آپارتمانی

معنی کلمه آپارتمانی در ویکی واژه

منسوب به آپارتمان؛ مناسب برای آپارتمان. گلدان آپارتمانی، گیاهان آپارتمانی.

جملاتی از کاربرد کلمه آپارتمانی

بارها درخواست روری برای کمک هزینه زندگی مستقل شکست خورده است. درخواست او همیشه به بهانه بی مسئولیتی و قضاوت های اشتباه زمین گذاشته می‌شود؛ اما به او گفته می شود که تا شش ماه دیگر درخواست مجدد بدهد. مایکل نیز با الهام از روری، برای کمک هزینه درخواست می‌کند و با کمک او این کمک هزینه را دریافت می‌کند؛ اما آنها برای پیدا کردن آپارتمانی که هم با صندلی چرخدار قابل دسترسی باشد و هم مقرون به صرفه باشد، به زحمت افتاده‌اند. روری، مایکل را متقاعد می کند که به ملاقات پدرش که با او قطع رابطه کرده برود. پدر هم از روی پشیمانی، به آنها پول و سرمایه لازم را برای مستقل شدن می‌دهد.

به گزارش نیویورک تایمز، پس از ضرب و شتم آرمان علی‌وردی در شهرک اکباتان، سرکوب معترضان در این شهرک تشدید شد و نیروهای امنیتی از جمله مأموران ضد شورش، لباس شخصی‌ها و شبه‌نظامیان بسیجی هر شب به منطقه حمله می‌کردند و ساکنان را مورد ضرب و شتم و دستگیری قرار می‌دادند. شهرک اکباتان، یک مجتمع آپارتمانی در غرب تهران است که صحنه اعتراضات شبانه پس از کشته‌شدن مهسا امینی بود و هزاران نفر از ساکنان از پنجره‌های آپارتمان خود علیه مقامات جمهوری اسلامی شعار سر می‌دادند.
در ابتدا، موناکو در طول جنگ جهانی دوم بی‌طرف ماند. در نوامبر ۱۹۴۲، این کشور توسط نیروهای ایتالیایی اشغال شد. در سپتامبر ۱۹۴۳، پس از سقوط موسولینی، ورماخت زمام امور را در دست گرفت و تبعید جمعیت یهودی آغاز شد. در سال ۱۹۴۹ رینیه سوم بر تخت سلطنت نشست. او در سال ۱۹۵۶ با بازیگر آمریکایی گریس کلی ازدواج کرد. آن‌ها والدین شاهدخت کارولین، شاهزاده آلبرت و شاهدخت استفانی هستند. این امر به این کشور شهرت بین‌المللی داد. در دهه هفتاد و هشتاد یک رونق واقعی ساخت و ساز در موناکو پدید آمد و کشور پر از ساختمان‌های آپارتمانی شد. منطقه فونوی نیز از طریق احیای زمین ایجاد شد. موناکو سپس به شهری گران‌قیمت برای زندگی تبدیل شد و این برای جمعیت اولیه موناکویی سخت بود.
لیلینتال در ۱۹۶۵ از مسابقات رسمی کناره گرفت و در ۱۹۷۶ به مجارستان بازگشت. او از آن زمان تا پایان عمر در آپارتمانی در بوداپست زندگی می‌کرد و تابستان‌ها را هم در شبه جزیره کریمه می‌گذراند و در دهه نهم خود نیز به‌طور فعال در دنیای شطرنج فعالیت می‌کرد.
فیلیپ آپارتمانی برای میلدرد تهیه می‌کند، از نظر مالی کمکش می‌کند و رابطه‌اش را با نورا قطع می‌کند. نورا و فیلیپ در نزد هم اعتراف می‌کنند که چگونه روابط بین فردی می‌تواند به اسارت منجر شود (فیلیپ به میلدرد، نورا به فیلیپ، و میلدرد به امیل).
برتون در سال ۱۹۲۱ با سیمون کان ازدواج کرد و ساکن آپارتمانی در خیابان فونتن شد. او تا آخر عمر در همین آپارتمان زندگی کرد. در سال ۱۹۲۴ برتون که از جنبش دادا جدا شده بود، جنبش فراواقع‌گرایی را بنیاد نهاد و بیانیهٔ فراواقع‌گرایی را منتشر کرد. این جنبش که ویژگی عمده‌اش توجه به رؤیا و فعالیت خودبه‌خودی ذهن بود، توجه افراد زیادی را جلب می‌کند. کسانی چون لویی آراگون و پل الوار (نزدیک‌ترین دوستان برتون)، روبر دسنوس، ماکس ارنست، آنتونن آرتو، ژاک پره‌ور، ایو تانگی، بنجامین پرت، ریمون کنو، میشل لیریس، آندره ماسون و من ری اعضای اولیهٔ آن هستند.
علیرغم این واقعیت که خانه امن یک ساختمان آپارتمانی است که در بخش شلوغ شهر واقع شده است، هیچ کس به جز خود کلود را نمی توان در این منطقه یافت.ویرانی عجیب باعث شده است که بازیکنان متعددی این نظریه را مطرح کنند که چیزی ماوراء الطبیعه در آنجا قرار دارد و مردم را می ترساند.
کلرمون و همسر دومش تا زمانی که جانشین پدرش به عنوان مدعی سلطنتی شد، آپارتمانی را در پاریس اشغال کردند. در ۱۹ ژوئن ۱۹۹۹، پدر کلرمون درگذشت و هانری سرپرست جدید خانه اورلئان شد. او لقب سنتی «کنت پاریس» را برگزید و عنوانی باستانی به نام «دوک فرانسه» [۲] اضافه کرد، که اجداد او اورلئان یا بوربن آن را نداشتند، بلکه هزار سال پیش توسط اجدادش استفاده می‌شد، قبل از اینکه هیو کاپ عنوان پادشاه را به دست آورد. همسرش لقب «دوشس فرانسه» را به خود اختصاص داد و به دلیل استفاده مداوم از «پاریس» توسط مادر بیوه هانری تا زمان مرگ او در ۵ ژوئیه ۲۰۰۳، به تعویق افتاد و پس از آن میکالا این عنوان را به خود گرفت.
بخش اداری برج آرمیتاژ گلشن با مساحت تقریبی ۱۵ هزار متر مربع دارای ۱۵۰ واحد آپارتمانی است که در مساحت‌های ۶۰ تا ۷۵۰ متر مربعی طبقات پنجم به بالا را در بر می‌گیرند.
قطر برای جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲، سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی بزرگی برای ساخت یک سیستم متروی مدرن، گسترش فرودگاه‌های خود، و ساخت بنادر، جاده‌ها، سیستم‌های ریلی، هتل‌ها و برج‌های آپارتمانی جدید انجام داد. این یک فضای کسب و کار مساعد ایجاد کرده و به عنوان یک کاتالیزور برای دستیابی به اهداف بزرگتر با سرعت بیشتر عمل خواهد کرد.