اسپرز

معنی کلمه اسپرز در لغت نامه دهخدا

اسپرز. [ اُ پ ُ ] ( اِ ) پاره ای گوشت در درون حیوان که ماده سوداست و اهل هند آنرا تلی خوانند. ( از آنندراج ). سپرز. طحال. رجوع به سپرز شود. || در ترکی زبانک شرم زنان. چوچله. دِلاّق.، اسپ رز. [ اَ رِ ] ( اِ مرکب ) اسپرس. ( جهانگیری ). اسپریس. اسفریس. میدان. فضا. عرصه. ( برهان ). || رزمگاه. رجوع به اسب ریس و اسپ ریس و اسپ رس و اسپرسا شود.

معنی کلمه اسپرز در فرهنگ معین

(اِ پُ ) (اِ. ) سپرز، طحال .

معنی کلمه اسپرز در فرهنگ عمید

= سپرز

معنی کلمه اسپرز در فرهنگ فارسی

( اسم ) سپرز
پاره گوشت در درون حیوان که ماد. سود است و اهل هند آن را تلی خوانند .
۱ - راهی که اسب بیک روز تواند پیمود . ۲ - ( اسم ) عرصه ای که اسب در آن تاخت کند میدان اسب دوانی اسب رس اسب رز اسپ ریس . ۳ - میدان چوگان بازی و نمایش و رژه ۴ - میدان جنگ .

معنی کلمه اسپرز در ویکی واژه

سپرز، طحال.

جملاتی از کاربرد کلمه اسپرز

از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال آمریکا، شیکاگو اسپرز، و باشگاه فوتبال اونیورسیداد ناسیونال اشاره کرد.
او در سال ۲۰۱۶ برای تیم سن انتونیو اسپرز توپ میزد.
اسپرزه یک گیاه علفی یک ساله و به بلندی ۱۰–۳۵ سانتیمتر می‌باشد. برگ‌های آن باریک، دراز، نوک تیز و مجتمع به وضع متقابل یا سه تایی بر روی ساقه هستند. گل‌های آن به صورت مجتمع در کناره برگ‌های قسمت‌های انتهایی ساقه، به صورت سنبله‌هایی واقع بر روی پایه بلند ظاهر می‌گردند. میوه اش محتوی یک‌دانه کوچک، لغزنده و به رنگ قهوه‌ای می‌باشد.
مک دایس که در سال ۱۹۹۵ در درفت سراسری ان بی ای در رتبه دوم توسط دنور ناگتس انتخاب گردیده بود، به همراه تیم ملی بسکتبال آمریکا به قهرمانی المپیک رسید. او در ان بی ای مجموعاً ۱۰۱۵ بازی انجام داد و سرانجام در سال ۲۰۱۱ با لیگ حرفه‌ای و تیم سن آنتونیو اسپرز خداحافظی کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به نیو اورلینز پلیکانز، پورتلند تریل بلیزرز، واشینگتن ویزاردز، کلیولند کاوالیرز، سن آنتونیو اسپرز، آستین توروس، و دنور ناگتس اشاره کرد.
ورزشگاه خانه این تیم ورزشگاه سیدر پارک سنتر نام دارد و وابسته و متعلق به تیم سن آنتونیو اسپرز میباشد. تیم اسپرز بازیکنان ذخیره خود را اغلب از این تیم قرض می گیرد.
درخشید آنکه را زد تیغ اسپرز ایمن و ایسر بسان برق و خرمن تالی خورشید و شبنم شد
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به گلدن استیت واریرز، لس آنجلس کلیپرز، ساکرامنتو کینگز، ایندیانا پیسرز، پورتلند تریل بلیزرز، و سن آنتونیو اسپرز اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به المپیا میلان، اورلندو مجیک، سن آنتونیو اسپرز، هیوستون راکتس، و نیویورک نیکس اشاره کرد.
دشمن بسهم از برز وی گرز آهن است اسپرز وی البرز با گرزوی در معرض زلزال بین
سپس چند صباحی را با شارلوت بابکتس و گلدن استیت واریرز گذراند اما نهایتاً باز به تیم سن آنتونیو اسپرز بازگشت و در کنار تونی پارکر و تیم دانکن به‌خوبی انجام وظیفه نمود. او در نقش‌های متعدد از جمله فوروارد کوچک بازی می‌کند.
گاهی تیم‌ها حق انتخابی را که در قرعه کشی برنده شده‌اند در ازای دریافت پول یا بازیکنی خاص، با تیم‌های دیگر معاوضه می‌کنند. برای مثال تیم ایندیانا پیسرز در سال ۲۰۱۱ حق انتخاب پانزدهم خود را به سن آنتونیو اسپرز داد و در ازای آن بازیکن شوتینگ گارد موفق سن آنتونیو (جرج هیل) را دریافت کرد. سن آنتونیو با حق انتخاب پانزدهمی که بدست آورده بود کووای لئونارد (مدافع سرسخت دانشگاه ایالتی سن دیگو) را انتخاب کرد.