استرلینگ
معنی کلمه استرلینگ در لغت نامه دهخدا

استرلینگ

معنی کلمه استرلینگ در لغت نامه دهخدا

استرلینگ. [ اِ ت ِ ] ( انگلیسی ، اِ ) نامی است که در انگلستان بزمان هانری دوم به استاد سکه ( استاندارد ) داده شده. || نام مسکوکی از سیم ( نقره ). || لیره استرلینگ ؛ واحد پول انگلستان است. || گروه استرلینگ ؛ ممالکی که معاملات خارجی آنها با لیره استرلینگ صورت میگیرد.

معنی کلمه استرلینگ در فرهنگ معین

(اِ تِ ) [ انگ . ] (اِ. ) ۱ - مسکوک نقره در انگلستان (قرون وسطی ). ۲ - واحد پول رسمی انگلستان . ۳ - کشورهایی که معاملات خارجی آن ها توسط لیرة استرلینگ صورت می گیرد، مق . گروه دلار.

معنی کلمه استرلینگ در فرهنگ عمید

واحد پول انگلستان.

معنی کلمه استرلینگ در فرهنگ فارسی

( اسم ) مسکوک نقره در انگلستان ( قرون وسطی ) . یا لیر. استرلینگ . واحد پول رسمی انگلستان . یا گروهاسترلینگ . کشورهایی که معاملات خارجی آنها توسط لیر. استرلینگ صورت میگیرد مقابل گروه دلار .

معنی کلمه استرلینگ در دانشنامه عمومی

استرلینگ (شهرستان پولک ویسکانسین). استرلینگ ( به انگلیسی: Sterling ) یک منطقهٔ مسکونی در ایالات متحده آمریکا است که در شهرستان پولک، ویسکانسین واقع شده است. استرلینگ ۱۶۶٫۹ کیلومتر مربع مساحت و ۷۲۴ نفر جمعیت دارد و ۲۵۱ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.
استرلینگ (شهرستان ورنون ویسکانسین). استرلینگ ( به انگلیسی: Sterling ) یک منطقهٔ مسکونی در ایالات متحده آمریکا است که در شهرستان ورنن، ویسکانسین واقع شده است. استرلینگ ۱۱۷٫۷ کیلومتر مربع مساحت و ۷۱۳ نفر جمعیت دارد و ۳۴۲ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.

معنی کلمه استرلینگ در دانشنامه آزاد فارسی

اِستِرلینگ (Stirling)
ناحیهای در مرکز اسکاتلند، با ۲,۱۹۶ کیلومتر مربع مساحت و ۸۲هزار نفر جمعیت (۱۹۹۶). شهرهای مهم آن عبارت اند از دانبلین، استرلینگ (مرکز اداری)، اَبرفویل. دریاچه های معروف اسکاتلند همچون تِی، کاترین، لوموند، و مِنتیت در این جا قرار دارند. بلندترین قلههای استرلینگ عبارت اند از بن مور (به ارتفاع ۱,۱۷۴ متر) و بن ونیو (به ارتفاع ۷۲۷ متر). مرکز میراث فرهنگی بنکبرن و قلعۀ استرلینگ، مهم ترین جاذبۀ گردشگری اسکاتلند، از بلندترین آثار این ناحیه محسوب می شوند. گردشگری و ساخت ماشین آلات سبک از مهم ترین صنایع این ناحیه به شمار می رود. جنگل کاری و دامپروری در ارتفاعات استرلینگ رواج دارد، در حالی که در جلگه های پست آن حاصل خیزترین زمین های کشاورزی اسکاتلند یافت می شود. نمونه های زیبایی از بناهای مذهبی، مانند کلیسای جامع دانبلین (قرن ۱۳م با برج قرن ۱۲م) و دیر کمباسکنت (قرن ۱۲م)، در این ناحیه قرار دارند.

معنی کلمه استرلینگ در ویکی واژه

مسکوک نقره در انگلستان (قرون وسطی)
واحد پول رسمی انگلستان.
کشورهایی که معاملات خارجی آن‌ها توسط لیرة استرلینگ صورت می‌گیرد؛ م
گروه دلار.

جملاتی از کاربرد کلمه استرلینگ

داستان در دو دوره زمانی متفاوت می‌گذرد و درباره جنیفر استرلینگ، یک زن خانه‌دار در سال ۱۹۶۰ و الی هاورث یک روزنامه‌نگار امروزی و اینکه چگونه هر دوی آن‌ها مجذوب نامه‌ای می‌شوند که به طور تصادفی پیدا می‌کنند.
گفته می‌شود که الیزابت دوم به اقامت در کاخ باکینگهام که اقامت‌گاه رسمی خانواده سلطنتی در شهر لندن است، چنان رغبتی ندارد و اقامت در قلعه وینزر را به مراتب ترجیح می‌دهد. کاخ ساندرینگهام و دژ بالمورال اقامت‌گاه‌های خصوصی و از اموال خانوادگی ملکه بریتانیا هستند. ملکه الیزابت دوم، مالک شخصی این دو کاخ است. درآمدهای حاصل از املاکی به ارزش بیش از ۶٫۶ میلیارد پوند استرلینگ، تحت قیومیت خانواده سلطنتی بریتانیا است، که در انگلستان به اصطلاح «املاک سلطنتی» نامیده می‌شود. ملکه بریتانیا حق فروش هیچ‌یک از آن املاک و مستغلات را ندارد و درآمد حاصل از آن‌ها نیز به خزانه بریتانیا جهت پرداخت حقوق کارمندان دولت، واریز می‌شود.
بیتس اغلب به خاطر داشتن خانوادهٔ بزرگ خوشحال بود. چهار پسر او در طول جنگ داخلی نقش‌های مختلفی داشتند. پسر ارشدش بارتون بیتس هنگام جنگ در دادگاه عالی میزوری خدمت نمود. پسر دیگرش جان سی بیتس در نیروی زمینی ایالات متحدهٔ آمریکا خدمت نمود و بعدها فرماندهٔ ستاد مشترک ارتش ایالات متحدهٔ آمریکا شد. فلمینگ بیتس تحت فرماندهی ارتشبد استرلینگ پرایز با ایالات مؤتلفهٔ آمریکا جنگید و این موضوع منجر به تنش میان پدر و فرزند شد. به همین دلیل ادوارد بیتس در خاطراتش از روزهای جنگ به ندرت از فلمینگ نام برده‌است. پسر کوچک او، چارلز، در دوران جنگ، در آکادمی نظامی ایالات متحده شرکت می‌کرد.
استرلینگ در سال ۲۰۱۰ از کی پی ار به باشگاه فوتبال لیورپول پیوست. او تأثیر خود را در مینی دربی زیر ۱۸ سال مقابل باشگاه فوتبال اورتون گذاشت و موفق به گلزنی شد. استرلینگ تا ۲۰۱۵ در ۱۲۹ بازی برای لیورپول ۲۳ گل به ثمر رساند و در تابستان ۲۰۱۵ با قراردادی ۴۹ میلیون پوندی به منچستر سیتی پیوست. او در همین تیم در سال ۲۰۱۹ به عنوان برترین بازیکن جوان سال انگلستان انتخاب شد.وی در سال
الکساندر فلمینگ در ۶ اوت ۱۸۸۱ در مزرعه لوکفیلد در نزدیکی دارول، در ایرشایر اسکاتلند متولد شد، سومین فرزند از چهار فرزند کشاورز هیو فلمینگ (۱۸۱۶–۱۸۸۸) و گریس استرلینگ مورتون (۱۸۴۸–۱۹۲۸)، دختر کشاورز همسایه بود. هیو فلمینگ از ازدواج اول خود چهار فرزند زنده مانده داشت. او هنگام ازدواج دوم با گریس ۵۹ ساله بود و در سن هفت سالگی الکساندر درگذشت.
جان ماینارد کینس اقتصاد دانی بود که علیه تعیین قیمت طلا در دوره پیش از جنگ بحث می‌کرد، با این باور که نرخ تبدیل بسیار بالا بوده و پایه پولی (در اثر آن) از هم پاشیده می‌شود. او استاندارد طلا را «آن یادگار بربرها» می‌خواند. این تورم به میان بازمانده‌های امپراتوری بریتانیا در هر نقطه‌ای رسید که پوند استرلینگ هنوز به عنوان واحد اصلی محاسبات (مالی) مورد استفاده قرار می‌گرفت. در بریتانیا این استاندارد مجدداً در سال ۱۹۳۱ کنار گذاشته شد. سوئد در سال ۱۹۲۹ استاندارد طلا را رها نمود، و ایالات متحده در سال ۱۹۳۳، و دیگر کشورها نیز متناسب با با اوضاع خود استاندارد طلا را کنار گذاشتند.
بازار سیاه بنزین و سوخت دیزل اغلب در بین جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی دیده می‌شود. جهت قاچاق بر حسب تغییر درنرخ ارزبین یورو و پوند استرلینگ و همچنین مقدار مالیات می‌تواند تغییر کند در واقع گاهی مواقع سوخت دیزل از یک طرف وبنزین از طرف دیگر قاچاق می‌شود.
رودهای ارتور و کلدو از درهٔ اصلی و رودهای بوئن، سنباد، هریسون و استرلینگ از دره‌های کناری به تنگهٔ میلفورد می‌ریزند.
استرلینگ در کینگ‌استون جامائیکا به دنیا آمد و سال‌های اولیه عمر خود را در آنجا گذراند. مادرش عضو تیم ملی دو و میدانی جامائیکا بود. استرلینگ سبک خاص دویدنش را از او به ارث برده‌است. هنگامی که استرلینگ دو ساله بود، پدرش در جامائیکا به قتل رسید. او در سن ۵ سالگی با مادرش به نیزدن انگلستان مهاجرت کرد و در مدرسه کپلند ومبلی ثبت نام کرد. استرلینگ با توجه به مشکلات رفتاری، سه سال از عمر خود را در خانه ورنون، یک مدرسه خاص در نیزدن، گذراند.
چلسی در تاریخ سی ام تیر سال ۲۰۱۷ آلوارو موراتا را به‌طور رسمی به هوادارانش معرفی کرد. این انتقال، موراتا را تبدیل به گران‌قیمت‌ترین بازیکن فوتبال اسپانیایی تاریخ و دومین فروش گران‌قیمت تاریخ رئال مادرید کرد. بنا به گزارش‌ها، چلسی، موراتا را با۶۸ میلیون پوند استرلینگ خریده‌است. او پس از ترک چلسی و پیش از پیوستن به یوونتوس به صورت قرضی و بعد رسمی به اتلتیکومادرید پیوست. موراتا پس از جدایی از چلسی در یک توییت از بدرفتاری هواداران چلسی با خودش سخن گفت.