آپا

آپا

معنی کلمه آپا در دانشنامه عمومی

آپا (شخصیت). آپا ( به انگلیسی: Appa ) یک شخصیت خیالی در مجموعه پویانمایی تلویزیونی نیکلودئون آواتار: آخرین بادافزار و در فیلم آخرین بادافزار است. در این مجموعه، آپا تنها گاومیش پرنده دم - تخت آسمانی زنده شناخته شده است، گونه ای از حیوانات که می توانند به طور طبیعی پرواز کنند، و راهنمای روح حیوانی قهرمان داستان، آنگ است. دی بردلی بیکر صداپیشگی آپا را به همراه تمام حیوانات دیگر در سریال تلویزیونی و فیلم بر عهده دارد.

معنی کلمه آپا در ویکی واژه

آپا یا اَپاختَر یکی از چهار جهت اصلی است. شمال واژه‌ای عربی و فارسی آن آپا یا اَپاختَر است.[۱]
↑ ویکیپدیای فارسی، متن اضافی.

جملاتی از کاربرد کلمه آپا

علیرغم تصمیم شورای منطقه در اواسط سال ۲۰۰۶، در سال ۲۰۰۷ هیچ پلاک یادبودی به آپارتمان وی نصب نشده بود. در همان شب، گل‌ها و سایر یادگاری‌های صحنه جرم توسط افراد ناشناس به‌طور مرتب حذف می‌شد. فقدان لوح یادبود در مراسم تشییع سومین سالگرد نیز مورد انتقاد قرار گرفت. مدیریت املاک اصولاً با یک لوح یادبود موافقت کرده بود، اما فقط در حدود ۱۰۰ سال خواهان آن بود. متر دورتر از صحنه جرم
قارا طوفان کی داخی خلقیله شوخلوق اِئله مز سِئل گرَک اِئل داغیدا،اِئو ییخا،ایوان آپارا
آپاندیس برنده جایزه بهترین فیلمنامه از چهل و هفتمین جشنواره مونترال کانادا شده‌است.
در این فصل بالاخره همسر تد موزبی مشخص می‌شود و بارنی و رابین با هم ازدواج می‌کنند و در فیلم مشخص می‌شود که مارشال و لی‌لی صاحب ۳ فرزند می‌شوند و بارنی و رابین از هم طلاق می‌گیرند و مشخص می‌شود که همسر تد در سال ۲۰۳۰ شش سال است که فوت شده و در سکانس پایانی قسمت ب آخر تد در سال ۲۰۳۰ دوباره شیپور ابی را برمی‌دارد و به سراغ رابین می‌رود و در یک صحنه احساسی که تد در پایین آپارتمان رابین است فیلم به پایان می‌رسد.
دریا قیزلارینا پیغام آپاریرلار
کشورهای همسایه ایران نیز به دلیل اشتراکات فراوان در زبان، از سرویس آپارات استفاده می‌نمایند.
برای نمونه این سنگ‌ها می‌توان به بلک هیلز (کوه‌زایی فرا-هادسون در دوره پیشین‌زیستی)، مجموعه بلوریج (کوهزایی گرنویل در عصر پیشین‌زیستی)، کوهزایی آپالاشی دیرینه‌زیستی در ایالت مِین آمریکا، و کوهزایی فعال کنونی هیمالیا اشاره کرد. این‌گونه برداشت می‌شود که ماگماهای لوکوگرانیت از ذوب سنگ‌های پلیتی در قسمت‌های بالایی پوسته قاره‌ای ضخیم به دست آمده‌اند. این ذوب‌ها به دنبال تغییر شکل و دگرگونی ایجاد می‌شوند، اما منبع گرما نامشخص است. گرمایش برشی مرتبط با مناطق برشی بزرگ در پوسته به عنوان سازوکار پیشنهاد شده‌است.
بو قارانلیق گئجه لرده قاپوموز پیس دُویولور نه بیلیم ،بلکه اَجَل دیردایانیب جان آپارا
پهنای باند سرویس آپارات از ۱۰ مگابیت بر ثانیه در زمان راه‌اندازی، به بیش از ۳۰۰ گیگ بر ثانیه افزایش پیدا کرده‌است و روزانه بیش از چهارصد هزار ویدئو در آن بارگذاری می‌گردد.
عاشقین گوز یاشینه رحم ایله مز اول آفتاب آغلاماق ایلن آپارماز اود الیندن جان کباب
آمان اللاه یِئنه شیطان گلیب ایمان آپارا قُورویون قُویمایون ایمانوزی شیطان آپارا
این محصول نظر ارتش کنیا را به خود جلب کرد؛ زیرا این کشور توان مالی کافی برای خریدن و پشتیبانی از بالگرد بوئینگ ای‌اچ-۶۴ آپاچی و بل ای‌اچ-۱ کبرا را نداشت و داشتن یک بالگرد ارزان تهاجمی برای این کشور مزیت محسوب می‌شد. نیروی هوایی اسرائیل نیز این بالگرد را به خدمت گرفت که در جنگ با سوریه در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی از آن بهره جست و این بالگردها امروز در اسرائیل بازنشسته هستند.
امامین مزاری اوسته اوشاغی آپارماق اولماز
سَلقه لی اُغرو تاپیلمیشسا بو باشسیز یئرده «شهریار»دان دا گرَک بیر دُولی دیوان آپار
خرمنی ساققیزا وِئردیک نه یامان چَرچی دی بو هِی گلیر کَنده بیزه درد وئره درمان آپارا
بر این اساس بیش از چهارده میلیون آی‌پی واحد در ماه از آپارات دیدن می‌کنند.
در ایالات متحده، آپاتیت به عنوان کود و مکمل تغذیه بسیاری از محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد که با فراهم کردن یک منبع ارزشمند فسفات فواید بسیاری دارد.
کوته برف چو لارژ فراخ اترو است تنگ امپرسمان شتاب و آپاتی بود درنگ
آپارات در سال ۱۳۹۲ از سوی جشنواره وب ایران در بخش چندرسانه‌ای آنلاین، به انتخاب کارشناسان برگزیده شد و در سال ۱۳۹۰ نیز به عنوان بهترین وبگاه فیلم برگزیده شد. آپارات اکنون در رتبهٔ دوم الکسا در ایران بعد از گوگل و همچنین در رتبهٔ چهل و ششم الکسا در جهان قرار دارد.بسیاری از ویدئوهایی که امکان قرارگیری در دیگر سرویس‌های اشتراک‌گذاری ویدئو را دارند، در آپارات قرار نمی‌گیرند و پس از مدتی حذف می‌شوند. این وبگاه بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران عمل کرده و عدم ایجاد تنش سیاسی، عدم اهانت به مقامات سیاسی و مغایرت نداشتن با شئونات از قوانین اصلی بارگذاری آن هستند.
منیم ، اینسانلیغمین گُؤرنه حصاری یاوادیر کی گونوز غولِ بیابان گلیر اینسان آپارا