آزمون ب

معنی کلمه آزمون ب در فرهنگستان زبان و ادب

آزمون ب
{beta test} [رایانه و فنّاوری اطلاعات] دومین مرحله از آزمایش محصول نرم افزاری یا سخت افزاری جدید که با استفاده از کاربران برگزیده در خارج از کارخانه و قبل از عرضۀ تجاری محصول صورت می گیرد

معنی کلمه آزمون ب در ویکی واژه

دومین مرحله از آزمایش محصول نرم‏افزاری یا سخت‏افزاری جدید که با استفاده از کاربران برگزیده در خارج از کارخانه و قبل از عرضۀ تجاری محصول صورت می‏گیرد.

جملاتی از کاربرد کلمه آزمون ب

یک امروز خود را کنید آزمون به مردی ابا این سپاه فزون
گر کنی بر سد اسکندر . . . را آزمون بگذرد از سد اسکندر چو سوزن از حریر
ای توانایی که بهر آزمون بست این نقش بدیع واژگون
مطابقت نتایج و پیش‌بینی‌های یک نظریهٔ علمی با آزمایش‌ها یکی از معیارهای مهم برای قضاوت در مورد آن نظریه است. قانون جهانی گرانش نیوتون به دلیل توصیفِ با دقت بالایش از حرکت سیارات و قمرها در منظومهٔ شمسی سال‌ها به عنوان مدلی برای توصیف نیروی گرانش مورد پذیرش بود. با پیشرفت دقت ابزارهای اندازه‌گیری، اختلاف‌هایی با نتایجی که قانون نیوتون پیش‌بینی کرده بود مشاهده گردید که همگی در نسبیت عام به درستی پیش‌بینی شده‌اند. به‌طور مشابه، پیش‌بینی‌های نظریهٔ نسبیت عام باید با آزمایش بررسی شوند. اینشتین، خود سه آزمون برای این کار طراحی کرد که امروزه با نام آزمون‌های کلاسیک نسبیت عام شناخته شده‌اند:
آزمون باربد نام یک مسابقه در رشته‌های مختلف موسیقی ایرانی بوده‌است که در سال ۱۳۵۶ توسط سازمان رادیو تلویزیون ملی ایران پایه‌گذاری شد.
برای این نوع توقف رعایت چند نکنه ضروری است. هنگام توقف آزمون مقدار کرنش مکانیکی باید صفر باشد و مقدار حرارت باید ثابت باقی بماند. پس از انجام بررسی‌های لازم، نمونه باید تحت همان شرایطی که متوقف شده بود، قرار بگیرد و سپس آزمون ادامه پیدا کند. اگر نمونه یا اکستنسومتر از دستگاه جدا شد، باید تمام مراحل پیش آزمون به جز اندازه‌گیری مدول یانگ دوباره انجام شود.
اهداف ارائه شده توسط این پلاگین‌ها را می‌توان با مراحل مختلف چرخه حیات همراه است. به عنوان مثال، به‌طور پیش فرض، هدف "کامپایلر کامپایل" با کامپایل فاز همراه، در حالی که هدف "یقین: آزمون با آزمون مرحله همراه است. هنگامی که فرمان
ز پاسخ زبان را نکرد آزمون بماند اندر اندیشه ی چه و چون
مالکی مذهبان خرخواره کرده اند آزمون بسیخ کباب
یکی تیغ دارم شده آزمون بسی ریخته روز پیکار خون
بفرمود تا از پی آزمون بپرسندش از مشکلات فنون
به تو گر بدی کردم از آزمون به هر بد کنم صد نکویی فزون
گر سیمش به سنگ آزمون بر سنجند ...به تر از هزار ...به تر است
آزمون با با ۹ گل در هفتمین گلزن برتر لیگ شد. باتوجه به اینکه فرصت بازی آزمون نصف فرصت بازی بقیه مهاجم‌های لیگ بود. او همچنین به عنوان پنجمین بازیکن با ارزش لیگ انتخاب شد که فاصله کمی با بازیکنانی مانند فیورور اسمولوف، موسی دومبیا و هالک داشت.
خارج از دنیای فوتبال؛ آزمون به رشته سوارکاری علاقه دارد، و خودش نیز تعدادی اسب دارد.
این آزمون با وجود کاربرد زیادش نواقص قابل توجه‌ای مانند عدم حساسیت به آسیب‌های قطعهٔ پیشانی، عدم حساسیت به آسیب‌های نیمکره راست، وابستگی شدید به سطح سواد و فرهنگ فرد دارد.
هدف از انجام این آزمون سنجش مقاومت کلی عایق مورد استفاده در تجهیزات الکتریکی با اعمال ولتاژ ۵۰۰ – ۷۰۰ ولت (برای سیستم‌های ولتاژ پائین) است. مقدار کمینهٔ مقاومت عایق برای گذراندن آزمون مقاومت عایقی، در حدود یک مگا اهم است. این آزمون به هیچ‌عنوان جایگزینی برای آزمون تحمل ولتاژ دی‌الکتریک نیست و بسیاری از استانداردها و آژانس‌های ایمنی این آزمون را نیز به عنوان یک آزمون سراسری قلمداد کرده‌اند. همچنین می‌توان پس از هر عملیات تعمیر نیز تجهیزات الکتریکی را مجدداً تحت این آزمون مورد بررسی قرار داد.
چو ما را پسندید در آزمون به ما نیکویی کرد از حد فزون
نمره مورد نظر برای دانشجویان دکتری و عبور از ابن آزمون بسته به دانشگاه از ۵۵ به بالا می‌باشد. مدرک این آزمون دارای ۲ سال از زمان صدور می‌باشد.
در ۶ نوامبر ۲۰۱۷، آزمون اولین گل خود در لیگ برتر روسیه در فصل ۱۷–۲۰۱۶ را در پیروزی ۴–۱ به ثمر رساند. او دومین گل فصل خود را در ۲۸ نوامبر مقابل آنژی مخاچ‌قلعه به ثمر رساند. در ۲۶ ژانویه ۲۰۱۷، فیفا درخواست تجدید نظر روبین کازان در رابطه با انتقال آزمون به روستوف را رد کرد و حکم داد که هیچ تعهدی در قبال روبین کازان وجود ندارد. در ۳ مارس ۲۰۱۷، آزمون در اولین بازی لیگ پس از پایان تعطیلات زمستانی، دو گل در پیروزی ۶–۰ مقابل تام تومسک به ثمر رساند. او یک گل دیگر مقابل تیم سابقش روبین کازان به ثمر رساند.