رئیس‌جمهور بتواند از آن برای لیموزین یا هواپیمایش استفاده کند. هندرسون همچنین از وال‌مارت برای استفاده از این عبارت تشکر کرد.
در نوامبر ۲۰۱۴ ستارهٔ سابق پورن ایژا کاررا، توانست از دفتر دپارتمان وسایل نقلیهٔ موتوری در هاریکن، یوتا، گواهی‌نامه‌ای با عکس هویتی به روش پاستافاریان به دست آورد. مدیر بخش گواهی‌نامهٔ رانندگی یوتا گفت که طی سال‌های گذشته حدود دوازده پاستافاریان به روش مشابه گواهی گرفته‌اند.
قلمروی اسپانیا افزون بر سرزمین اصلی شامل جزایر بالئاری در دریای مدیترانه، جزایر قناری در سواحل آفریقایی اقیانوس اطلس، دو شهر خودمختار سئوتا و ملیلیه در شمال آفریقا، هم‌مرز با کشور مراکش و چندین , جزیره مسکونی و غیر مسکونی دیگر از جمله آلبوران، شافاریناس، آلوزماس و ولز د لا گومرا است. با مساحت ۵۰۵٬۹۹۰ کیلومتر مربع، اسپانیا کمی بزرگ‌تر از ترکمنستان و از لحاظ بزرگی دومین کشور بزرگ اروپای غربی و پنجمین کشور بزرگ اروپاست.