اوکو
معنی کلمه اوکو در لغت نامه دهخدا

اوکو

معنی کلمه اوکو در لغت نامه دهخدا

اوکو. ( اِ ) بوم را گویند و آن پرنده ای است که بنحوست اشتهار دارد. ( برهان ) ( آنندراج ) ( انجمن آرا ). بوم و جغد. ( ناظم الاطباء ). || هر مرغ بدشگون. ( ناظم الاطباء ).

معنی کلمه اوکو در دانشنامه عمومی

اوکو ( به لاتین: Ökü ) یک منطقه مسکونی در جمهوری آذربایجان است که در شهرستان یاردیملی واقع شده است.

معنی کلمه اوکو در ویکی واژه

اوککو
اصطلاح فوق پسوند برخی اسامی شاهان مانند دیاکو، دیااکو یا دیااُکّو ملاحظه شده ظاهراً صفت پادشاهی بوده است. انتساب اوکو به زبان هوری مشکوک تلقی شده است.

جملاتی از کاربرد کلمه اوکو

پیداست که بوده است همان روی و همان نور بودند خلایق ز شناسایی اوکور
از جوانی گله‌ای نداریم (ژاپنی: わが青春に悔なし) فیلمی به کارگردانی آکیرا کوروساوا است که در سال ۱۹۴۶ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به ستسوکو هارا، تاکاشی شیمورا، دنجیرو اوکوچی و هاروکو سوگیمورا اشاره کرد.
قدر اوکوهیست‌کاو راکهکشانستی‌کمر جود او بحریست‌کاو را آسمانستی حباب
چرخ داند که ریشخندست آن نه چو آن ریش گاوکون خرست
دارای جوان‌بخت ولیعهدکه در مهد بر دولت اوکودک یک‌روزه ثناخوان
این روستا در دهستان زاوکوه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۳۳ نفر (۶۳خانوار) بوده‌است.
آرمسترانگ اوکو-فلکس پسر سازمان‌دهنده جامعه نیجریه-ایرلندی، رجینالد اوکو-فلکس اینیا است.
این روستا در دهستان زاوکوه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۸۶ نفر (۱۰۷خانوار) بوده‌است.
او در واقع پری دریایی زیبایی بود. گلاوکوس عاشقش شد و او نپذیرفت. گلاوکوس برای چاره‌جویی نزد ساحره‌ای به نام کیرکه رفت. کیرکه به گلاوکوس دل بست، اما چون جواب رد شنید، از سر انتقام سکولا را به هیولایی با دوازده پا و شش سر تبدیل کرد که هر سر یک دهان و هر دهان یک ردیف دندان داشت.
۹. اوکوفی زمانه (یا وقوف زمانی) - توقف زمانی (یا مکث)
مددجو از اوکومددکار ماست به هر حال درکارها یار ماست
این روستا در دهستان زاوکوه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۵۷ نفر (۶۱خانوار) بوده‌است.
در دهه ۱۹۳۰ نسل سوم شاعران استونی قدم به عرصهٔ وجود گذاشتند، که از آن میان می‌توان به شاعرانی چون: «بتی آلور»، «اوکو ماسینگ» و «برنارد کانگرو» اشاره کرد؛ که از میان آنان «بتّی الور»، پس از درگذشت «ماری اوندر» عنوان شاعر ملی استونی را به دست آورد.
اوکوما شیگه‌نوبو (به ژاپنی: 大隈 重信) (زاده ۱۱ مارس ۱۸۳۸ - درگذشته ۱۰ ژانویه ۱۹۲۲) سیاستمداری در دوره امپراتوری ژاپن و هشتمین نخست‌وزیر (۳۰ ژوئن ۱۸۹۸–۹ نوامبر ۱۸۹۸) و هفدهمین نخست‌وزیر (۱۶ آوریل ۱۹۱۴–۹ اکتبر ۱۹۱۶) این کشور بود.
کشاورز و گاو آهن و گاوکو کجا در چنین ده کند گاو هو
از چهره‌های اصلی این دولت اوکوبو توشیمیچی (۱۸۷۸–۱۸۳۲)، پسر یکی از ملازم قلمروی ساتسوما و سایگو تاکاموری (۱۸۷۷–۱۸۲۷) یک سامورایی از همان قلمرو بودند که با چندین شخصیت دیگر از قلمروی چوشو، ولایت توسا و ولایت هیزن به یکدیگر پیوسته بودند تا شوگون‌سالاری توکوگاوا را سرنگون کنند.